Gå til innhold

Fototreff på Svalbard i 2010?


Anbefalte innlegg

Dette ble så vidt diskutert i chattetråden for noen dager siden, men jeg har lyst til å følge det litt opp i en egen tråd, for å måle interessen for en Akam-tur til Svalbard i 2010.

 

Mitt forslag er at vi evt. reiser i mars, altså om ganske nøyaktig ett år - like etter at solen har kommet tilbake. Det skal vistnok gi det beste fotolyset og den beste mobiliteten. Ulempen er naturligvis isbjørnfaren... :roll:

 

Det er billigst å reise midt i uken - eksempelvis koster det ikke mer enn 3337 tur/retur Longyearbyen-Gardermoen om vi reiser opp mandag 16. eller tirsdag 17. , og tar supertidligflyet hjem på fredag 20. (avreise 04:05 og tilbake på OSL 08:45 - man kan i prinsippet reise rett på jobb...).

 

Opphold er ikke så rasende billig, men om et par stykker deler på rom, bør det være mulig å klare seg på rundt tusenlappen pr. natt. Campingplassen er gratis utenom sommersesongen, men det er da heller ikke toalett eller vann tilgjengelig der, og man må selv sikre seg mot isbjørn...

 

I tillegg kommer selvsagt omkostninger til eventuelle reiser mens vi er der. Dette blir mao. ikke billig eller familievennlig moro.

 

Jeg er ikke selv 100% sikker på at jeg kan få dette til, men jeg har veldig lyst til å prøve, og vil altså lodde stemningen (sånn at Tom har noe å jobbe videre med når han kommer hjem fra Vietnam og Kambodsja...:roll:)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært kjempegøy, men siden jeg allerede har vært der blir det kanskje ikke så mye av for min del - selv om jeg veldig gjerne skulle besøkt stedet i fotolys- og isbjørnsessongen!

 

Ser imidlertid for meg store problemer med skole-interferans, økonomi og fravær av foreldretillatelse. Men vi kan gjerne prøve i 2011, da er jeg i det minste myndig. :mrgreen:

 

Kort oppsummert: ja/gjerne det, men med enorme forbehold.

Lenke til kommentar
(sånn at Tom har noe å jobbe videre med når han kommer hjem fra Vietnam og Kambodsja...:roll:)

:p

 

Han liker å ta initiativ den karen der, ja. En slik tur hadde helt klart vært utrolig kult, om økonomien tillater det. Om et år er jeg sikkert i militæret uansett og det gjør det hele langt vanskeligere.

 

Hva tror det du ca. ville kostet totalt? Kun det nødvendige altså, ikke medregnet det ekstreme ølforbruket til Tom. :p

Lenke til kommentar

Svalbardtur frister ja, men det blir nok fryktelig dyrt for mitt tilfelle. Kan ikke tenke meg at det går direkte fly til Svalbard fra Dublin :roll: Men så er det ikke så godt å si hvor jeg er om et år, min arbeidsgiver skal kvitte seg med 20000 ansatte i løpet av 2009, og slik arbeidsmarkedet er her borte nå så flytter jeg nok om jeg mister jobben.

 

På den annen side bør man vel kanskje prøve å få seg en tur til Svalbard før man blir for gammel, så får jeg anledning så slenger jeg meg nok på.

Lenke til kommentar
Hva tror det du ca. ville kostet totalt? Kun det nødvendige altså, ikke medregnet det ekstreme ølforbruket til Tom. :p

Vel, på Svalbard er alt annet enn alkohol dyrt (dvs. alt som er dyrt i Norge på grunn av høye avgifter, sånn som Ferrarier, røyk og alkohol, er billig(ere) på Svalbard). For 10k totalt tror jeg imidlertid man skal klare seg veldig fint - gjerne ned mot 8k om man kjører en litt spartansk linje.

Lenke til kommentar

Jeg var på Svalbard for en del år siden, da medbrakt kompaktkamera (film). Oppholdet ble superbillig siden jeg bodde privat, men det går ikke denne gangen.

 

Et særdeles fotogent sted (sted og sted, det er et enormt område da, også selv om man bare tar med Spitsbergen), og jeg skulle for så vidt ikke ha noe i mot et nytt besøk da bevæpnet med DSLR. Men med de summene det her er snakk om så spørs det om det blir et gjensyn i denne omgang fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...