RamGuy Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hei, Jeg ønsker å "booste" den trådløse rekkevidden vår litt, det er hovedsaklig to logiske årsaker til dette: 1: Ønsker bedre rekkevidde, er litt snaut signal i enden av huset 2: Ønsker generelt høyere / bedre signal for høyere / bedre båndbredde og mindre kjangse for tap av pakker Enheten som det skal bli byttet antenner på er vår D-Link DVG-5802S (også kaldt Andybox) som har 2x eksterne og 1x intern antenne og da et Draft-N nettverkskort. Planen var å egentlig bytte alle tre? Det er vell likså greit når man først er i gang er det ikke det? Skjærer jo enkelt og greit bare et hull til den interne antennen, så det burde ikke bli noe stort problem! Spørsmålet er jo hvilke antenner jeg burde anskaffe? Her er det jo litt av vært å velge i mellom, men etter hva jeg forstår så er det viktig med noe som bruker SMA kontakter? Noe som gir meg denne listen Her finner vi alt fra 3dBi til 14dBi, Direksjonal og Rundstrålende (omni) antenner, noen er også "high gain" og andre tilsynelatende ikke? Hva er det som er best å velge her? CNet har jo et utvalg av veldig billige antenner, her får du jo 6dBi til under halve prisen av D-Link sin 5dBi? Hva er det som gjør D-Link antenna såpass mye dyrere sammenlignet med CNet antenna? Det er vell en grunn til at CNet generelt er mye billigere enn alle de andre? Jo høyere dBi jo bedre? USRobotics har jo da en 9dBi antenne som da blant annet koster mindre enn D-Link sin 6dBi og 7dBi antenne? Ellers så har jo Linksys og Asus "High gain" antenner på 7dBi og 6dBi? Så hva i allverden er forskjellen på de forskjellige her? Personlig likte jeg hvert fall utseende på Linksys HGA7S High Gain Antenna best, den ser veldig standard enkel og grei ut som du bare skrur rett på routeren? Denne er da også High Gain, hva nå det måtte være godt for? Dog virker den kanskje en smule "liten" hvert fall sammenlignet med diverse "direksjonelle" antenner som nærmest kan se ut som noen små satelitt-mottakere? Endret 27. februar 2009 av RamGuy Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg har også din problemstilling ift. antennesignaler. Om noen kunne vært så snille å hjelpe oss begge med å skjønne dette her hadde jeg blitt rimelig glad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå