Populært innlegg Torbjørn T. Skrevet 26. februar 2009 Populært innlegg Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Tenkte det kunne vere nyttig med ein «liten» infotråd om dette. Skrik ut viss det er noko som burde endrast eller leggjast til.Å skrive reknestykke, formlar osb. på ein god måte med rein tekst er vanskeleg, difor er det no lagt inn støtte for å bruke LaTeX-syntaks i forumet via Google sitt API eller Codecogs.com (sistnemnte vert kopla inn om det er meir enn eit visst antal teikn i koden, trur grensa er på 200 teikn, men veit ikkje sikkert).Ein skriv desse i tex-tagar, og det vert generert eit bilete av uttrykket, t.d. som i desse to døma: [tex]ax^2+bx+c=0 \qquad \Rightarrow \qquad x = \frac{-b \pm \sqrt{b^2-4ac}}{2a}[/tex] [tex] \lim_{x\to 1} \frac{\sin^2(x)+\cos^2(x)-x}{\ln(x)} \qquad\qquad \left[ \frac{0}{0} \right] [/tex] Medan det kan vere litt meir tungvint å skrive ting slik, er det iallfall i ein del tilfelle lettare å gjere seg forstått. I denne tråden finn de dei viktigaste kodane, medan ei litt meir fullstendig og meir hendig oppsatt oversikt er å finne her. (For spørsmål om LaTeX generelt, bruk Den middels store LaTeX-tråden.) I tillegg har Aleksander frå UDL.no laga eit par videoar som forklarer noko av dette: http://udl.no/bruk-av-tex-pa-forumPluss, minus, ganging, brøk, ulikskapar, stryking +, -, =, <, >;Desse skriv ein som vanleg. [tex]a+b=c[/tex] [tex]a-c < d > e[/tex] Ganging [tex]a \cdot b = c a \times b = d[/tex] Brøk [tex]\frac{teljar}{nemnar}[/tex] Stryke faktorar\cancel{} kan ein bruke til dette, t.d. [tex]\frac{\cancel{(x+1)}(x-1)}{\cancel{x+1}}[/tex] Mindre/større eller lik [tex]a \leq b c \geq d[/tex] (Tenk engelsk: «Lesser than or EQual to» og «Greater than or EQual to».)Tilnærma lik, pluss/minus [tex]a \approx b a \pm b, a \mp b[/tex] Røtter, potensar og indeksar Røtter [tex]\sqrt{x} \sqrt[n]{x}[/tex] PotensarEin bruker ^{} for å skrive desse. Skal ein opphøge kun eitt teikn treng ein ikkje krøllparentesane. [tex]x^a \cdot x^{2b} = x^{a+2b}[/tex] (Skriv ein x^24 får ein , altso ikkje det ein vil ha.)IndeksarSom potensar, berre med _{}: [tex]a_1 + a_2 +\cdots +a_{10}[/tex] For å kombinere desse, skriv den eine etter den andre: [tex]a_{10}^{12}[/tex] Vektorar [tex]\vec{v}[/tex] [tex]\mathbf{v}[/tex] [tex]\underline{v}[/tex] [tex]\begin{bmatrix}1 & 0\end{bmatrix} \\ \begin{bmatrix}1 \\ 0\end{bmatrix}[/tex] Deriverte, integral, summer og grenser Den deriverte, Lagrange-notasjon [tex]f^\prime (x), f^{\prime \prime}(x), f^{(n)}(x)[/tex] Leibniz-notasjon [tex]\frac{\mathrm{d}f}{\mathrm{d}x}, \frac{\mathrm{d}^2 f}{\mathrm{d}x^2}[/tex] Om bokstaven d skal vere kursiv eller ikkje, er litt ein smakssak. Eg likar best å ha ikkje ha den i kursiv, derav \mathrm{d}. Det er òg ISO-standarden, for dei som bryr seg om det. [kjelde (PDF)]Om du likar best å ha den i kursiv, drop \mathrm. [tex]\frac{df}{dx}, \frac{d^2 f}{dx^2}[/tex] Tidsderiverte, Newtons notasjon [tex]\dot{y}, \ddot{y}[/tex] Partiellderiverte [tex]\frac{\partial y}{\partial x}[/tex] Grenseverdi [tex]\lim_{x \to a} f(x)[/tex] Integral [tex]\int f(x) \, \mathrm{d}x \int_a^b f(x) \, \mathrm{d}x \iint f(x) \, \mathrm{d}x \oint \mathbf {f}\cdot \mathrm{d}\mathbf{r}[/tex] Summasjonsteikn [tex]\sum_{i=1}^n a_i[/tex] [tex]\smallsum_{i=1}^n a_n \smallsum_{\tiny i=1}^n a_n[/tex] Greske bokstavar Desse skriv ein som \namnetpåbokstaven. [tex]\alpha, \beta, \gamma[/tex] Bortimot komplett liste: Mellomrom og linjeskift MellomromFor å setje inn mellomrom av ulik storleik: [tex]a\,b\:c\;d\ e\quad f\qquad g[/tex] Linjeskift [tex]ab \\ bc[/tex] Større linjeavstandMed [xxpt] etter \\ kan du auke avstanden mellom to linjer: [tex]ab \\[20pt] bc[/tex] Vertikal innrettingSkriv & framfor likskapsteikna (eller kva det er) som skal vere rett over kvarandre, \\ for å starte ny linje. [tex]\begin{align} f(x) &= a^2 + 2ax + x^2 \\ &= (a+x)^2 \end{align}[/tex] Høge parenteser og delt forskrift Ved å skrive \left og \right før parentesar, vil desse verte like høge som det dei omslutter. [tex]\left(\frac{ab}{cd}\right) \left[ \int_0^1f(x)+\int_0^1g(x) \right] [/tex] Delt forskrift: [tex]f(x)= \begin{cases} \sin(x),& x \geq 0 \\ \cos(x),& x< 0 \end{cases}[/tex] Inni cases-miljøet bruker ein same syntaks som i tabeller/matriser: & for å skilje mellom kolonner, \\ for å byte linje.Metoden i spoileren under er ein annan måte å få til det same på, som er mindre praktisk. Eg lar den likevel stå. f(x)=\left\{\begin{array}{cl}\frac{5x^6-3x^3-2}{1-x}, & x\neq 1 \\21, & x=1\end{array}\right. Matriser & vert brukt for å skilje mellom kolonner, \\ starter ei ny rad. [tex]\begin{matrix} 1 & 2 & 3 \\ 4 & 5 & 6 \\ 7 & 8 & 9 \end{matrix}[/tex] Med pmatrix, bmatrix, Bmatrix, vmatrix, Vmatrix vert matrisa omslutta av henholdvis (), [], {}, || og || ||. Implikasjonspiler og piler for overgangar [tex]\Rightarrow \Leftarrow \Leftrightarrow \Uparrow \Downarrow \Updownarrow [/tex] [tex]\rightarrow \leftarrow \leftrightarrow \uparrow \downarrow \updownarrow [/tex] Ein kan plassere tekst oppå/under/ved sida av lange piler ved hjelp av dei vanlege kommandoane for heva/senka skrift: [tex]A\longrightarrow^{C}_{D} B \\ A\longuparrow^{C}_{D} B[/tex] Piler kan gjerast lengre med ein ekstra parameter: [tex]A\longrightarrow[150]^{\text{tekst}}_{\tekst{undertekst}} B \longuparrow^{C}_{D}[/tex] [tex]A \stackrel{\leftarrow}{\rightarrow} B[/tex] [tex]A \raisebox{-3pt}{\stackrel{\leftarrow}{\rightarrow}} B[/tex] Tekst (inkludert sin, cos, ln mm.) sin, cos, ln, osb.Trigonometriske funksjonar og slikt skal ikkje stå i kursiv. For å unngå at dei vert det, skriv ein \ framfor. [tex]\cos \sin \tan \ln \log [/tex] Spesielle skrifttyparEg tenkjer då på t.d. . [tex]\mathbb{RZCQN} [/tex] Eit par andre skrifttypar: [tex]\mathcal{AaBbCcDdEeFf} \mathrm{AaBbCcDdEeFf} \mathscr{AaBbCcDdEeFf}[/tex] «Vanleg tekst»Skulle ein trengje å setje inn noko vanleg tekst, gjer ein det med \text{}. Merk at denne bevarer mellomrom. [tex]\text{Dette er ein tekst.} F_{\text{min}}[/tex] Ymse symbol [tex]\parallel \perp[/tex] [tex]\forall \in \notin \exists[/tex] [tex]\cdots \vdots \ddots[/tex] [tex]\infty[/tex] [tex]^\circ\mathrm{C}[/tex] Binomialkoeffisient [tex]{a \choose b}[/tex] Merknad: I vanleg LaTeX skal ein ikkje bruke denne, men \binom{a}{b}. Polynomdivisjon Eg veit ikkje om nokon veldig enkel måte å setje opp polynomdivisjon på i forumet, so her er ein metode som er litt tungvint, men som fungerer greit nok. \cline-elementa lager linjene -- om ein ikkje vil ha linjene kan ein fjerne desse. [tex] \begin{matrix} 2x^3 & - & 6x^2 & - & 20x & + & 48 & :\, 2x-4=\underline{\underline{x^2-x-12}} \\ 2x^3 & - & 4x^2 & & & & & \\ \cline{1-7} & - & 2x^2 & - & 20x & + & 48 & \\ & - & 2x^2 & + & 4x & & & \\ \cline{2-7} & & & - & 24x & + & 48 & \\ & & & - & 24x & + & 48 & \\ \cline{4-7} & & & & & & 0 & \\ \end{matrix} [/tex] Endret 20. august 2013 av Torbjørn T. 37 Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Åhhh endelig Takk Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Berre hyggjeleg, men endeleg? Tråden vart laga i februar ... Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Men har ikke sett den før nå Da kan jeg endelig skrive sånne fancy regnestykker i Mattetråden Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Finnes det kode for å stryke et tegn? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) \cancel: Skal leggje det til i fyrsteposten. Endret 2. april 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Takk for find&replace. Lite å gjere på, so eg fiksa kodesurret laga av forumoppgraderinga. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Edit: prøvde å få fikset spoilerene, men ser at det er spoiler-taggen i seg selv som ikke fungerer. Endret 23. februar 2010 av Zeke 1 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Virker som det er litt skinavhengig, dei fungerer fint i Diskusjon.no-skinet, men IP.Board og HW Dynamisk fungerte ikkje. (Opera 10.10, Kubuntu) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Ja, det funket i diskusjon.no skinet her også. Er vel bare et spørsmål om tid før det blir fikset. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Ørliten feil som har sneket seg inn under summene der. "\sum_{i=1}^n a_n" det skal vel være a_i, ikke a_n. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Stemmer det ja, fiksa den no. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Tenkte det kunne vere nyttig med ein «liten» infotråd om dette. Skrik ut viss det er noko som burde endrast eller leggjast til. Å skrive reknestykke, formlar osb. på ein god måte med rein tekst er vanskeleg, difor er det no lagt inn støtte for å bruke LaTeX-syntaks i forumet, via mimeTeX. Ein skriv desse i tex-tagar, og det vert generert ei gif-fil av uttrykket, t.d. som i desse to døma: . . . Det var da en glimrende vejledning du har lavet der. Tak for den PS, eksemplerne til "Eit par andre skrifttypar" mangler vist - eller også er de bare ikke overlevet det nye forum... Endret 19. mars 2010 av EskeRahn Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Takk skal du ha, EskeRahn. Det har aldri vore eksempel for dei skrifttypane, men eg kan leggje til noko. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Noen tips til hvordan man skriver vinkler i latex ? Om jeg bruker \angle dukker dette opp... Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Det er jo tegnet for vinkel. Til alle som ønsker å lære seg LaTex til annen bruk, f.eks. til innleveringer, anbefaler jeg boken: "The not so short introduction to LaTex", som ligger gratis her. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Nei, det ser vel slik ut (omlag): . \angle i LaTeX gjev eit slikt teikn iallfall. Eg antar det er ein bug i mimetex som gjer at ein får feil symbol. Red.: Nærare noko slikt, faktisk. Red. 2: Alternativt, som tilsvarer \measuredangle: minner meir om \sphericalangle Endret 3. mai 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Tilsyneladende kan man ikke angive at formel skal 'arve' størrelse og "Bold" fra den omkringliggende tekst. Er det korrekt forstået? Man kan bruge \tiny or \small or \normalsize , or \large (default) or \Large or \LARGE , or \huge or \Huge til at angive størrelsen eksplicit. Her passer \tiny nogenlunde med standard tekst i størrelse 2. Jeg tænkte på at bruge det til at skrive fx eller lignende simpelt udtryk inde i almindelig tekst, og med \tiny bliver det til . Med det ville jo være elegant hvis man kunne få formel-størrelsen til at skifte sammen med resten af teksten, hvis det nu skal være fx en overskrift eller en fodnote. Endret 4. mai 2010 av EskeRahn Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Det er ikkje mogeleg som eg veit om. Du kan sjekke dokumentasjonen til mimetex (link i fyrstepost), det står sikkert om det der i so fall. Kan tenkje meg at ein må redefinere korleis tex-tagen fungerer, so det er kanskje ikkje veldig enkelt. Alternativt måtte ein definert ein ny tag for matte som skal vere på linje med teksten, og der skriftstorleiken var satt til \small eller \tiny, og \textstyle (sjå under) aktivert. Kan i denne samanheng nemne ein kommando som heiter \textstyle, som kan hjelpe i nokon tilfelle, det vil iallfall påvirke ting som integral og summar. Merk forskjellane på samanlikna med Kva anna som vert påverka av denne kommandoen veit eg ikkje, men tekststorleikar vert ikkje påverka ser det ut som. Skal føye til litt om den i fyrsteposten seinare i dag, om eg hugser det. Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) = Jeg ender med: Anyone? Endret 4. mai 2010 av kolvereid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå