Gå til innhold

Ren provokasjon: 4 år for dødsvold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Rart at eit liv skal være så lite verdt.

Syns det burde vert eit auge for eit auge, ein tann for ein tann. Ivertfall i nokon tilfeller vi veit at den tiltalte er skyldig.

Lenke til kommentar

Syns det burde vert eit auge for eit auge, ein tann for ein tann. Ivertfall i nokon tilfeller vi veit at den tiltalte er skyldig.

øye for øye, tann for tann, hva? La oss ikke ta hensyn til potensielle forbedrings metoder for straffedømte? Det ville bare vært tull! Tenk om... det ble folk av ham?

Endret av pesja
Lenke til kommentar

**Desverre så liker jeg deg ikke, så jeg oppfordrer deg til å gå å ta ditt eget liv, eller i verste fall gjemme deg i et mørkt hull så vi slipper å se på deg! Husj husj løp av sted nå!**

Du skjønner det at du - eller noen andre for den saks skyld - sitter ikke i posisjon til å avgjøre hvem som fortjener livet og hvem som ikke gjør det.. Så enkelt er det..

Lenke til kommentar

Vil nå si at rettsvesenet burde det i drapssaker hvor det er sterkt bevis på at gjerningsmannen er morderen, at en livsdom eller dødsstraff, ville passe.

Fornærmede har da "avgjort" at avdøde ikke skal leve lengre, så hvorfor skal han få?

Lenke til kommentar

Hadde regelen vært øye for øye og tann for tann hadde alle tannleger og optikere blitt arbeidsledige. Det vil vi vel ikke?

Dere som klager over at liv er lite verdt. Hva med den som drepte, er ikke hans liv verdt like mye som ditt?

Endret av Gronko
Lenke til kommentar

øye for øye, tann for tann, hva? La oss ikke ta hensyn til potensielle forbedrings metoder for straffedømte? Det ville bare vært tull! Tenk om... det ble folk av ham?

ja.. og snart kan vi sikkert gjennopplive folk som har blitt drept også.. :dribble: fnys.. blir irritert, når jeg ser at drapsmenn, voldtekts forbrytere og annet skrot, slipper unna med minimale straffer.. og skatte betalerene skal betale for et forsøk på å få han / henne inn i samfunnet igjen.. Gjerne da i form av mye terapi, for han har det jo så jævlig vondt.. (?) hva med de etterlatte?

Om som ikke det var nok , så får de langtids straffede (mer enn 5 år) tilbud om utdanning.. GRATIS !!

Fy fa.. skal det være så enkelt? om jeg mister jobben, kjæringa e.l. så kan jeg bare drepe et medmenneske, så får jeg omskolering, og støtte i hue og ræva.. også skal hele ugjerningen være glemt / tilgitt?.. ikke nok med at vedkommende har myrdet, men han skal i tilegg sko seg på de som jobber og står på her i livet (les: betaler skatt).. og prøver å være gode borgere..

JA TIL BORGERVERN !!

(søppel som ikke politiet, (les: politikere) kan rydde opp i, kan organiserte grupper rydde opp i :)

Lenke til kommentar
**Desverre så liker jeg deg ikke, så jeg oppfordrer deg til å gå å ta ditt eget liv, eller i verste fall gjemme deg i et mørkt hull så vi slipper å se på deg! Husj husj løp av sted nå!**

Du skjønner det at du - eller noen andre for den saks skyld - sitter ikke i posisjon til å avgjøre hvem som fortjener livet og hvem som ikke gjør det.. Så enkelt er det..

det er akkurat det denne mannen har gjort, han har drept en person. Tenk deg at allerede i 2013/14 er han ute av fengslet, for et drap (!?) ...

Lenke til kommentar

Dette har ingenting med de etterlatte å gjøre. Hvis de ønsker å gå til sak mot denne mannen kan de gjøre det sivilt. Dette er et offentlig annliggende, hvor staten har funnet det nødvendig å gå til sak pga. mord. Det er to veldig forskjellige ting, og MÅ IKKE blandes borti hverandre.

Straffen er veldig kort, så jeg går ut fra at det er sterke formildende omstendigheter.

Uansett tviler jeg på at noen her har gått gjennom saksdokumenter, og sett saken fra alle vinkler slik at de er i stand til å komme med en objektiv mening, slik jury/meddommere/hva de nå kalles må gjøre.

Lenke til kommentar

Okasin

Mener du faktisk det du skriver her? Jeg har vansker for å tro at noen kan ha så liten forståelse for hvordan ting fungerer..

Det er da vell bedre at de får et tilbud om utdanning og kan slippe ut og integreres i samfunnet igjen, enn at de slipper ut og havner rett tilbake på samme sporet?

Skattebetalerne må betale? Er du klar over hvor dyrt det er å ha folk sittende i fengsel eller?

Tror du ikke at et menneske må ha det ganske "vondt" (misforstått og forvirret ville nå jeg sagt) for å drepe noen? eller er det å drepe noen helt normalt? Det er liksom sånt man bare plutselig gjør, og da er man drapsmann for livet? eller er det en medfødt sykdom? Nå hva mener du?

Tror du virkelig ikke på at man kan gjøre feil? Har du aldri gjort en feil? Har du aldri angret og ønsket at du ikke gjorde det?

Okasin, du får medaljen for å være det mest ignorante mennesket jeg har "møtt" på lenge. Gratulerer!

Endret av pesja
Lenke til kommentar
Dette har ingenting med de etterlatte å gjøre. Hvis de ønsker å gå til sak mot denne mannen kan de gjøre det sivilt. Dette er et offentlig annliggende, hvor staten har funnet det nødvendig å gå til sak pga. mord. Det er to veldig forskjellige ting, og MÅ IKKE blandes borti hverandre.

Straffen er veldig kort, så jeg går ut fra at det er sterke formildende omstendigheter.

Uansett tviler jeg på at noen her har gått gjennom saksdokumenter, og sett saken fra alle vinkler slik at de er i stand til å komme med en objektiv mening, slik jury/meddommere/hva de nå kalles må gjøre.

Men jeg mener det ikke er godt nok. Men en slik policy skapes det klima for økt voldskriminalitet. Det er jo det vi må forsøke å forhindre.

Ser ikke grunn til å verne slike gjerningspersoner. Tenk deg selv om et nært familiemedlem ble utsatt for noe slikt. Og du kunne regne med forbryteren slapp ut etter 4 år.

Etter hva videoen viser, kan det ikke være mye formildende i dette.

Lenke til kommentar
Men jeg mener det ikke er godt nok. Men en slik policy skapes det klima for økt voldskriminalitet. Det er jo det vi må forsøke å forhindre.

Ser ikke grunn til å verne slike gjerningspersoner. Tenk deg selv om et nært familiemedlem ble utsatt for noe slikt. Og du kunne regne med forbryteren slapp ut etter 4 år.

Etter hva videoen viser, kan det ikke være mye formildende i dette.

Jepp, straffen er farlig lav. Men det blir for dumt å diskutere enkelttilfeller, særlig hvis man bruker det som en stråmann når man _egentlig_ har lyst til å diskutere strafferammer. (Ikke ment mot deg, men enkelte andre tidligere i tråden)

Lenke til kommentar
Okasin

Mener du faktisk det du skriver her? Jeg har vansker for å tro at noen kan ha så liten forståelse for hvordan ting fungerer..

Det er da vell bedre at de får et tilbud om utdanning og kan slippe ut og integreres i samfunnet igjen, enn at de slipper ut og havner rett tilbake på samme sporet?

Skattebetalerne må betale? Er du klar over hvor dyrt det er å ha folk sittende i fengsel eller?

Tror du ikke at et menneske må ha det ganske "vondt" (misforstått og forvirret ville nå jeg sagt) for å drepe noen? eller er det å drepe noen helt normalt? Det er liksom sånt man bare plutselig gjør, og da er man drapsmann for livet? eller er det en medfødt sykdom? Nå hva mener du?

Tror du virkelig ikke på at man kan gjøre feil? Har du aldri gjort en feil? Har du aldri angret og ønsket at du ikke gjorde det?

Okasin, du får medaljen for å være det mest ignorante mennesket jeg har "møtt" på lenge. Gratulerer!

Synes din holdning høres vanvittig naiv ut. Du gjør deg til talsmann for at det skal bli spiselig å begå drap, bare man passer på å angre og bli ordentlig etterpå.

Da er man på et farlig spor tror hvertfall jeg.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke loven, problemet er jury og dommere.

Drap kan være forsettelig og overlagt, der gjerningsmann fortjener å brenne, men det kan også være et uhell. Derfor må det være lave minimumsstraffer.

Om disse minimumsstraffene brukes på ondskapsfulle jævler som dreper i anfall av blind vold, så er det folkene som gav dommen som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...