Populært innlegg Simen1 Skrevet 23. februar 2009 Populært innlegg Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Anbefalte Windows-programmer Se også tråden Anbefalte GNU/Linux-programmer og distroer Dette er en liste over programmer jeg ofte har behov for å laste ned. Listen er tilgjengelig via min signatur og fungerer også som anbefaling til andre. Jeg har lagt vekt på å finne gode gratis-programmer med åpen kildekode, selv om ikke alle programmene er det. Når jeg skal installere nye PCer fungerer listen som smørbrødliste over programmer jeg vurderer å installere.Programmer: Nettlesere: Firefox, Opera og Google Chrome. Plugins til Firefox: Close button, CoolIris, Exif Viewer, Adblock plus, Googlepedia, Norsk bokmål og nynorsk ordliste, Yahoo mail notifier, Forecastfox,Easy YouTube Video Downloader Søkemotorer: Telefonkatalogen, IMDB, Wikipedia No, Wikipedia Eng, Prisguiden, Prisjakt, Brreg. Kontor: Libre office, OpenOffice Bokmål og Lyx Fotorelaterte programmer: Hugin - Panorama photo stitcher, exposureplot, Rawtherapee, UFRaw, Faststone Image Viewer, MinCeWe fotoverden, GIMP (ressurser), Sagelight, PixBuilder Studio, Sumo Paint, Splashup, Photofiltre, Scarab, Lightzone, Panolapse Epost: Thunderbird Kalender: Lightning og Sunbird Fjerne duplicater: Clonespy Lynmeldinger: Pidgin, Skype, Eyeball Chat og CQPhone 3D tegning: Google Sketchup og Blender Virtualisering: Virtualbox, Cooperative Linux og VMWare Workstation. Backup: Goodsync PDF: Foxit Readerog PDF Creator og Sumatra PDF (lett PDF-leser) CPU-veldedighet: Folding@Home (GPU-versjon) Komprimering: 7-Zip og PeaZip Video: VLC Player, Mplayer, SMplayer, GOMplayer, Media Classic Home Cinema x64 Fjernstyring: Real VNC Free Jordklode: Google Earth og Nasa World Wind Kart: Diverse Virusfjerning: Avast og AVG Online virusfjerning: Panda og Trend Micro Housecall CDbrenning: CDburnerXP og Imgburn og InfraRecorder Tema for WinXP: Royale Noir Musikkspiller: Winamp, Foobar2000, AIMP og 1by1 Torrent: QBitTorrent Defrag: Smartdefrag Partisjonering: Paragon og Partition editor i Ubuntu (live CD/USB) VPN: Hamachi FTP: FileZilla, cURL og net2ftp (web-basert) Tankekart: FreeMind Filoversikt: Spacemonger, WinDirStat og Space Sniffer KVM software: Synergy eller Input Director. Spill: World of Goo, Scorched3d Skjermskudd: Screenhunter, Screenshot utility Diverse: CCleaner, Sizer, SiW, yEd graph editor, Dropbox, Notepad++, SAGE Matematikk(GPL, erstatter Maple, Matematica og Matlab), xp codec pack Drivere: AMD skjermkort Nvidia skjermkort Gammel signatur Gammel signatur: 1kB = 1000Byte, 1KiB = 1024Byte | FMH | ST | NB | DRM: En hersketeknikk | Reklame: Et samfunnsproblem? | Bønder og statlig sponsing | Simen1-søk | Last ned Ubuntu eller Kubuntu | Bensinslukere 1 og 2 Simen1s ønskeliste for nytt fotoutstyr Endret 26. august 2015 av Simen1 22 Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Nice. Hva bruker du til torrentfiler og til å høre på musikk? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Skjønner ikke helt hvorfor du anbefaler proprietære drive til GNU/Linux. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Nice. Hva bruker du til torrentfiler og til å høre på musikk? uTorrent og Winamp. Winamp skal byttes ut med Foobar men ting tar tid å venne seg til.. Skjønner ikke helt hvorfor du anbefaler proprietære drive til GNU/Linux. Har du noen alternativer til de offisielle Linux-driverne? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Flott liste! Har du noe til DVD-brenning til Windows (Vista)? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Ja, CDBurnerXP. CDBurnerXP is a free (som i gratis) application to burn CDs and DVDs, including Blu-Ray and HD-DVDs. * Operating Systems: Windows 2000/XP/2003 Server/Vista/Windows 7 Lenke til kommentar
Palme Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Tar meg den frihet å anbefaler Infrarecorder som brenneprogram til windows. GPL v3 Endret 25. februar 2009 av Palme Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Takk, det har jeg ikke prøvd ennå, men siden det har en viktig fordel fremfor CDBurnerXP: GPL v3 i stedet for proprietær, så føyer jeg det til lista og installerer det på en PC for å teste. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Genial tråd, denne skal i mine innlegg til den dagen jeg føler for å oppfriske datamaskinen. Du kan jo legge til Malwarebytes Anti-malware, det er et gratis anti-snusk program som anbefales av mange brukere her inne osv. http://www.malwarebytes.org/ Endret 26. februar 2009 av Blomsterbob 1 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hey... du klarer jo jobben til Arsæll Benediktson med glans! Send søknad til hw.no tvært 1 Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Programmer som koster gratis liker vi En skikkelig liste hadde vært kult ! Hær er noen fra "ny install" mappa mi som jeg synes fortjener en plass i lista. Winscp ftp Virtualbox virtuellpc Amsn msn SysinternalsSuite Masse systeminfo programmer, (register disk port monitor)+ Putty mmm høyreklikk kontekst editor. en dag blir man lei av å rote i registret. jetstart fin når man har mistet kontorllen over startmenyen teracopy copy med litt mere muligheter enn xps httrack last ned websider Audacity spill inn lyd Picasa Bildevisning Zoomplayer videoavspiller. Siw system info for windows Hwmonitor Notepad++ Teksteditor med syntaksfarger , faner og vanlig uttrykk. Daemontools Bedre enn å ha cder flytende rundt. Powertoys Masse gratis ms greier. QTAddressBar vistas adresselinje til xp QTTabbar Faner i explorern Truecrypt Når man er ekstra paranoid Burnatonce Brenneprogram Hydrairc Irc På linuxdistroer er dsl og tinyme kjekk når det er lite plass. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Oioi, her var det mye nytt. Jeg må sette meg mer inn i det meste av dette før det evt havner på mine anbefalinger. aMSN skal jeg legge inn på lista. Picasa dankes i mine øyne ut av Faststone. Det samme med Zoomplayer vs VLC. Ellers så må jeg prøve ting godt før jeg kan anbefale de. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Har du et program å anbefale for å lage pdf'er? Ikke en ren printer, men et program som kan la deg slå sammen en rekke dokumenter til en stor pdf. Acrobat er veldig flink på det feltet, men desverre veldig lite gratis. :\ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg tror PDF Creator kan kombinere dokumenter/PDFer til en større PDF. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 PDFsam kan gjere dette. Eg har rett nok berre brukt det ein gong so langt, so om det fungerer godt i alle tilfelle kan eg ikkje seie, men det er no gratis å prøve ut. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 PDFSam så egentlig ganske allright ut, skal teste ut dette. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg vil anbefale Bit Che, som er et program som søker gjennom de fleste kjente torrentsider etter torrents. Lenke til kommentar
snurre86 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Bruker dere noen programmer til .sfv sjekking? Du kan finne en liste over file verification software her Endret 20. mars 2009 av snurre86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå