L O G I M A N Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg bestile et kabinett og et hovedkort mandag 16.02. Begge varer på lager (det vil vel si lager hos grosistene for de har vel ikke rare lageret). Fikk først en mail om at bestillingen ville bli samlet hos amentios internlager før utsending. Men på torsdag dukket kabinettet her opp på døren, så det var tydeligvis sendt direkte fra grossist. Men hovedkortet er fortsatt ikke sendt. Lagervare som det fra en uke og lengre før det blir sendt, synes jeg er drøyt. Vi venter ikke lengre på noen andre varer. Noen som har noen flere erfaringer? Er første gang jeg prøver de. Egentlig fordi det ikke er noe bråhast, og at de er rimelige. Men, jeg føler nå at det ble som jeg regnet med. Det går tregt, og besparelsen er ikke så stor. Normalt har jeg varen 1-2 dager etterpå hos de som har eget lager, og det er også de jeg stort sett handler hos. Men man må ikke bli helt blind, så jeg måtte jo prøve ut noe nytt. Men vil gjerne vite hva andre har opplevd av tider på lagervarer. og tilslutt, jeg har sendt en forespørsel til de, men siden jeg antar at det fort går minst en arbeidsdag før den besvares, så lagde jeg denne tråden. Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 vent og du får svar fra dem. jeg ventet ca. 1 uke på å få varene. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Amentio pleier å svare på mail innen dagen er omme. Ringer du dem har du svar på ca 2min. De er gode på å besvare henvendelser. Ang. levering pleier de å være superraske når de har varer tilgjengelig. Som regel tar det to dager fra ordre til postkasse, men hvis varene står "ikke på lager, forventet om..." kan det ta en liten evighet. Ring dem. Kan hende de er sendt allerede, men Posten som roter. Be om sendingsnr hvis det er sendt. Hender avogtil at de er sendt uten at det står på kontosidene. Hadde en pakke som fikk en rundreise via trondheim og stavanger før den til slutt havnet hos meg i Oslo. Posten gjør feil iblant, hehe Men ring dem, da får du avklart alt iløpet av etpar minutter Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 forige bestillingen min hos amentio så var det ene levrandøren som sløvet og ikke hadde sendt varen etter en uke, mailet amentio og neste morgen var den sendt. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 forige bestillingen min hos amentio så var det ene levrandøren som sløvet og ikke hadde sendt varen etter en uke, mailet amentio og neste morgen var den sendt. Høres vel mer ut som Amentio glemte seg og la skylden på levrandøren. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) en av de var det nok, men de fikk ihvertfall sparka vedkommende i ræva og var sendt neste dag var litt skeptisk til stress med ørten pakker som amentio sender men nesten litt praktisk siden 90% blir levert på døra. Endret 23. februar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ta opp telefonen og ring dem. Da ordner alt seg. Det er mine erfaringer. Har ringt de flere ganger. Så lenge ting ordner seg og jeg sparer penger bryr jeg meg ikke om resten. Hos Amentio må du som regel legge i litt "innsats" selv for å få laveste pris på markedet. Er man ikke interessert i det handler man en plass hvor de som regel tar mere betalt og som regel leverer litt raskere. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Ja, jeg så ikke noe telefon direkte på konntakt sidene, men da var det vel jeg som ikke så godt nok. Det står jo også i mailen at jeg vil få mail når varene er utsendt. Det fikk jeg ikke på kabinettet, men det står på kontosidene. Siden denne er bedrift dør til dør så kom den raskere fram enn jeg fikk sjekka. Ikke har jeg mottatt mail eller nytt sendingsnr på sidene, så kan jo være den er sendt. Synes det er litt vel rotete, står en ting i mailene, og det skjer noe annet. Og skulle det vise seg at det er sendt uten at jeg får info, da er definitivt første og siste gang. Så billige er de ikke. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Ringte nå. Hk er visst fra en ny grossist i Sverige. Kundebehandler sa de sliter litt med leveringene fra dem. Så de visste ikke helt om de fikk det denne uka, men han regna med det. Jaja, da er saken klar. Dette haster ikke så jeg lar orderen gå sin gang, men nærmere 14 dager på at jeg skal få "lagervarer" utsendt, det er i en annen tidsalder enn jeg er vant med. Spiller ingen rolle for meg å spare 10% når du ikke vet når varene kommer, selv for lagervarer. Dessuten er ikke kundeservice nr direkte billig heller. Endret 23. februar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Kan se ut som dei ligger litt på etterskudd med leveringene for tiden ja; en ordre fra Torsdag formiddag er enda ikkje funnet veien i postsystemet.. Litt skuffa; valgte eksplisitt varer som var på lager i et håp om å få det avgårde før helga. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Utrolig treg webshop. Bestilte 2 varer som begge var på lager den 11.02.09. Fortsatt ikke fått varene. Sendte de en mail om at jeg gjerne dropper den ene varen om det er så at de samler varer fra forskjellige lagre osv., da den ene varen haster. Jeg nevnte også at jeg syntes det var merkelig at de ikke reduserte antall varer på lager etter min bestilling (dette var ca en uke etter bestilling). Fikk et svar at det ikke vil ta lang tid å få varene fra underleverandør... Det har tatt nesten en uke siden det svaret og jeg har fortsatt ikke fått varene. Desidert siste gang jeg handler derfra, dette er rett og slett for dårlig!! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Nei, jeg hadde forventa noe senere levering jeg og, i og med at jeg visste dem ikke hadde eget varelager (ikke spes stort iallefall). Men å vente ukesvis på lagervarer for samlet levering fra en grossit er for dumt. De er billige, de skal ha det, men jeg synes totalt sett at jeg har fått mer pr krone når vi tar med service og hurtighet hos mine faste. Kabinettet kom riktig nok fort, men å vente langt over en uke på neste lagervare ødla alt. Spesielt siden det også ble missvissende info i mail og. Men, da har jeg fått prøvd Amentio og gjort mine erfaringer. Denne gangen kan jeg ikke si jeg kan anbefale Amentio, selv om de er billigst. En 50 lapp ekstra er ikke mye når man sparer mye venting osv. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Satte sammen en komplett PC på Komplett for en stund siden i deler (ikke PCbyggeropplegget). Akkurat samme PCen kostet 4000 mindre på Amentio. Da snakker vi om en PC til rundt 15.000 Amentiopris. Det beste av alt var at mange av delene kom fra Komplett sitt lager For 4000 kan jeg leve med mange kolli, litt treig levering og litt "selvinnsats". Av garantireturer har jeg noen bekjente som har sendt inn litt og det har godt slik det skal gå. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) L O G I M A N: Du vet at Amentio ikke har eget lager ? Endret: Ja det vet du... Amriden: Amentio legger skyld på leverandøren fordi det er derfra pakken blir sendt. Alle bestillinger gjord fra Amentio sendes direkte fra grosist/innportør til deg om sende inn bestillingen. Endret 23. februar 2009 av k-orm Lenke til kommentar
Utsynet Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Kjøpte nettopp en hel PC i deler fra Amentio og de leverte kjapt som fy, eneste problemet er posten. De bruker fort en 1 uke på å flytte noen pakker nordover. Fikk totalt hele greia i 4 pakker og de som ikke ble levert av posten kom etter 2 dager. Bare positivt så langt, det samme gjelder en eldre retursak. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Må si at første erfaringen min med Amentio var problemfri - men, dei har ikkje klart å gjennta suksessen siden. Det som irriterer mest er at du har ingen oversikt på hva som er sendt og ikkje, det bare dukker opp pakkesporingsnummer uten indikasjon på hva som er hvor. En ordre med 12 linjer (hvor størte ting er en liten UPS) har hittil fått 4 kolli og er enda ikkje fullført. Videre er det Amentio selv om sier "Normal frakttid er 2-4 dager avhengig av hvor du bor." og evt avvik fra normalen bør dei informere om, selv om dei skriver at dei tar forbehold om at dei kan utsette sendinga noen dager om dei kan unngå å splitte ordren. (Men da nytter det ei å sende meg 4 kolli fra 3 ulike steder i landet) Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 sist jeg bestilte fra amentio var det bare kabler 4x patchekabler cat6 1m grønn 4x patchekabler cat6 1m blå 4x patchekabler cat6 1m rød 4x patchekabler cat6 1m svart 2x patchekabel cat6 25m hvit 2x patchekabel cat6 15m orange fikk alle fra samme levrandøren, dette klarte de sende som 6 sendinger.... ja jeg er litt nazi på fargekoder synest det er praktisk og ha en farge pr server og seperate farger på parene ut fra hovedswitchen, har dårlig erfaring fra jobbsammenheng og 200grå kabler så finne riktige Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Da var endelig mitt HK på vei ut fra Amentio. Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Har handlet to ganger fra amentio, og begge gangene har varene blitt behandlet samme dag, og sent samme dag/dagen etter. Noen pakker med bring, noen med dhl og noen med posten er litt stress, men som sagt over at når 90% kommer på døra er det ganske hyggelig. Vanligvis er det posten som er treg, f.eks på en pakke fra oslo med posten kom tregere enn en pakke fra danmark med DHL. Kommer til å handle mer hos amentio ettersom de er veldig billige, og jeg kan leve med plittete pakker når de kommer så raskt uansett. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Splitta pakker er ikke det værste her. Men man har en tro om at lagervarer sendes ut innen rimelig tid. Pakken som er sendt i går har ikke engang dukket opp på sporing enda. Så da blir den vel ikke henta før i dag, selv om den var klar i går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå