FLYNG45 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 cupu viften går på min AMD 9950 men den blir veldig varm på ca 2 min, nesten så varmt at det ikke går ann og ta på kjøleren. er det noe feil med den? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Nja, om den abre idler burde den ikke bli så skrekkelig varm. Kan det være at HK'et av en eller annen grunn forer den med litt mye spenning? Lenke til kommentar
FLYNG45 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Nja, om den abre idler burde den ikke bli så skrekkelig varm. Kan det være at HK'et av en eller annen grunn forer den med litt mye spenning? kan det være av at noe på hk er defekt? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvor varm er prosessor. Hvor varmt er; "nesten så varmt at det ikke går ann og ta på kjøleren". Fungerer maskinen? Prøve å avklare om det faktisk er et problem før en begynner å mistenke feil..... Prosessoren din er da ikke akkurat effektgjerrig. Lenke til kommentar
FLYNG45 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Hvor varm er prosessor. Hvor varmt er; "nesten så varmt at det ikke går ann og ta på kjøleren". Fungerer maskinen? Prøve å avklare om det faktisk er et problem før en begynner å mistenke feil..... Prosessoren din er da ikke akkurat effektgjerrig. pcen virker ikke får ikke engang opp post Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Nybygg? Har den fungert før? Har du endret noe? Starte med litt feilsøking, poste hvilke komponenter du har og hva du har gjort for å få maskinen til å fungere. Vanlige syndere er minne, hovedkort og tildels PSU sjelden det er noe galt med prosessoren. Prøv med en minnebrikke i forskjellige slotter, reset bios, prøv med annen strømforsyning osv Lenke til kommentar
FLYNG45 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Nybygg? Har den fungert før? Har du endret noe? Starte med litt feilsøking, poste hvilke komponenter du har og hva du har gjort for å få maskinen til å fungere. Vanlige syndere er minne, hovedkort og tildels PSU sjelden det er noe galt med prosessoren. Prøv med en minnebrikke i forskjellige slotter, reset bios, prøv med annen strømforsyning osv har provd alt det. nybygg GA-MA790X-DS4 amd 9950 snapphire hd4850 500w psu kingston 6400 ram seagate barracuda 500gb sony nec dvd/cd Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Prosessor er ikke støttet før i F5 versjonen av bios. Du vil muligens måtte låne en annen prosessor og oppdatere bios. Lenke til kommentar
FLYNG45 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Prosessor er ikke støttet før i F5 versjonen av bios. Du vil muligens måtte låne en annen prosessor og oppdatere bios. er det eneste mulighet jeg kjøpte pakkeløsning fra komplett Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg ville i alle fall prøvd det først. Ta kontakt med support hos komplett, kanskje de kan ordne noe. Lenke til kommentar
FLYNG45 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg ville i alle fall prøvd det først. Ta kontakt med support hos komplett, kanskje de kan ordne noe. skal gjære det i morgen! fikk den på fredag så har ikke hat muligheten før på mandag som kommer. Lenke til kommentar
FLYNG45 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg ville i alle fall prøvd det først. Ta kontakt med support hos komplett, kanskje de kan ordne noe. hvordan finner man ut hvilken BIOS det er på kortet? lurer på om CPUen (AMD 9950 x4) er kompetabel med BIOSen? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Du må få maskinen til å poste. Andre spm har jeg jo svart på så langt det lar seg gjøre. Synes da det er underlig at komplett har en pakkeløsning hvor prosessor ikke er støttet i medfølgende bios. Kan jo selvfølgelig tenkes at det er noe annet som er galt evt at du har glemt noe Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Det hovedkortet er JUNK. Men skal "visstnok" støtte CPUen. Skulle ikke forundre meg om både CPU og hovedkort er vrak Hvis du spør pent kanskje de kan flashe BIOS i samme slengen med CPUen din i så du vet at den virker - og at du får et HK med oppdatert BIOS på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå