FLYNG45 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 hvordan finner man ut at hk er defekt? har lest om andre so har omtent det samme problemet. viftene mine går og sjermkort virker men får ikke opp noe bilde på skjermen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Sjekk om det er jumpere på HK som enabler/disabler en liten speaker, den gir fra seg forskjellige pipelyder, som hver betyr et enkelt problem. Gir den ikek fra seg pipelyder uansett hvordan den jumperen står er det hvertfall en eller annen defekt på HK (har et sånt kort selv liggende oppi en boks). Du kan jo også slenge oppi X2'en din om den er til socket AM2. Starter den med den i er det nok 9950'en som er gåen, hvis ikke er det enten HK eller ram. Har skrevet svar til deg i ram-tråden din. Har du prøvd å resette BIOS, forresten? Sikkert ikke så dumt når du bytter fra K8 til K10. Lenke til kommentar
FLYNG45 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Sjekk om det er jumpere på HK som enabler/disabler en liten speaker, den gir fra seg forskjellige pipelyder, som hver betyr et enkelt problem. Gir den ikek fra seg pipelyder uansett hvordan den jumperen står er det hvertfall en eller annen defekt på HK (har et sånt kort selv liggende oppi en boks). Du kan jo også slenge oppi X2'en din om den er til socket AM2. Starter den med den i er det nok 9950'en som er gåen, hvis ikke er det enten HK eller ram. Har skrevet svar til deg i ram-tråden din. Har du prøvd å resette BIOS, forresten? Sikkert ikke så dumt når du bytter fra K8 til K10. ingen pipelyder og har resett BIOS den gamle CPUen virker ikke. er hk defekt da? Endret 22. februar 2009 av FLYNG45 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Sjekk om det er jumpere på HK som enabler/disabler en liten speaker, den gir fra seg forskjellige pipelyder, som hver betyr et enkelt problem. Gir den ikek fra seg pipelyder uansett hvordan den jumperen står er det hvertfall en eller annen defekt på HK (har et sånt kort selv liggende oppi en boks). Du kan jo også slenge oppi X2'en din om den er til socket AM2. Starter den med den i er det nok 9950'en som er gåen, hvis ikke er det enten HK eller ram. Har skrevet svar til deg i ram-tråden din. Har du prøvd å resette BIOS, forresten? Sikkert ikke så dumt når du bytter fra K8 til K10. ingen pipelyder og har resett BIOS den gamle CPUen virker ikke. er hk defekt da? Hvis den gamle CPUen virket i det gamle oppsettet ditt er jeg rimelig sikker på at feilen er HK-relatert, ja. Får satse på at ikke det er spenningsreguleringe som er gåen, så chipene ikke har blitt stekt. Lenke til kommentar
FLYNG45 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Sjekk om det er jumpere på HK som enabler/disabler en liten speaker, den gir fra seg forskjellige pipelyder, som hver betyr et enkelt problem. Gir den ikek fra seg pipelyder uansett hvordan den jumperen står er det hvertfall en eller annen defekt på HK (har et sånt kort selv liggende oppi en boks). Du kan jo også slenge oppi X2'en din om den er til socket AM2. Starter den med den i er det nok 9950'en som er gåen, hvis ikke er det enten HK eller ram. Har skrevet svar til deg i ram-tråden din. Har du prøvd å resette BIOS, forresten? Sikkert ikke så dumt når du bytter fra K8 til K10. ingen pipelyder og har resett BIOS den gamle CPUen virker ikke. er hk defekt da? Hvis den gamle CPUen virket i det gamle oppsettet ditt er jeg rimelig sikker på at feilen er HK-relatert, ja. Får satse på at ikke det er spenningsreguleringe som er gåen, så chipene ikke har blitt stekt. hvordan finner man ut hvilken BIOS det er på kortet? lurer på om CPUen (AMD 9950 x4) er kompetabel med BIOSen? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Sjekk om det er jumpere på HK som enabler/disabler en liten speaker, den gir fra seg forskjellige pipelyder, som hver betyr et enkelt problem. Gir den ikek fra seg pipelyder uansett hvordan den jumperen står er det hvertfall en eller annen defekt på HK (har et sånt kort selv liggende oppi en boks). Du kan jo også slenge oppi X2'en din om den er til socket AM2. Starter den med den i er det nok 9950'en som er gåen, hvis ikke er det enten HK eller ram. Har skrevet svar til deg i ram-tråden din. Har du prøvd å resette BIOS, forresten? Sikkert ikke så dumt når du bytter fra K8 til K10. ingen pipelyder og har resett BIOS den gamle CPUen virker ikke. er hk defekt da? Hvis den gamle CPUen virket i det gamle oppsettet ditt er jeg rimelig sikker på at feilen er HK-relatert, ja. Får satse på at ikke det er spenningsreguleringe som er gåen, så chipene ikke har blitt stekt. hvordan finner man ut hvilken BIOS det er på kortet? lurer på om CPUen (AMD 9950 x4) er kompetabel med BIOSen? Da må du enten spørre nettbutikken du fikk kortet fra, eller få PCen igang. X2'en din er hvertfall kompatibel, noe annet ville vært regelrett underlig. Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Hvaslags HK er det snakk om her ? Endret 24. februar 2009 av killerbill Lenke til kommentar
mortenma Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei Har identisk problem som det du har, men jeg er i besittelse av intels P45 chipset i motsetning til du som kjører AMD. Mitt hovedkort er av merket Gigabyte EP45-DS3R. Det viser seg for min del at dette er et problem som har dukket opp på flere av Gigabyte sine hovedkort og betgnes som "Cold Boot". Jeg vurderer selv sterkt å gå over til et Asus hovedkort i og med at Gigabyte etter det jeg har klart å lete meg fram til, ikke har fått fingeren ut og funnet en løsning på dette problemet ( Lenke til kommentar
FLYNG45 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Hei Har identisk problem som det du har, men jeg er i besittelse av intels P45 chipset i motsetning til du som kjører AMD. Mitt hovedkort er av merket Gigabyte EP45-DS3R. Det viser seg for min del at dette er et problem som har dukket opp på flere av Gigabyte sine hovedkort og betgnes som "Cold Boot". Jeg vurderer selv sterkt å gå over til et Asus hovedkort i og med at Gigabyte etter det jeg har klart å lete meg fram til, ikke har fått fingeren ut og funnet en løsning på dette problemet ( HKet var defekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå