Gå til innhold

Tips fra oss? Nei, takk!


Anbefalte innlegg

Tips fra oss: Du har en eldre versjon av nettleseren Internet Explorer.

For å få en best mulig opplevelse av å bruke våre nettsider,ttsi kan du gratis hente en nyere versjon av Internet Explorer. Bruker du en jobb-PC bør du kontakte IT-ansvarlig.s

På Hardware.no kan du lese mer om hvorfor vi anbefaler denne oppgraderingen.

Fikk denne meldingen på toppen av forumet i dag. Skulle ta et skjermbilde, men da var dialog boksen borte. Hva er dette? Kan vi slippe denne type "mas"? Kjører forresten siste versjon av Firefox, så jeg har ikke entret forumet i Internet Explorer.

 

Flere som har sett denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en stor kampanje over hele nettet for å få byttet ut IE6 siden Microsoft kommer til å fase den helt ut ganske snart.

Sto om det i Dagbladet. Veldig mange bedrifter (som der jeg jobber) har IE6 på alle PC'ene. Så da kommer den beskjeden opp hos nettsider som har denne sjekken inne, for å få folk til å oppgradere browsern eller gi beskjed til IT avdelinga si.

Lenke til kommentar

Bestemmer ikkje forumet kva sjølv? Den advarselen er som sagt ein del av ein kampanje for å få folk til å oppgradere IE6. Tek.no-nettverket er med på den kampanjen, og Diskusjon.no ein del av det nettverket. At nokon får advarselen i andre nettlesarar må vere ein feil, utan at eg veit kva som kan vere grunnen.

 

Meir om kampanjen kan du lese her:

http://www.digi.no/805007/vil-avlive-forhatt-nettleser

http://www.digi.no/805155/ie6-motstanden-sprer-seg

http://www.tu.no/it/article199563.ece

http://ie6.forteller.net/index.php?title=Main_Page

Lenke til kommentar

Skjønner nå at dette er del av den større kampanje. Trodde umiddelbart dette var noe Tek skulle prakke på oss og at dette skulle videreutvikles til å gjelde også andre applikasjoner (skult reklame). Så mange år siden jeg i det hele tatt bruke Internet Explorer, så for meg er det revnende likegyldig. Bytt til Firefox :) Takker for lenker.

Lenke til kommentar
Og undertegnede får den ved bruk av Firefox :hmm:

Da må Firefoxinstallasjonen din identifisere seg som IE 6. Sjekk om du har et innstikk som overkjører Firefox' identifisering eller skriv 'about:config' i adressefeltet og se om du finner en linje som heter 'general.useragent.override', høyreklikk på denne og velg 'reset' eller noe i den retning.

 

Med mindre tek.no har implementert dette dårlig selvsagt. PS3 identifiserer seg så vidt jeg vet som Mozilla 5.0 eller noe lignende og burde ikke gi utslag om meldingen er ment å bare vises til IE 6.

Lenke til kommentar

Synes denne såkalte "kampanjen" bare er irriterende, spesielt hvis man sitter på en pc som av ulike årsaker ikke kan oppgraderes til noe mer nytt.

 

Det er en haug med bedrifter som ikke har oppgradert enda, og jeg tror neppe en slik kampanje vil få dem til å oppgradere noe raskere.

Lenke til kommentar
Synes denne såkalte "kampanjen" bare er irriterende, spesielt hvis man sitter på en pc som av ulike årsaker ikke kan oppgraderes til noe mer nytt.

 

Det er en haug med bedrifter som ikke har oppgradert enda, og jeg tror neppe en slik kampanje vil få dem til å oppgradere noe raskere.

 

Det er vel ikke noe problem å oppdatere IE samme hvor gammel maskinen er?

Men jeg forstår godt grunnen til at de kjører denne kampanjen, da web utviklerne bruker unødvendig tid på å tilpasse alt til IE6. Dessuten hjelper all blest rundt noe slikt til at

folk reagerer fortere. Det skader ihvertfall ikke å prøve.

Men hva med å bare la hele IE dø ut og heller bruke FireFox? :p

Lenke til kommentar
Da må Firefoxinstallasjonen din identifisere seg som IE 6. Sjekk om du har et innstikk som overkjører Firefox' identifisering eller skriv 'about:config' i adressefeltet og se om du finner en linje som heter 'general.useragent.override', høyreklikk på denne og velg 'reset' eller noe i den retning.

Takker for tipset, Thlom :)

 

Ser forøving ut til at "kampanjen" er over? De irriterende boksene er ikke lenger fremtredende. Bare kjip reklame nå :dontgetit:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...