u9k123 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei. Først vil jeg si at jeg er amatør når det gjelder data!. Kjøpte meg nettopp en ny data fra komplett. når jeg starter pc`n kommer det ikke noe pip fra skjermkorte. på skjermen står det at den ikke finner noe signal. har tatt ut skjermkortet,og rikka på kabler. skjermkortet får strøm, vifta går å det er lys i den, men ikke noe bilde. jeg ringte komplett og fortalte om problemet, dem sa at jeg skulle sende inn skjermkortet så di kunne se på det. fikk tilsendt ett nytt skjermkort, men har akkurat det samme problemet. Noen som vet hva dette kan være? har ikke lyst å sende hele pcn inn til komplett, tar så lang tid.. det er sikkert bare en enkel feil en plass! Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Fortell om resten av hardwaren Hvilken kabel bruker du? Dvi? hdmi? osv Har du et annet spor ledig til skjermkortet? Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
u9k123 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Fortell om resten av hardwaren Hvilken kabel bruker du? Dvi? hdmi? osv Har du et annet spor ledig til skjermkortet? bruker dvi, men kan bruke hdmi også. har ikke ett annet spor ledig til skjermkortet Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, Intel Core? 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket Gainward GeForce GTX 280 1GB PhysX CUDA Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) På skjermkortet, har du i 1stk 8 pin og 1stk 6pin? Trudde den psu bare hadde 6pin. Hvis du da bruker overgang , bruker du fra forskjellige linjer fra psu? Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
u9k123 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 På skjermkortet, har du i 1stk 8 pin og 1stk 6pin? Trudde den psu bare hadde 6pin. Hvis du da bruker overgang , bruker du fra forskjellige linjer fra psu? jepp. 1 stk 8 pin og en stk 6 pin. skjønte ikke helt det siste du skreiv :/ takk for at du tar deg tid Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Du bruker 8 og 6 pin fra 2 helt forskjellige ledninger går jeg utifra. Du kan jo slå av pcen, ta ut strømmen, ta ut batteriet på hovedkortet, flytte jumperen ved sidenav ett hakk bort og tilbake Om du ser en jumper med 1 ledig pin vedisden av batteriet. Evt kostslutte +- i batteriholderen med metall og sette inn batteriet igjen. Dette resetter bios. Sikker på at kablen sitter i skjermen? Kanskje det er fast kabel. Prøvd begge postene regner jeg med. På hovedkortet ditt står vel skjermkortet i en blå port, prøv å sett den i den sorte porten av lik lengde. Kan du evt ta bilde av kabinettet på innsiden så er det lettere å se om det er noen åpenbare feil. Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Starter pc'en opp i det hele tatt? Eller slår den bare på lys og strøm og henger? Hvis den starter vil du høre hardisken gå, og at den leser fra den. Hvis du ikke hører det, så er det nok andre problemer enn skjermkortet. Det du da må gjøre er å koble fra alle enheter du har inni maskina. Ta ut, og sette inn cpu igjen. Ta ut ram brikker og prøve dem 1 og 1. Sjekk og at alle kabler er tilkoblet. Hvis du da ikke klarer å lokalisere feilen, så kan det være at hk eller cpu er defekt. Endret 18. februar 2009 av Uffda Lenke til kommentar
u9k123 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Du bruker 8 og 6 pin fra 2 helt forskjellige ledninger går jeg utifra.Du kan jo slå av pcen, ta ut strømmen, ta ut batteriet på hovedkortet, flytte jumperen ved sidenav ett hakk bort og tilbake Om du ser en jumper med 1 ledig pin vedisden av batteriet. Evt kostslutte +- i batteriholderen med metall og sette inn batteriet igjen. Dette resetter bios. Sikker på at kablen sitter i skjermen? Kanskje det er fast kabel. Prøvd begge postene regner jeg med. På hovedkortet ditt står vel skjermkortet i en blå port, prøv å sett den i den sorte porten av lik lengde. Kan du evt ta bilde av kabinettet på innsiden så er det lettere å se om det er noen åpenbare feil. Det du snakker om med batteriet osv, det skal jeg få en kompis til å gjøre senere. ja, jeg bruker 8 pin og 6 pin som er 2 forskjellige kabler. bruker samme kabel og samme skjerm på den dataen jeg sitter på nå. når jeg starter nye pcn, så starter alt! eneste som skjer er at jeg ikke får bilde på skjerm "no signal detected".skjermkortet står i ett blått spor, ja ,det er ett svart spor nedenfor, men får aldri plass til skjermkortet der! er rimelig sikker på at det ikke er noe galt med skjermkortet. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Er dette hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Trykket på "AUTO" eller "SOURCE" på skjermen? Kan jo hende den leter etter andre kilder enn PCn din. Ellers så kan det jo hende at skjermen også er defekt - testet den på en annen PC? Lenke til kommentar
u9k123 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Er dette hovedkortet ditt? jepp. det er det hk Lenke til kommentar
u9k123 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Trykket på "AUTO" eller "SOURCE" på skjermen? Kan jo hende den leter etter andre kilder enn PCn din. Ellers så kan det jo hende at skjermen også er defekt - testet den på en annen PC? har prøvd mange skjermer. fubker ikke Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Sett skjermkortet i det sorte sporet, da utelukker du defekt spor i det blå. Lenke til kommentar
Globe Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Har hatt dette problemet flere ganger men begynner å bli en stund siden. Prøv di forskjellige kontaktene på skjermkortet VGA/DVI/S-Video. Sjekk at CPU viften er koblet på riktig plass. Visst du har OS installert la pc'en gå til du er i windows. Bytt PCI-E slot som sagt tidligere. Prøv med minst mulig koblet til Hovedkortet. Visst ingen av disse funker resett bios. Husker jeg tok i fra hverandre alt av deler så satt sammen pc'en igjenn og da funket det. Vet egentli ikke hva som gjør dette men har hatt problemet før. Lykke til. Google Endret 18. februar 2009 av Globe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå