Mr.Anki Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Her kan dere skrive kommentarter og innspill til mitt nye prosjekt. Arbeidslogg: Bygging av ATX kabinett. Sponsorer: Logitech sponser prosjektet med et Logitech Illuminated! Gigabyte sponser prosjektet med GA-EX58-UD5 og Radeon HD 4890 1 GB! Enermax sponser prosjektet med en Revolution85+ 1050W og Apollish vifter! Mnpctech sponser prosjektet med et par viftegriller! - Roccat sponser prosjektet med ROCCAT Kone, ROCCAT Taito og diverse stash! - OCZ Technology sponser prosjektet med diverse hardware! - Dremel sponser prosjektet med en Dremel 400 Digital! - Vendur.no sponser prosjektet med 150,-. Microplex.no sponser prosjektet med rabatter på varer! Tusen takk for sponsingen! Endret 18. mai 2010 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Spennende! Veldig fine skisser! Dersom du skal bruke et ATX-hovedkort, blir vel hele kabinettet ganske høyt, når du har det skillet mellom PSU/HDD-delen og "resten"-delen, eller? Siden den bøyer litt opp ved den nederste delen av hovedkortet, mener jeg. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Hyggelig å høre! Utvendige mål på kassen er: 56 x 54 x 24.5 cm Men andre ord noe større en en vanlig kasse, men ikke mye Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ser bra ut dette her. God start! Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 H x D x B? Forresten, har du planer om hvordan du vil feste døren? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Ser bra ut dette her. God start! Takk H x D x B? Forresten, har du planer om hvordan du vil feste døren? D x H x B Er ikke helt sikker på hvilken metode jeg skal bruke for å feste døra. Enten hengsler eller bare noen skruer. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ok. Jeg driver og planlegger et eventuelt casemod, og vil bare vite litt om hvordan andre gjør ting. Om det blir noe prosjekt blir det nok noe i retningen av det du har begynt på nå (ATX). Tror du det kan gå an å bruke magneter (noen veldig sterke noen) til feste for døra? Det tror jeg kanskje kunne blitt litt kult... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Magnet for å feste døren går ann det også ja. Får se hva på finner på Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg syns det å lage kabinett er kult. Har laget et par på sketchup, men hvor finner du vifter å slik? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Du finner en del på disse sidene: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ http://scc.jezmckean.com/ Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei. Jeg har gått over til kun å feste dører til kabinett med neodym-magneter: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53503650 2 stk på hvert pungt. 1 til kabinettet og 1 til døren Går med ca 24 stk til en sidedør. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Er det hull i disse slik at en kan skru de fast i kabinettet og i døren? Hvor mye vekt holde de? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei Anki Det finnes 2 typer. Med og uten hull. De med hull er forsenket slik at skruen ikke kommer i veien. De tåler ganske mye vekt 0,8 kg pr magnet Dimensjonen passer yppelig med 4x10mm. Du slipper å bruke hengsler og lås, det er bare å dra rett av. Slpper at døren står i veien under arbeid inne i kabinettet, og du slipper å lage ramme til døren, og kan ha vindu som dør, det er bare til å bore 10mm hull og lime fast magnetene med epoxy-lim som sitter som støpt. Da bruker jeg bare de uten hull. Svært fornøyd Vist du lurer på noe, så kan jeg være behjelpelig.. Endret 17. februar 2009 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Høres jo bra ut det der, men er litt skreptisk må jeg si Sitter det hardt at en virkelig må bruke kraft for å få lømet døren igjen? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei. Det sitter på plass, men det er ikke vanskelig å få av.. Har som sagt brukt det på de to siste Workloggene mine.. Du kan variere antall magneter og da blir jo styrken mindre, eller bruke 1 magnet på døren, og et metallstykke på kabinettet. Du kan jo prøve , det løste iallefall et stort problem for meg!! Dessuten er ikke døren noe man tar av og på hele tiden. Du kan jo prøve med 1 pakke magneter først på 10 stk og montere dem midlertidig på døren og se hvordan det funker Endret 17. februar 2009 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Det skal vurderes sterkt Alu-Tech! Men for å få det til å jeg montere noen lister innvendig for å ha noe å feste magnetene i. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei. Ikke nødvendigvis.. Du bruker ganske tykke MDF-plater på 16mm.. Så du trenger egentelig bare å frese et spor på tykkelse dør og 12-13mm inn og så bore du 4mm dype hull med 10mm bor til magnetene. Eller du kan sette på noen lister innvendig som du har boret ferdig til magneter, f.eks 4mm innenfor kanten på veggen kabinett slik at døren på 4mm ender jamnt med utsiden. Dette er også tykkelsen på magnetene.. Endret 17. februar 2009 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Blir bra dette her! Gleder meg til å følge med på dette! Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Da har du startet prosjektet ditt og ja.. Gleder meg til å se kabinettet Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Takk fo hyggelige kommentarer Wikipedersen og HansiFansi Må prøve å få jobbet litt i vinterferien igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå