Gå til innhold

God nok PSU?

Anbefalte innlegg

Hei :D

Jeg har da planer om og kjøpe em ny GPU, og har lurt på GTX 260 core 216

MEN, det store spørsmålet er: trenger jeg ny PSU? :hmm:

Den jeg har nå er 530watt, husker ikke helt hvor mangen amper men det var vel 25-35?

Skal skjekke når jeg kommer hjem i måren.

Resten av pcen:

E6300 (lol! :p )

4GB 800mhz RAM

WLAN kort

250GP, 7200RPM

6 120mm vifter

2 dvd-rw

og en minnekortleser.

hvis ikke det går, så har jeg tenk og bruke en annen PSU bare til skjærmkortet, og hvor kraftig må den være? evt, forslag til noen andre kort med omtrent samme ytelse til 1500-2000KR?

Håper noen kloke hoder kommer med svar :thumbup:

Endret av Mallarmist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men anngående tilkoblingene til skjærmkortet..

jeg googlet noen bilder av det, og det viser seg at det var en 8-pin!

virker det om jeg putter en 6-pin der?

Hadde vert litt interessant egentlig, tipper en del folk har gjort grove bommkjøp pga feil gjort av brukere på forumet..

men jeg skal kjøpe ny PSU snart uansett, så om det ikke virker får jeg klare meg med mitt gamle 7950 gt noen uker til.. :p

Endret av Mallarmist
Lenke til kommentar

Man kan ofte ikke summere opp 12V-linjene. Kombinert strøm på 12V for Hiper 530W ser ut til å være 30A etter hva jeg kunne finne ut. Det kan jo greit holde, dog folk på forumet har hatt blandete opplevelser med disse spesifikke Hiperne. Men du får prøve og se, og så skal du jo kjøpe ny snart uansett som du nevner.

Lenke til kommentar

Hiper er desverre ikke noe godt merke, i alle fall på disse modellene (530 og 580) anbefaler deg derfor å kjøpe inn en kraftigere psu av kjent merke. Corsair skal funke bra men det finnes andre alternativer også.

Ps : Corsair har psu'er av rimelig god byggekvalitet men jeg ser at de har også problemer med produskjonen sin i og med det er en del feilratio med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...