Gå til innhold

Ny super luft kjøler i lista hos NetShop!


Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som tester CPU kjølere kan jo ha problemer med å få festa CPU kjøleren skikkelig slik at den har god nok kontakt med CPU. For mye eller for lite kjølepasta, og hvordan man påfører det har mye å si. Derfor forskjellige resultater fra test til test. Festemekanismen til ThermalRight Ultra 120 eXreme (TRUE) har ikke så god festemekanisme. Den kan være irriterende å montere! Mange folk, jeg også, har måtte legge en plastskive under bøylen til kjøleren for at kjøleren skal få bedre kontakt med CPU. Dette burde produsenten tenkt mer nøye over før de la den ut for salg! Prolimatech Megahalems har i så måte mye bedre festemekanisme, som kan likne den som Noctua bruker.

 

Her er en test dere kan sjekke.

 

Stress.png

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har nå fått montert Megahalems kjøleren på min Q9650. Load temp på det varmeste kjerneparet er 3 grader lavere enn TRUE klarte å kjøle. Dette betyr at Megahalems yter omtrent det samme som den ultra dyre og tunge 'TRUE Copper'. Man får altså mer for pengene ved å kjøpe Megahalems. :yes:

 

PS: Om 3 grader lavere var verdt å ut med 495 kr er en annen sak...

Men Megahalems har en festeordning som gjør at kjøleren sitter mer fast til prosessoren enn det løsninga på TRUE gjør.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Og det vil da si at den er bedre enn en viss kjøler ifra noctua?

For så at den der er ett par mm lavere enn enkelte andre og da har man enda litt mer å gå på, selv om det er mikroskopisk så er det greit med all plass man kan finne.

 

Og om den der er bedre enn noctua kjølern(NH-U12P og den der kobber kjølern) så er nå 495kr greit nok det, alt skulle vært gratis men er nå en grei pris.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

meg0709, TRUE kjøleren er jo bedre enn den til Noctua, så da er jo også Megahalems bedre enn Noctua. TRUE Copper koster over dobbelt så mye, og veier OVER dobbelt så mye. Som jeg skrev ovenfor, Megahalems er et bedre kjøp :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...