Gå til innhold

Forsegler ikke Asus hovedkorteskene sine?


Theo343

Anbefalte innlegg

Hentet et nytt Asus P6T6 WS Revolution X58 i går og når jeg så igjennom varene så stusset jeg på at denne eksen ikke var forseglet på noen måte, hverken eske eller noen av posene oppi(med unntak av kabelposene).

 

Er dette vanlig praksis? Jeg liker ikke å få såpass dyre varer som ikke er forseglet fra leverandør...

 

Normalt sett sitter det en rund gjennomsiktig klistrelapp på selve esken(ingen spor av det her) og kanskje i det minste en sterk tapebit på hovedkortposen.(som man da ser om noen har åpnet siden plasten strekker seg litt).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den tapebiten manglet totalt på denne esken, noe jeg ikke liker, spesielt når hovedkortposen også er åpen. Andre erfaringer?

 

Det fulgte også kun med 1 CD som var også lagt inni manualen som hadde luft mellom arkene og en ny ubrukt manual er som regel ganske så tight!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har hatt lignende bekymringer sjøl når jeg har fått produkter som ikke har vært embalert i krympeplast :)

 

Men etter å ha inspisert inneholdet i esken, så har jeg alltid dog fått følelsen av at det dreier seg om et nytt/ubrukt produkt. Dvs. finner ingen "fingeratrykk", kabler har tight surring, etc.

 

Vet ikke, men kan det være at High-End hovedkort (slik du har bestillt) gjennomgår noe slags ekstra fabrikk-testing etc. som kan være forklaring på det du bemerker? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tror også det så jeg skal ikke bekymre meg noe mer før jeg skal begynne å montere kortet(mangler varer ennå) og da vil jeg se etter skruemerker etc for å være sikker. Kvalitetstesting bør jo foregå på benker uten skruer.

 

Krympeplast har jeg kun sett på skjermkortesker men det pleier alltid å være en rund plasttape på hovedkorteskene. Har kun opplevd å ikke få det om det har vært et demoprodukt eller reparasjon/bytteprodukt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg antar at ASUS håndpakker eskene sine så fingermerker er vell å forvente.

Driver selv i "pakkeindustrien" med elektronikk akkurat nå men langt ifra PC deler da, og praksisen varierer en god del fra land til land.

NorTroll her lokalt hadde såpass mye problemer med kvaliteten på hele produktet sitt at de flyttet produksjonen fra Kina til Levanger etter Kina forsøket sist.

 

Det at ASUS gjør ekstra screening blir jeg ikke overrasket over, vet at de har en praksis med Strikeren hvor de kjører en runde og velger ut brikkene med høyest FSB toleranse til Striker serien sin (Gjør vell dette for Rampage og Maximus også kanskje?) mens de litt dårligere brikkene blir brukt i litt lavere serier som P5N osv.

Lenke til kommentar

På Asus hovedkortet jeg sist kjøpte var det ikke noe rund plasttape som holdt igjen lokket. Så du kan si at det var en 10mm åpning mellom lokk/eske i nedkant, men ga alikevel inntrykk av "spenst og tight" så jeg "konkluderte" at det var ny/ubrukt vare (etter inneholdssjekken i tillegg)

 

Ang. eventuelle riper/merker så kan du jo også f.eks. sjekke overflaten på I/O portene bak, vil vel muligens kunne se tegn til om det har vært tredd bakplate på portene. Som du nevner, har denslags neppe vært gjort på benk i tilfelle.

Lenke til kommentar

Til og med enkelte (DYRE) mobiler kommer uforseglet idag. Enten så mangler den helt, eller så har telenor/netcom/tele2 åpna eska, lagt inn reklame, og satt sin egen "forseglingsklistremerke" feil vei.

 

Men at noe ikke er forsegla i det hele tatt er helt vanlig, og jeg ser MYE hardware hver dag. Mitt P5Q kort fra Asus var heller ikke forsegla.

 

Get used to it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...