varmit Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Er det noen som vet om det er dumt å drikke brus som har gått ut på dato? I min situasjon er det snakk om en "Cider drue og epler" som gikk ut 26.11.2008. Den har stått kaldt hele tiden og er uåpnet. Melk osv er jo greit, her våger jeg ofte å gå etter smaken. Kan jeg gjøre det i dette tilfellet? Og nei, denne posten er ikke kun grunnet gjerrighet. Litt nysgjerrighet også Lenke til kommentar
Engberg Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Er ikke noe problem hvis den har vært uåpnet hele tiden, nei. Har drukket Cola fra 2006 uten problem. Endret 11. mai 2010 av CRWTH Lenke til kommentar
varmit Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Oki Ble litt usikker med tanke på sukker etc, men den har jo ikke tilgang på oksygen så burde gå greit. Har også drukket gammel brus, men ikke brus som har gått ut på dato tror jeg. Men så lenge den smaker som den skal er kanskje dette tegn på at den er ok. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Har en gammel Aass julebrus hjemme som gikk ut i 2006, og den har jeg prøvesmakt, og den er bedre enn ny julebrus Lenke til kommentar
varmit Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Kanskje danner det seg litt alkohol i brusen også Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Om du venter lenge nok kan vel det hende ja(?)... Lenke til kommentar
MRN Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 PET-flasker er ikke tette, og tar til seg lukt og smak over tid. Glassflasker derimot... Ingen problem å drikke en brus etter utgått dato, det vel "best før"-dato? Men jeg hadde ikke venta så veldig lenge etterpå... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Oki Ble litt usikker med tanke på sukker etc, men den har jo ikke tilgang på oksygen så burde gå greit. Har også drukket gammel brus, men ikke brus som har gått ut på dato tror jeg. Men så lenge den smaker som den skal er kanskje dette tegn på at den er ok. Jo, den har tilgang til oksygen. Det kjem seg gjennom plasten. Væske på glass held seg lengre enn på plast. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Brus har kun en best før dato, dette betyr at smaken kan forringes. Men nei, absolutt ineg nfare å drikke den brusen, muligens den vil smake litt tamt. Gjorde selv et "kupp" på Cola light bokser denne helga siden de har kort utløpsdato, 26/2. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Kvifor har bokser kort levetid? Eg ville trudd at noko pakka i metall held seg betre enn på plast. Endret 11. februar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 De har nok vært lagret lenge de jeg kjøpte Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Julebruskongen foretrekker å drikke julebrus som har gått ut på dato for over et år siden. Så tror ikke du Dør av å drikke det :!: Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Du ser da hvordan Julebruskongen er 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Du ser da hvordan Julebruskongen er I think that is a pre-existing condition. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ingen dør av mat som har gått over best før dato, til og med mange produkter som er stemplet med en absolutt dato er helt trygge å spise. Rundt år 2000 ble holdbarheten for egg senket fra 45 dagert til 28 dager. Med brus er det enda mindre fare, du kan sikkert trygt drikke brus som er både 2 og 3 år gammel, men den vil nok være ganske tam. I forsvaret så var jo RSPen regnet som ny hvis den var 20 år gammel, man risikerte med andre ord å få matrasjon som var eldre enn seg selv. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Nå føler jeg for å sitere julebruskongen; "Utgått brus er bedre enn ny." Om det er sant kan diskuteres, jeg kan iallefall garantere at det er helt ufarlig Lenke til kommentar
varmit Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Takker for svar, er greit å vite til senere. Og ja, jeg innbiller meg i alle fall at brus fra glassflasker smaker bedre enn de fra plast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå