Mydog Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det jeg ønsker er å styre og bruke den båndbredden jeg har tilgjengelig i nettverket på bildet. Pc1 skal da fungere som mediaserver, den kjører vista nå men jeg finner ingen måte å utnytte mer enn 2 av 3 Dsl linjer(dette gjør den automatisk jeg har ukke forstått hvordan). Jeg har skjønt at jeg må over på en linux versjon, men etter x antall timer med søking har jeg ikke funnet en måte å løse dette på. Må jeg invester i ny hardware? i så tilfelle hva? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Denne skal gjør jobben, men spørs om den støtter VDSL 2. Med en sånn boks, kan du fjerne Pc1. Hvorfor ikke bare koble kun VDSL2 modemet direkte til nettet og la det styre DHCP og DNS til ditt interne nett? Hva er hastigheten påden VDSL2 forbindelsen? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Denne skal gjør jobben, men spørs om den støtter VDSL 2.Med en sånn boks, kan du fjerne Pc1. Hvorfor ikke bare koble kun VDSL2 modemet direkte til nettet og la det styre DHCP og DNS til ditt interne nett? Hva er hastigheten påden VDSL2 forbindelsen? Den boksen tilsvare vell den jeg har på den bundlede ADSL2+ linjen, eller tar jeg feil der? Det er to grunner til det 1 modemet har ikke GB porter, 2 Jeg vil gjerne utnytte den båndbredden jeg har tilgjengelig til opp og nedlasting når det er behov for det og kunne styre hvilket nett som brukes til hva. Tilgjengelige hastigheter(ned/opp): VDSL2 25/3, ADSL2+ Bundle 33/4,5 og ADSL2+ 19/1,25 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Det kan se ut som om dette kan være en løsning Nokså dyrt da €400 + frakt Peplink Noen som har sett eller hørt om dette før. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Løsningen ble gratis :!: en Linksys WRT54G v2.2 (som var pakket vekk på loftet) og DD-WRT firmware og med dette scriptet: Dual / Triple WAN HowTo. Scriptet gjør om 2 av LAN portene til WAN og sammkjører disse. Holder på med testing av dette nå og kommer tilbake med resultater. Slik blir hjemmenettverket: Endret 13. februar 2009 av Mas99 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 1telefonlinje pr dsl da eller går det med forskjellige frekvenser? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 1telefonlinje pr dsl da eller går det med forskjellige frekvenser? Ja det er en linje pr DSL, av en eller annen grunn så har jeg 6 eller 8 par med kobber inn i rekkehuset der jeg bor, 4 par er nå i bruk på dsl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå