goli4th Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Noen som vet hva som skjer med denne nettbutikken? En uke etter at jeg la inn ordren, står det fortsatt kun behandlet, selv om varene var på lager. Nå vises varene som at de ikke lenger er en del av sortimentet. De har natuligvis trekkt pengene fra min konto, men svarer ikke på e-post og tar ikke telefoner.... Styr unna... Lenke til kommentar
IvoryAndreas Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Samme her ! jeg anser pengene mine som tapt, men vil forsøke å få de tilbake gjennom egen bank da jeg betalte med VISA. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Pengene blir da bare satt til side, og ikke overført til nettbutikken før varene er sendt (via kredittkort)? I så fall er det jo bare til å kontakte banken for å få pengene tilbake Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Noen som vet hva som skjer med denne nettbutikken? En uke etter at jeg la inn ordren, står det fortsatt kun behandlet, selv om varene var på lager. Nå vises varene som at de ikke lenger er en del av sortimentet. De har natuligvis trekkt pengene fra min konto, men svarer ikke på e-post og tar ikke telefoner.... Styr unna... Samme har skjedd med meg. 3 uker nå og ingen varer. Support bruker en uke av gangen før de svarer. Jeg har bedt de kansellere 3 ganger, men neida det klarer de ikke. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Meeter.no har samme eiere som pcutstyr.no. Og vi vet jo hvordan det går der.... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Meeter.no har samme eiere som pcutstyr.no. Og vi vet jo hvordan det går der.... Nei. Men siden du tydeligvis er så vellinformert kan vel du opplyse oss? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Fortsatt krise i pcutstyr.no Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Spekulasjoner. Brukeren her eg siktet til sa han viste hva som foregikk... Lenke til kommentar
riroil Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Beklager dårlig formulering. Det jeg mente var at vi visste at de hadde problemer og ikke fikk levert noen varer. Nå ser det jo ut til at de er oppe igjen, om enn med noen småproblemer. Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Pengene blir da bare satt til side, og ikke overført til nettbutikken før varene er sendt (via kredittkort)? I så fall er det jo bare til å kontakte banken for å få pengene tilbake Nei, dette stemmer ikke. I følge min bank var pengene trukket fra konto. Banken skulle sende meg eit skjema jeg kunne fylle ut, for å gå videre med saken... men pengene er mest sannsynlig tapt. Noen som får kontakt med meeter eller glomma handel as? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Du får pengene tilbake hvis du har betalt med VISA og sender inn skjemaet. Bankene liker bare ikke å reklamere for denne rettigheten... Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Du får pengene tilbake hvis du har betalt med VISA og sender inn skjemaet. Bankene liker bare ikke å reklamere for denne rettigheten... Jeg spurte om det lå noen forsikring i visakortet mitt, men det gjorde det ikkje... da måtte jeg brukt mastercard... men kan være spesielt for min bank... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du får pengene tilbake hvis du har betalt med VISA og sender inn skjemaet. Bankene liker bare ikke å reklamere for denne rettigheten... Selv om det ikke er kredittkort? Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg er ganske sikker på at dette kun gjelder ved kredittkjøp. Loven som gir denne rettigheten heter jo Kredittkjøpløven. § 8. Kjøperens innsigelser mot annen kredittyter enn selgeren Ved forbrukerkredittkjøp kan kjøperen overfor annen kredittyter enn selgeren gjøre gjeldende de samme innsigelser og pengekrav på grunnlag av kjøpet som han kunne gjøre gjeldende mot selgeren. Ved siden av reklamasjon overfor selgeren etter kjøpslovens regler må kredittyteren i tilfelle underrettes så snart det er rimelig høve til det. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg bestilte noen varer fra Meeter.no på fredag morgen (17. april), men siden ordrene mine forstod sto "til behandling" idag, så forsøkte jeg å ringe dem. Men kom bare til en telefonsvarer som ba meg sende mail. Det gjorde jeg, men ingen svar fra Meeter foreløpig. Er det ikke snart på tide at Meeter blir fjernet fra prisguiden til Hardware.no? Så ikke enda flere får tatt sine penger som "gissel"? Dette hadde ikke skjedd dersom de ikke hadde vært i prisguiden. Mitt kjøp ble gjort fordi de dukket opp med en god pris der. Ser kanskje ut som jeg må kontakte kredittkort-utstederen min for å kansellere bestillingene hos Meeter Lenke til kommentar
riroil Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det er vel fordi de betaler gode penger for å være med i prisguiden det vel. Edda vil ha penger vettu. Lenke til kommentar
DDMF Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det lønner seg å bruke Mastercard ved handling på nett! Enklere å få tilbake pengene sine ved bruk av dette kortet enn med Visa. Ved Mastercard får du faktura i etterkant, da betaler du ikke men kontakter banken din. Ved Visa-kjøp kan det være trukket fra konto allerede og og det er en litt tyngre vei å gå! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Du vet at f.eks. gebyrfri.no har Visa kredittkort som fungerer på akkurat samme måten? Det kalles kredittkort, ikke Mastercard. Bruker man kredittkort står man mye sterkere hvis man har kjøpt/betalt en vare/tjeneste man ikke får. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg brukte heldigvis mitt Visa kredittkort, og ikke det vanlige Visa debetkortet som er knyttet opp til min bankkonto. Så da blir lettere med refusjon fra Visa etter hva jeg forstår? Faktisk står det fortsatt kun Visa reservasjon på kontoutskriften, det betyr kanskje at reservasjonen fra Meeter automatisk blir borte i løpet av 4-5 dager hvis ikke Meeter gjør noe med mine ordrer? Men jeg lar foreløpig tvilen komme "tiltalte" (Meeter) til gode, og venter 1 uke fra jeg la inn ordrene før jeg gjør noe. Hvis de ikke reagerer på noen måte innen den tid blir det klage til banken og kanksje også en klage til Hardware.no som bidrar til at folk blir lurt inn i klørne til Meeter. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Det er da vitterlig ikke Hardware.no sin feil. Om noe, bør du ta det opp med Prisguide.no, som leverer tjenesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå