Gå til innhold

hvilken pakkeløsning bor jeg velge av disse 3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg hadde gått for alternativ B. C er uaktuell. Skal du drive avansert videoredigering er A kanskje best, ellers er stort sett B best. Både A og B er relativt bra PCer i dag. Begge skjermkortene er bra, men jeg tror 9800 GT slår 4850 oftere enn motsatt, men det kan du finregne på selv. A er Quad og B er dual; kan kanskje være avgjørende for ditt valg?

Velger du B bør du putte inn 2 GB ram til.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

PC A, altså den med AMD prosessor og 4850 vil nok fungere best både til spill (bedre skjermkort) og multitasking (quadcore).

HD4850 tilsvarer omtrent 9800gtx+, litt bedre i noen tilfeller, litt dårligere i andre. Dette er en del bedre enn 9800gt som står i PC B (8800gt med nytt navn).  I dag er det skjermkortet som er flaskehalsen oftere enn prosessoren, hvertfall i høyere oppløsninger.

Lenke til kommentar
PC A, altså den med AMD prosessor og 4850 vil nok fungere best både til spill (bedre skjermkort) og multitasking (quadcore).

HD4850 tilsvarer omtrent 9800gtx+, litt bedre i noen tilfeller, litt dårligere i andre. Dette er en del bedre enn 9800gt som står i PC B (8800gt med nytt navn).  I dag er det skjermkortet som er flaskehalsen oftere enn prosessoren, hvertfall i høyere oppløsninger.

enig

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159

Lenke til kommentar

FØrst og fremst må jeg innrømme at jeg er litt nVIDIA og Intel fanboy men så her jeg også tenkt på at AMD Prosessoren har mindre cache på flere kjærner + at den er 65 nm noe som begynner å bli ganske gammelt nå.

i Tilegg til det har jeg god erfaring med 8800 GT og fant ut at det var mye for pengene (Ja jeg vet det er 9800 GT)

Og jeg har hatt noen driverproblemer med ATi 4870

Lenke til kommentar

alt 1 = bedre til video redigering/bilde redigering/3d modelering, har også bedre skjermkort og mere minne

alt 2 = har dårligere skjermkort, og mindre minne men *kan* er raskere i spill men tregere i andre ting som video redigering/bilde redigering/3d modelering

alt 3 = dårligere i alt!

alså på alt 2, nå som den har dårligere skjermkort som yter dårligere en skjermkortet i alt 1, så blir dem ca like raske i spill

jeg har selv et Radeon HD 4870 kort og har ingen problemer, windows vista SP1 64-bit kjører stabil, rask i alle spill

og ja 9800 GT eerm 8800 GT er gammel, Radeon HD 4850 er optil 25% raskere

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...