_powerade_ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Heisann, PS: Denne posten er muligens feilpostet, men antar at muligheten for å få svar, er størst her! Sitter og lager et lite program som skal koble til en SQL Express-server. Bruker da strengen... Data Source=localhost\SQLEXPRESS;Initial Catalog=MINDATABASE;Integrated Security=True;Pooling=False ...for å koble til serveren. Det går selvsagt greit å koble til denne serveren lokalt. Men... Hvordan skal jeg koble til hvis jeg for eksempel sitter hos naboen? Jeg endrer da localhost til min IP-adresse. Det som skjer er at jeg da får denne feilmeldingen: A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. Verify that the instance name is correct and that SQL Server is configured to allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified) Må jeg også angi en port bak IP-adressen? Jeg har åpnet serveren for Named Pipe- og TCP/IP-tilkoblinger. Er det strengen jeg må forandre på? Jeg må legge til at jeg er helt fersk på databaseprogrammering, så all hjelp mottas med en stor takk Edit: Endret emnetittel... + typo OPPDATERT KL 19:20 Forresten så bruker SQL-serveren Windows authentication. Bør ikke tilkoblingsstrengen da også inneholde bruker- og passord for å koble til fra ekstern plassering?? Svar: Etter litt googling fant jeg ut at det svaret er... nei Endret 5. februar 2009 av _powerade_ Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Åpnet de nødvendige portene hjemme hos deg? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Dette er Visual Basic just you now I Visual Basic så må du importere de riktige tjenesten for å koble til en MySQL server hvis du bruker det Når det gjelder en SQL-server du ikke kjører lokalt på din PC så må du ikke bruke localhost, du må bruke en IP-Adresse som linker til databasen. Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Wubbable: Sannsynligvis ikke Hvilke porter er det snakk om? Endret 5. februar 2009 av _powerade_ Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) eak2k: 1) Jeg bruker VB .net for å lage programmet jeg kobler til databasen med. Problemet er ikke å koble til databasen med mitt program så lenge jeg sitter på den samme maskinen som serveren er innstallert på. Problemet blir når jeg skal koble til serveren fra en annen maskin, eller mer korrekt, når jeg bruker et annen nettverk enn mitt eget..? 2) Som du ser i min første post, så skrev jeg at jeg endret localhost til min IP. Endret 5. februar 2009 av _powerade_ Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ja! Du kan jo løse problemet med lese ordet "Localhost" noe som betyr at det skjer lokalt på din PC og hvis jeg skulle brukt det så ville jeg fått en error siden jeg ikke har den databasen på dette nettverket. Men om bruker en IP adresse som mitt nettverk kan koble til så ville det funke Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg endrer da localhost til min IP-adresse. Kanskje du også skal lese litt Jeg vet ikke hvilke porter SQL-serveren bruker, du får google litt... Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Googler (nesten) alltid før jeg spør jeg Ok, SQL-serveren bruker port 1433. Jeg har endret strengen min en smule, så nå ser den slik ut: Network Library=DBMSSOCN;Data Source=182.194.204.201\PHENOM\SQLEXPRESS,1433;Initial Catalog=MINDATABASE;Integrated Security=SSPI Jeg får denne feilmeldingen: A network-related or instance-specific error occured while esatblished a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. Verify that the instance name is correct and that SQL Server is configured to allow remote connections. (provider: TCP Provider, error: 0 - No connection could be made because the target machine actively refused it.) Ha i mente at dette er en nesten ren Win7-innstallering, kun Visual Studio 2005, SQL Server 2005 pluss noe annet småpjatt. Jeg må vel ikke legge inn noe program for å få andre maskiner til å kommunisere med min? Eller?? edit: skriveleifer (hva med å forhåndsvise før jeg poster???) Endret 5. februar 2009 av _powerade_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå