Gå til innhold

COD 1, UO og 2. Høy cpu bruk.

Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Hei. Har lenge hatt et problem i Call of duty 1, UO og 2 der både under spilling og i hovedmeny (rett etter spillet er startet) er cpu bruken 50% av min dual core (intel e6700), eller rettere sagt 100% av 1 kjerne. Dette fører til at framerate'n faller veldig mye når "ting skjer" på servere (multiplayer). Har snakket med folk på et COD forum, og ingen der vet hva som er grunnen. Noen sier de har samme cpu forbruk, mens noen sier de har lavt forbruk (rundt 7-10%). Derfor ønsker jeg at dere hjelper meg med å oppgi hvilket hovedkort, skjermkort, minne (gb) og cpu dere har og legger ved et screenshot (printscreen) av hvor mye cpu bruk dere har. Da helst både i hovedmeny og under spilling. Anbefales å bruke vsync for å unngå cpu flaskehals. Slik som dette:

Dette er hvordan det ser ut i hovedmenyen i CODUO til meg:

http://img187.imageshack.us/img187/9831/37708291ow8.jpg

Dette er hvordan det ser ut ingame i CODUO til meg:

http://img293.imageshack.us/img293/7555/92299024yk9.jpg

Cpu forbruk ligger rundt 50% i begge screenshots.

PS: Jeg har ingen behov for hjelp/ideer til hva som kan være galt (med mindre noen VET hva som er galt), om det skulle være drivere, bios, virus, patcher, formatering, operativsystem osv. Her er ALT prøvd og jeg kommer ingen vei med å bli kvitt den høye cpu bruken. Husk som jeg skrev ovenfor at flere har sagt de har samme høye cpu bruk som meg. Eneste som er interessant er pc specs (prosessor, grafikkort, hovedkort og minne) og screenshot av cpu forbruk ingame/meny. Skulle gjerne sett screenshots av cpu forbruk til pc'er med forskjellige grafikkort (mainstream, performance og high-end) av både ati og nvidia. Er veldig takknemlig til de som bidrar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
det er definitivt noe programmer i bakgrunnen som jobber, kjører ikke xfire e.l? jeg har dårligere pc enn det der og går glatt.

ta en hijackthis log for å se hva som går egentlig, kan eventuelt starte opp i safe mode(maskinen altså) for å se om den går like amokk da.

Mhm, det er det jeg tror er problemet, at eldre og/eller mer mainstream pc'er klarer det fint mens kraftigere pc'er har problemer. Jeg har fått bekreftet med screenshot at en pc med disse specsa kjører COD helt uten problemer:

Asus Commando (p45)

2GB Kingston RAM

NVidia Geforce 8600GS

Intel Core2 Quad Q6600

Noe som sier meg at hvilken cpu man bruker spiller ingen rolle. Begynner å lure på om det er grafikkortet som er årsaken, at det er "for kraftig" eller noe. Har lest at flere klager på at COD har begynt å lagge ekstremt etter at de skiftet grafikkort fra f.eks. 7800gt til 8800gt. Det er derfor jeg er interessert i å høre hvordan pc'er med litt mindre krafige komponenter kjører COD, slik at jeg kan skaffe meg en slik pc selv i og med at COD er eneste spillene jeg spiller. Hvilket skjermkort, hovedkort og hvor mye minne har du? Hvor høy er cpu bruken når du spiller COD? Skal sjekke med hijackthis jeg :) Takker for hjelp, dette vil jeg ha rede på fort som fy :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Som jeg regna med er det ikke noe annet enn det som skal være der ifølge hijackthis loggen. Flere som kan oppgi specs og cpu forbruk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Har snakket med en jeg kjenner, og han har samme problemet i cs 1.6 og halflife 2. Han har et 8800gts 320mb med e6850, 2gb og gigabyte p35-ds4. Noen med et 9600gt her? Eller et ati 4830 eller 4670? Dette er et problem som anngår flere, så det beste ville vært å finne ut det fortest mulig. Simster, jeg trenger specsa dine :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...