Re-Offender Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Bestilte noen varer fra multicom, alt var oppgitt med status "På lager", og i stort antall også.. Men etter å ha ventet nesten en uke på sporingsnummer og på at varene skulle bli sendt står de enda i status "Bestilt, ikke sendt". Så jeg sendte de en mail og spurte om hvorfor varene enda ikke var sendt, svaret kom sent og som følger: "Hei. Enkelt forklart: Du har bestilt, vi har ikke sendt. Ordren din sendes normalt innen 5 virkedager etter bestilling, dvs at den bør sendes innen fredag fra oss. Vennlig hilsen XXXX XXXX" Vet ikke hvorfor varene må ligge å "modne" en uke på lager hos Multicom, men fikk ikke opgitt noen grunn. Hvis de har problemer med driften eller at store deler av arbeidstokken er syk, ja så skal man være ærlig med kundene og si det som det er! Styr unna og benytt heller andre leverandører. Og husk: Venner lar ikke venner handle hos Multicom! Endret 4. februar 2009 av ArcticOC Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 MultiCom burde ha forklart seg bedre og bedt om unnskyldning. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Er standard det der opplegget hos Multicom, har bestilt selv der flere ganger og det tar alltid 4-5 dager før de sender pakken(e), uansett om de har alt på lager. Derfor bruker jeg ikke dem lenger. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Fikk også nesten nervesammenbrudd av å vente på min Phenom 940 derfra , fikk forklaring att lagervare ikke nødvendigvis var fysisk hos dem , men på fjernlager rundt omkring. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Har forsøkt meg på en håndfull bestillinger via multicom, men i de fleste tilfellene har jeg endt opp med å avbestille. Årsaken er enkel; slik jeg forstår det (etter en samtale med kundeservice) har de ikke eget lager for varer, men får tredjepartsleverandører til å sende fra sine lagre. Klart det blir kluss og treghet i systemet dersom man skal koordinere flere sendinger fra lagre rundt omkring. Det er vel kun et par bestillinger som har gått rimelig kjapt; multicom compal hgl 30 laptop og et minnekort til speilrefleksen. Endret 4. februar 2009 av ostenXX Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Jaja.. hadde nå bare vært litt raskere å svare på mail også da Dessuten mangler de "slett ordre" knapp, men denne har de vel bevisst valgt å ikke bruke. Så nå får man bare håpe flere forbrukere er advart og husk som tidligere nevnt: Venner lar ikke venner handle hos Multicom! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hadde samme problem med amentio. Bestilte meg nye skjerm, det var mange igjen på lager i følge lagerstatusen, allikevel måtte jeg vente i 2 uker før de sendte skjermen. Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 La selv inn en bestilling på torsdag, men idag orket jeg ikke vente mer, så jeg avbestilte ordrene, skal ALDRI mer handle hos multicom! Hvilket firma bruker 5 dager på å sende ut varer fra lageret?!? Selv om varene var billigere hos Multicom, velger jeg en leverandør som sender ut varene samme dag, der skal Komplett ha skryt! Bye bye Multicom, Hello andre webshops! Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 La selv inn en bestilling på torsdag, men idag orket jeg ikke vente mer, så jeg avbestilte ordrene, skal ALDRI mer handle hos multicom! Hvilket firma bruker 5 dager på å sende ut varer fra lageret?! Det er jo rimelig håpløst å avbestille hos et firma som bruker en hel arbeidsdag på å svare på enkle mail og i tillegg mangler "slett ordre" knapp på sidene sine. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) La selv inn en bestilling på torsdag, men idag orket jeg ikke vente mer, så jeg avbestilte ordrene, skal ALDRI mer handle hos multicom! Hvilket firma bruker 5 dager på å sende ut varer fra lageret?!? Selv om varene var billigere hos Multicom, velger jeg en leverandør som sender ut varene samme dag, der skal Komplett ha skryt! Bye bye Multicom, Hello andre webshops! Vi må nok bare erkjenne det fakta at man må velge mellom høy pris/kort leveringstid og lavere pris/laaang leveringstid. For min del spiller det sjelden noen rolle hvor lang tid det tar å få noe tilsendt (fra jeg legger inn ordren), men det som nå stopper meg i å velge multicom er tanken på en evt. garanti/retur- sak som sikkert hadde blitt et vente- mareritt. Netshop kommer fortsatt til å være min foretrukne nettbutikk. Rask levering og ingen problemer med dem foreløpig. Endret 4. februar 2009 av ostenXX Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Alle webmercs butikkene har jo samme opplegget. (amentio, multicom, papyrus, meeter, techlife....) Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 La selv inn en bestilling på torsdag, men idag orket jeg ikke vente mer, så jeg avbestilte ordrene, skal ALDRI mer handle hos multicom! Hvilket firma bruker 5 dager på å sende ut varer fra lageret?! Det er jo rimelig håpløst å avbestille hos et firma som bruker en hel arbeidsdag på å svare på enkle mail og i tillegg mangler "slett ordre" knapp på sidene sine. Finnes det virkelig nettbutikker som har "slett ordre selv"- funksjon i dag? Trodde dette var noe som hørte til i fortiden... Savner funksjonen stort. Lenke til kommentar
Flex Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg trodde at dette var elementært: Ønsker man en vare raskt, handler man i butikk. Har man tid til å vente en uke eller to, men ønsker å spare noen kroner, kjøper man på nett. Har vært borti verre saker enn dette. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 La selv inn en bestilling på torsdag, men idag orket jeg ikke vente mer, så jeg avbestilte ordrene, skal ALDRI mer handle hos multicom! Hvilket firma bruker 5 dager på å sende ut varer fra lageret?! Det er jo rimelig håpløst å avbestille hos et firma som bruker en hel arbeidsdag på å svare på enkle mail og i tillegg mangler "slett ordre" knapp på sidene sine. Finnes det virkelig nettbutikker som har "slett ordre selv"- funksjon i dag? Trodde dette var noe som hørte til i fortiden... Savner funksjonen stort. Ja, de fleste større litt mere seriøse har "slett ordre" knapp så lenge varene ikke er gått til "plukk" og ordren enda står som "åpen". Når det gjelder konseptet webmercs, så pleier de fleste av disse å være rimelig rask og lar varene gå rett til deg fra importør. Det går ofte like raskt å få varer derfra som butikker med eget lager. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg holder meg som regel til Netshop, MPX, Komplett og PS.no Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Alle webmercs butikkene har jo samme opplegget. (amentio, multicom, papyrus, meeter, techlife....) Visste ikke at MultiCom var webmercs. Men der kan du se. Lærer stadig noe nytt. I tillegg handlet jeg nylig hos Papyrus.no og det blei sendt fra Papyrus butikk i Oslo. De tre andre vet jeg er webmercs. Endret 4. februar 2009 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Alle webmercs butikkene har jo samme opplegget. (amentio, multicom, papyrus, meeter, techlife....) Visste ikke at MultiCom var webmercs. Men der kan du se. Lærer stadig noe nytt. I tillegg handlet jeg nylig hos Papyrus.no og det blei sendt fra Papyrus butikk i Oslo. De tre andre vet jeg er webmercs. Jeg var heller ikke klar over at Multicom var webmercs, vet de hadde eget lager før iallefall. Hadde jeg vært klar over dette hadde nok andre leverandører blitt valgt for min bestilling. Kanskje Nettbutikk-guiden på hw.no kunne lagt til egen kolonne med info om butikkene i lista, der det står om de har eget lager eller er webmercs? Ingen dårlig ide! Kunne vært svært hjelpsomt for de som ikke vil ha noe tull og varene raskt levert.. Føkk! har lyst til å knuse kneskåla til Multi"cum" akkurat nå det var hastevarer og nå ender jeg opp med å få såkalte lagervarer 14dager etter jeg bestilte! Hehe.. Endret 4. februar 2009 av ArcticOC Lenke til kommentar
riroil Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Flere av webmercs-grosistene trekker seg nå fra konseptet fordi enkelte butikker presser prisene til det uforsvalige. Dette er dog kun rykter som jeg har hørt. Liste over enkelte webmercs-butikker Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Har bestilt 2 ganger fra multicom. Den ene gangen(ganske lenge siden) var sånn som du beskriver, bestilt men ikke sendt. Dette sto vel i ca 5-6 dager, og jeg gadd ikke vente lenger så jeg sendte mail og sa jeg ville slette ordren. Neste gang(rett før jul) sendte de den med en gang og jeg mottok den fort.. Forstår ikke jeg hvorfor de skal vente så lenge med å sende, virker bare tåpelig. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Kanskje fordi de har mye å gjøre, mange ordre og plukke. Mulig de har insett at ved dagens lave avanse på pc-utstyr så er det ikke verdt å ansette flere på lageret? Blir kun synsing fra meg da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå