hanbjo Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Prosjekt 1:40 Komentartråd Tilbake til Arbeidsloggen! Endret 2. februar 2009 av HansiFansi Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har du startet byggingen? Hvilke matrialer skal du bruke? Post 6666 Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Har vært litt rundt å leita etter materialer osv.. På Bauhaus har de 12mm MDF plater (stoooore plater) til en billig penge. Skal dit igjen iløpet av uka å handle det, og litt andre ting jeg trenger. Regner med å starte byggingen så fort MDF platen er i hus Post 175 på meg hehe.. Endret 2. februar 2009 av HansiFansi Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Tengte jeg skulle lage en ha en liten logo sprayet på kabinettet et sted Lagde en liten logo i stad, som jeg syntes ble litt kul Noen som har noen forslag til hvordan logoen kan se ut ? Kabinettet skal hete "1:40" så logoen bør helst ha det navnet i seg Endret 2. februar 2009 av HansiFansi Lenke til kommentar
Cpt.Awsome Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Ang logoen var den uber staselig Prosjektet ditt ser også veldig låvende ut, vi får bare håpe at det ikke dør du. om jeg husker det skal jeg også ta en titt innom ofte. Hvilken HK plate hardu tenkt og bruke? Endret 2. februar 2009 av Potion Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hehe.. takk Gleder meg litt til å begynne å bygge Mitt forige prosjekt ble ganske bra, så jeg håper på et enda bedre resultat denne gangen. Bruker denne hovedkortplaten Endret 2. februar 2009 av HansiFansi Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Kan jeg spørre hvor du fikk det navnet fra? Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Hehe.. Dreiv å leita etter hvordan 140mm vifter jeg skulle bruke, delvis samtidig som jeg prøvde å finne på et navn til kabinettet. Så tengte jeg at det ville passet bra med et navn som har litt med kabinettet å gjøre, altså alle de 4stk. 140mm viftene.. Å kalle kabinettet "140" ble ganske kjedelig, så da blei det "1:40" hehe Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Noen som har noe forslag til hvordan jeg kan montere DVD brenner / viftestyring osv ? Har ikke funnet noen monteringsrammer for 5,25" enda.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du lager det selv Er bare å bruke noen tynne matrialer, evt. kjøpe lange skruer så kan du lage det i tre. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Får prøve meg litt fram.. Takk for tipset Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Leita litt rundt på nettet i dag etter 5,25" holdere.. Trur jeg fant det jeg leta etter.. Noen som veit om dette er feste for 3,25" eller 5,25" ?? Link ! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Den der er for harddisker. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Ok.. Får leite videre daa.. Trukke jeg finner noe da men.. hehe Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Da var første update lagt ut Selve byggingen av kabinettet starter forhåpentlig vis på torsdag, siden jeg skal kjøpe materialer daa Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Etter litt om og men, har jeg bestemt meg for å ha et tøfft motiv på sidedøra Motivet skal være hvit, evt. blått siden jeg skal ha div. knapper og viftestyringer med blått lys. Motive skal være enkelt å spraye / male på. Noen som har noen forslag ? Legg gjerne med en link.. Lenke til kommentar
Evega8800 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Har vært litt rundt å leita etter materialer osv.. På Bauhaus har de 12mm MDF plater (stoooore plater) til en billig penge. Skal dit igjen iløpet av uka å handle det, og litt andre ting jeg trenger. Regner med å starte byggingen så fort MDF platen er i hus Post 175 på meg hehe.. har tenk på å bygge et kabbinet nå jeg å å lurte på dette med matriale ja helst noe i tre. MDf plater er dette tre plater? lit nye på dette området eller er det noen andre matrialer dere vil annbefale for en nybegyner? Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Det første kabinettet jeg byggde lagde jeg ut av vanlige treplater. Problemet med vanlige treplater er at de har en tendens til å bøye og vri seg. MDF plater derimot (som også er en type treplater) er helt rette og bøyer seg ikke. Sånn ser MDF platene ut ! Anbefaler å bruke MDF plater. De er mye enklere å jobbe med, itilleg til at de er mye billigere enn vanlige treplater. Lenke til kommentar
Evega8800 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det første kabinettet jeg byggde lagde jeg ut av vanlige treplater. Problemet med vanlige treplater er at de har en tendens til å bøye og vri seg.MDF plater derimot (som også er en type treplater) er helt rette og bøyer seg ikke. Sånn ser MDF platene ut ! Anbefaler å bruke MDF plater. De er mye enklere å jobbe med, itilleg til at de er mye billigere enn vanlige treplater. Ja da så får vell gå for disse MDF platene da. Lykke til videre skal følge med for tips. her Lenke til kommentar
Evega8800 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 hva er du du kommer til å bruke når du sakll sette sammen platene? skruer, lim osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå