Jobby Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Heisann. Jeg kjører dette nettverket hjemme: http://bildr.no/view/336868 Og jeg trenger et program som man bestemme hvor stor hastighet hver PC skal få. Dette gjør jeg pga serveren trenger alltid en 100% stabil linje som ikke blir forstyrret av andre PCer i nettverket. Alle PCene er Win xp/vista og serveren er Linux Ubuntu. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Tror det går an å legge inn Linux med trafikkshaping på serveren din (med noen ekstra nettverkskort) om du lar den maskinen ta seg av routingen i stedet for routeren. http://m0n0.ch/wall/images/screens/shaper_pipes.png Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 ingen andre måter, litt lettere? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Om jeg ikke husker feil så skal et program som heter netlimiter gjøre det du spørr etter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Du kan legge inn netlimiter på de maskinene du vil begrense. Du må sette en fast verdi på hver maskin i såfall. Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 noen som har peiling hvordan programmet funker? installert det nå, men ser ikke en plass der jeg kan bestemme max speed ned/opp på pcen.. Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Kjøpte router til 2k, med QoS det fikk jeg ikke til å virke slik det skulle. Tror nok jeg må ha Netlimiter, men hvordan stiller jeg det inn? Noen som har peiling med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå