Gå til innhold

Ønsker kritikk på utkast: D-box Medical


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det er fint å se at du utvikler deg, Sono. Det er tydelig en utvikling her, og jeg syntes denne siden fungerer helt ok. Den er anonym, og klarer på ingen måte skille seg ut blandt dagens tusen andre sider som ligner på denne.

 

Om det er noe jeg skal gi deg litt kritikk på, så er det først typografi, og så det grafiske. Du benytter deg av en veldig lett font til overskrifter og salgslinje – noe som skiller seg veldig lite ut fra din bruk av Arial på resten av siden. Prøv med en tykkere font, og prøv med en font som ikke har en så forferdelig "s", spesielt når den brukes såpass mye :p

 

Grafikk: Her har du virkelig gjort det litt for minimalistisk. Hva med å gjøre menyen litt mer spennende? Den fungerer sånn den er akkurat nå, men du har all mulighet til å koble den til den sorte boksen du har like under f.eks? Jeg snakker ikke om å legge til dropshadows og fylle siden med regnbuefargede gradienter, men små detaljer som gjør at dette designet er annerledes enn de andre. Små rammer på bildene, en fin knapp på "read more about us" – det er jo tross alt en av de viktigste linkene på hele siden. Det er viktig at du tenker over hva som skal selge – hvor vil du/kunden at folk skal klikke? De områdene må gjøres tydligere!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ragnalf: Takker for forslaget ditt, men tror jeg venter med å endre noe av innholdet. Ettersom dette er et firma som driver med noe så sært som "nøkkelhullsoperasjonstreningsbokser", så skal de skrive alt av tekst de ønsker å ha på sine sider selv. Hehe. :D

 

sparks: Takk for skryt. Føler selv at jeg har hatt en utvikling i det siste, men er også enig med deg i at noe må gjøres for å skille designet fra mengden. Skal sette meg ned og leke meg litt for å se om jeg kan komme på noe som fungerer.

 

Fonten som går igjen her er "Decker", en font jeg synes er sinnsykt fin. Skal dog komme med noe alternativer som bruker en litt tykkere font. Mulig jeg også prøver å gå for serifer noe steder for variasjonen sin skyld.

 

Skal prøve å gjøre de viktigste områdene litt mer spennende og har noe ideer jeg har lyst til å få prøvd ut. Er også enig med deg i at designet er noe "sterilt", men dette er jo faktisk en legebedrift. Jeg har med andre ord prøvd å gjøre det så rent og stilfullt som mulig.

 

Da veit jeg hva dere tenker om saken og ønsker fortsatt enda flere tilbakemeldinger på hva jeg gjør feil. Kommer tilbake om et par dager når jeg er ferdig med å leke med fonter, farger, former, grafikk og lignende. :)

 

Thomas

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Yo.

 

Ville jobbet litt med griden, da den er en smule ubalansert nå. Du har et bredt område på toppen, tre mindre områder rett under som dekker samme bredde, så kommer det et område som dekker 1/3 av bredden og i tilegg til en liten "svulst" på siden som tar den siste delen. Her tror jeg det kan lønne seg å revurdere litt.

 

Men det ser bra ut, men som sagt på MSN, jobb litt med typografien.

Lenke til kommentar

Griden skal være perfekt linet opp, hvis man ser bort i fra den første overskriften i hvert fall. Den kommer antagligvis også til å erstattes ettersom jeg ikke er kvalifisert nok til å skrive tekster for et nøkkelhullsoperasjonstreningsboksfirma. ;) (Langt ord, yeah!)

 

Det kan også hende det ser ut som alt ikke er perfekt linet ettersom linjene i teksten kuttes litt tidlig og at boksene på bildene har en veldig lys farge. Skal ta en titt på det uansett.

 

Angående typografien, så har jeg byttet på fonter og endret ting så smått siden sist gang, så der ikke helt hva jeg gjør feil på det planet heller. Du er klart en serifmann, så det er kanskje dèt du mener? ;)

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...