Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokket, skrudd i laptop, byttet skjermkort - fortsatt garanti?

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte en Acer 6920g på elprice i mai i fjor.

Har problemer med skjermen. Den har veldig dimm belysning så jeg må lyse med skrivebordslampen for å se noe i det hele tatt. Etter innloggings skjermen blir skjermen helt svart, umulig å se noe i det hele tatt, men jeg kan høre lyder. Når jeg har logget inn med fingerprint hører jeg masse piping fra bios. Jeg vet det er bare skjermen som er ødelagt, fordi alt funker fint med HDTVen min.

Det jeg lurer på er: jeg har overklokket skjermkortet, byttet skjermkort og skrudd en del i pcn(bare tatt av bakdekselet og skrudd ut GPUen). Hvis jeg setter inn den originale GPUen, flasher den tilbake slik at den ikke blir overklokket lenger osv. slik at alt blir som det var da jeg kjøpte pcen, Vil jeg fortsatt ha garanti?

Er det noen måte de kan sjekke det på da/sjekker de slikt i norge?

Takker for svar:)

Endret av sondredh94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garantien har du brutt. Du kan fortsatt ha krav på reparasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven hvis det ikke er din fikling som har forårsaket feilen. Sett tilbake det gamle skjermkortet og prøv. Kan jo hende det løser problemet. Overklokking av laptop høres forresten høl i hue ut. :p

Lenke til kommentar

Hvordan sjekker de det da? Alt ser like fint ut der inne/umulig å se at jeg har skrudd i den.

Kjører med orig. Gpu men det er ingenting gale med den.

Søkte litt på google, tror det er noe gale med en inverter eller noe.

Jeg har hatt noen døde pixler på skjermen som oppsto ETTER at jeg hadde brukt pcen en stund, så kan jo være skjermen var dårlig da jeg kjøpte den.

Det rareste er at jeg kun kan starte med laderen koblet til, men batteriet er fulladet, det sjer ikke en dritt, kommer ikke blått lys rundt power knappen eller noe???

Lenke til kommentar

På mange apparater kan man se på skruene at de har vært løsnet, eller det kan være en annen form for brutt forsegling. Siden garantien er en avtale mellom deg og fabrikken hvor det helt sikkert står at du ikke har lov til å skru opp maskinen gjelder den ikke lenger, men her i Norge har du fremdeles rettigheter i forhold til forbrukerkjøpsloven. I henhold til den har det ikke noe å si at du har skrudd i PC-en din hvis det ikke er skruingen som har forårsaket feilen.

Med andre ord: Prøv gjerne å reklamere, men det er jo mulig at feilen kommer av noe du har gjort uten at du vet om det.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
På mange apparater kan man se på skruene at de har vært løsnet, eller det kan være en annen form for brutt forsegling. Siden garantien er en avtale mellom deg og fabrikken hvor det helt sikkert står at du ikke har lov til å skru opp maskinen gjelder den ikke lenger, men her i Norge har du fremdeles rettigheter i forhold til forbrukerkjøpsloven. I henhold til den har det ikke noe å si at du har skrudd i PC-en din hvis det ikke er skruingen som har forårsaket feilen.

Med andre ord: Prøv gjerne å reklamere, men det er jo mulig at feilen kommer av noe du har gjort uten at du vet om det.

Jeg har skiftet RAM og det går ikke utover garantien, så hvis de sier noe om skruene,sier jeg bare det. Så satser jeg på at det pixel greiene funker

Lenke til kommentar

Jammen. Man overklokker ikke til den brenner opp. Ser man at temperaturen blir for høy, senker man med overklokkingen igjen.

Stock settings til mitt skjermkort er 500/799/1250. Jeg har flashet til 600/900/1500 som er helt stabilt (kan øke det endel til, men trengs ikke) og er veldig sjelden oppe i 85c, noe som sinnsykt bra med ett så kraftig skjermkort i en såpass liten laptop.

Så lenge man holder øye med temperaturen, er det ikke noe gale med å overklokke laptoper.

De har ikke de beste forutsetningene, men har ofte gode forutsetninger fordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...