Gå til innhold

[Løst]DvD brenne programmer+mer


joestone

Anbefalte innlegg

Har tenkt å brenne noen dvd'er inn på pc'n, og har noen spørsmål...

 

1. Hva skal jeg bruke av program(mer)?

2. Er det noen beskyttelse på DvD'ene som gjør at de blir ødelagt?

3. Hvor stor plass tar èn DvD på hardisken?

 

Programme(ne) må også være gratis.

 

vet ikke om dette er postet på rett sted :whistle:

 

takk for svar :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du kan prøve Magic DVD Ripper, riktignok bare en trial, men kan jo kanskje begynne med det. Ellers kan du prøve DVD Decrypter. Dette er gratis. Jeg har ikke prøvd noen av disse programmene selv, personlig foretrekker jeg Nero.

2. Jeg tror nok ikke at det finnes noe slikt. Har selv kopiert noen kopi-beskyttede DVD'er ved hjelp av AnyDVD (som en egen backup) uten at de originale platene har tatt skade av det. Men du presiserer ikke hvilken type DVD du snakker om, regner med at det er snakk om filmer. Kan som sagt ikke garantere noe her.

3. Idag er mange DVD'er brent i Dual Layer. En DL plate er på 8,5 GB, så jeg ville ha regnet +-10GB plass pr. DVD-plate. Men du kan nok komprimere dette, dersom du vil ha filmen inn på en vanlig DVD for eksempel.

 

Lykke til med kopieringen :thumbup:

Lenke til kommentar

hvordan er det mulig å kopiere/rippe en dvd til pcen, uten å miste data på disken?

 

jeg prøvde det som var på den ene linken som du Joestone la ut, den der DVD43.

men på min pc funker nå ikke den da. Jeg putter inn dvden, men det er bare av og til det står Idle - 1/2 DVD(s) detected. og aldri 2/2, men må man bruke denne visst man skal få det over på pcen uten å miste data?

Lenke til kommentar

Du vil ikke miste data på disken. Men du trenger kanskje et program som opphever kopibeskyttelsen. Jeg brukte AnyDVD sammen Nero og det fungerte perfekt. AnyDVD gjør det samme som DVD43, men det koster penger. Du kan jo prøve å finnet et annet program som fjerner en eventuell kopibeskyttelse. Dessuten er ikke alle filmer beskyttet på denne måten, kanskje kan du gå rett på pkt 2. i linken som står litt lenger oppe (Fra DinSide). Det ser ut som DVDShrink kopierer filmen til harddisken. Jeg har aldri prøvd disse programmene, så er ikke sikker. Prøv deg fram!

Det fine med Nero er at det både krymper filen (uten at kvaliteten forringes), gir deg valget mellom å brenne den til disken eller en ny DVD-plate og gir deg muligheten til å endre lydspor og undertekster. Kanskje du kan laste ned en trial, bare for å prøve det.

Lenke til kommentar
Du vil ikke miste data på disken. Men du trenger kanskje et program som opphever kopibeskyttelsen. Jeg brukte AnyDVD sammen Nero og det fungerte perfekt. AnyDVD gjør det samme som DVD43, men det koster penger. Du kan jo prøve å finnet et annet program som fjerner en eventuell kopibeskyttelse. Dessuten er ikke alle filmer beskyttet på denne måten, kanskje kan du gå rett på pkt 2. i linken som står litt lenger oppe (Fra DinSide). Det ser ut som DVDShrink kopierer filmen til harddisken. Jeg har aldri prøvd disse programmene, så er ikke sikker. Prøv deg fram!

Det fine med Nero er at det både krymper filen (uten at kvaliteten forringes), gir deg valget mellom å brenne den til disken eller en ny DVD-plate og gir deg muligheten til å endre lydspor og undertekster. Kanskje du kan laste ned en trial, bare for å prøve det.

 

Har jo Nero jeg :) så jeg skal prøve. Skal gi en tilbakemelding på hvordan det gikk så snart jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...