Gå til innhold

fjerning av sideflesk, tips!

Anbefalte innlegg

Hei er en gutt på 19 år har de siste måndene fått litt unødig flesk, i starten av 2008 dreiv jeg og trena endel, 2-3 ganger i uka 3-4 mnd, jogga fram og tilbake til trenings studioet, ca 4km.

Trenings programmet betod av:

Dag1:

Benkpress

Skråbenk

Chins

"Rygghev"? usikker på hva øvelsen heter, er trening for korsrygg.

Situps

Roing

Dag2:

Chins

Situps

Curl

Dips

Franskpress

Dag3:

Samma som dag 1, bare bytta ut stang med hantaler for og variere litt

Dette funket greit, bortsett fra at jeg ikke opnådde den sinnsyke framgangen, følte at jeg blei mere våken om dagen, da jeg vanligvis er trøtt døgnet rundt.

Var også på diett 3uker da jogget jeg 4km hver dag, spiste hvitt kjøtt og grønnsaker for det meste, mistet ikke kiloene jeg håpet på, virker som om kroppen min ikke vil utvikle seg noe særlig :p annet enn i feil retning.

Hva kan jeg gjøre for og oppnå bedre progresjon, i første omgang vil jeg konsentrere på og miste flesket rundt magen og rundt brystet, vil liksom få litt strammere over kropp.

Veier 86 kilo og er 185cm, ikke feit men lubben, en figur jeg ikke føler meg "deilig" i, målet er og kunne kaste tskjorta til sommern uten og være flau over flesket som "disser" når jeg løper på stupe brettet hehe :p

Hva er koden? Hva slags kosthold bør jeg ta? hva slags trening? Finnes det et produkt som øker fett forbrenningen?

Takk :)

Endret av bapeape
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Ser det er mye svar med hvilke øvelser du bør gjøre, uten at jeg kan skjønne hva disse gjør for å fjerne fett. For å forbrenne fett må du, for å si det ekstremt enkelt, forbrenne mer karlorier enn du får i deg. Dette gjøres enklest ved å se på kosthold. Hvis du f.eks. har ca 10kg fett bør du ligge på et kaloriunderskudd på cirka 700kcal. Ligger du på noe mer enn dette, vil du begynne å forbrenne muskler.

Lenke til kommentar

Det morgster sier ang. 10 kg fett osv kan du se bort ifra. Men energi inn skal være mindre enn energi ut for å forbrenne fett, det stemmer. Et underskudd på ~500 kcal skal være tilfredsstillende. :)

Det kan også justeres etterhvert som man merker for mye (muskelsvinn) / ikke merker fremgang.

Lenke til kommentar
Hvordan teller man kcal? om jeg kjøper en halv kylling på butikken står det liksom ikke hvor mye kcal den inneholder hehe.

noen som har forslag til lav kcal matplan?

Du kan for eksempel søke her. Der ser du næringsinnholdet per 100g, så da må du bare veie kyllingen og regne ut. Denne artikkelen forklarer mye om kosthold og har flere eksempler så du kan sette opp et eget kostholdsprogram.

Lenke til kommentar

christer-R sin kommentar er det selvfølgelig bare å overse.

Grovt regnet klarer man bare å frigjøre fett motsvarende ca 70 kcal pr kg kroppsfett og dag. Med andre ord om du f.eks. har 10 kg fett på kroppen, så bør du ikke holde et større daglig underskudd enn ca 700 kcal (ett kg fett er ca 7000-7500 kcal, så 700 kcal daglig underskudd er ca 0,5 ned på en uke). Går du under det må kroppen din begynne å bryte ned muskelmasse for å dekke energibehovet.

Lenke til kommentar
Ser det er mye svar med hvilke øvelser du bør gjøre, uten at jeg kan skjønne hva disse gjør for å fjerne fett.

mer muskler øker forbrenningen, og da vil du miste fett hvis du spiser det samme som du gjør i dag. du får mye muskler av å trene knebøy og markløft, ergo disse øvelsene er viktige hvis du vil miste fett. det er uansett viktig å trene beina for å øke volumet i resten av kroppen også, men dessverre for de fleste som trener vekter så er de aldri i nærheten av knebøyracken. å bruke masse tid på å trene en liten muskel som biceps derimot...

Lenke til kommentar

Er ikke så vansklig i grunn. Selv veide jeg 83,6 for 3 uker siden, i dag veier jeg 80kg. Er 182cm høy og litt lubben.

Det jeg gjør er å spise lite, aldri være stapp mett. En vanlig dag:

Protein shake/bare et egg til frokost(07)

2 skiver med egg til skolemat (0930)

2 skiver med egg til skolemat (1130)

Middag(ofte usundt, spiser lite da) (1530)

Styrketrening 1-2 timer i 17 tiden

Shake rett etter trening, bare protein og en banan

Kveldsmat blir kylling/egg/skive og shake i 21 tiden.

Annen vær dag jogger/sykler jeg en 20-30 min. Når jeg har dårlig tid er det gerilja kardio.

I begynnelsen gikk jeg litt ned i alle øvelser, men det er blitt bedre nå, greier å opprettholde meg selv og øve pitte litt :p

Lenke til kommentar

Jeg gikk ned 20 kilo i løpet av 5 mnd.

Det jeg gjorde er at jeg kuttet HELT ut all type brus all type godis all type skjokolade.. Spiste mye kylling og brukte IKKE diett.. Trente tross alt 3-5 dager i uken 2 timer hver dag.. Ikke la deg lure av dietter og blabla det hjelper kanskje i første omgang, men når du er ferdig fyker du rett opp igjen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY

Det jeg gjorde er at jeg kuttet HELT ut all type brus all type godis all type skjokolade.. Spiste mye kylling og brukte IKKE diett.. Trente tross alt 3-5 dager i uken 2 timer hver dag.. Ikke la deg lure av dietter og blabla det hjelper kanskje i første omgang, men når du er ferdig fyker du rett opp igjen..

Hva med alkohol i helgene ? : )

Det er jo en av de største postene....... og håpløst å gjøre noe med om man vil være en sosial ungdom :)

Endret av Slettet-bb8tEVpY
Lenke til kommentar
Ser det er mye svar med hvilke øvelser du bør gjøre, uten at jeg kan skjønne hva disse gjør for å fjerne fett.

mer muskler øker forbrenningen, og da vil du miste fett hvis du spiser det samme som du gjør i dag. du får mye muskler av å trene knebøy og markløft, ergo disse øvelsene er viktige hvis du vil miste fett. det er uansett viktig å trene beina for å øke volumet i resten av kroppen også, men dessverre for de fleste som trener vekter så er de aldri i nærheten av knebøyracken. å bruke masse tid på å trene en liten muskel som biceps derimot...

Det avhenger i stor grad av hva man spiser i dag. Enkleste måten å regulere vekten på, er å få i seg mindre kalorier pr dag enn man forbrenner gjennom å regulere kostholdet. Vekttrening brukes til å øke størrelsen på musklene og kardio brukes til å bedre helsen. Poenget er at du mister like mye fett ved å spise 700kcal mindre som ved å forbruke 700kcal gjennom trening.

Ettersom trådstarter har begynt å få litt unødig flest de siste månedene vil han, ved å følge tipset ditt, muligens slutte å legge på seg mer, men neppe gå noe særlig ned i vekt, snarere ligge stabilt der han er nå.

Det trådstarter bør gjøre er å kjøre en periode på deff, og det finnes masse informasjon om dette her:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?board=15.0

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY

Trådstarter kommer ikke til å gjøre en eneste ting.... Les gjennom de andre trådene hans og du finner en gutt uten handlekraft, som bare går rundt grøt og gjentar ting.

Lenke til kommentar

Hva med alkohol i helgene ? : )

Det er jo en av de største postene....... og håpløst å gjøre noe med om man vil være en sosial ungdom :)

Ja jeg drakk jo veldig sjeldent på den tiden.. Men vet du kanskje om det er bedre å drikke sprit istedenfor øl? Jeg har en formening om at øl er mer skadelig siden det er så mye mengder man må ha inn om man skal bli ordentlig full.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY
Ja jeg drakk jo veldig sjeldent på den tiden.. Men vet du kanskje om det er bedre å drikke sprit istedenfor øl? Jeg har en formening om at øl er mer skadelig siden det er så mye mengder man må ha inn om man skal bli ordentlig full.

Nja, jeg er enig den teorien. Men vin er det aller beste tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...