Dewil Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Tok et "typisk" portrett av en kamerat, har etterbehandlet litt i lightroom. synes selv han ble litt mørk rundt øynene. Legger ikke med originalen her da den var ALT for gul. Furu panel i taket er aldri moro med blits... Slakt away, men ikke bli skremt Exif: 1/60 f4 50mm sb-600 resten står i bildet Endret 27. januar 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ikke noe slakt herifra i alle fall. Bra dybdeskarphet og bakgrunnen står faktisk i stil med karen og lyset. Bra skarphet og som allerede nevnt, ikke noe å klage på lyset. Men det er noe med høyrehånda på fyren som får det til å se ut som om han tar bilde av seg selv til å legge ut på nettby. Det tekniske er bra, men posituren er det noe som ikke klinger helt av. Har han så intensivt blikk til vanlig forresten? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Dette er jeg litt delt på. Uttrykket hos modellen er ypperlig. Men det virker å være litt overshoppet. Har du burkt mye clarity? Ellers er det bare et helt greit portrett, shoppingen er jeg litt usikker på, som sagt. Lenke til kommentar
knappapap Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 flott uttrykk på modellen, godt utsnitt, men du mangler fokus på øynene. mister litt av inntrykket man faktisk kan få av bildet! Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) @ egilanso: Takker, Skulle vel kanskje gjerne ønske jeg hadde litt større avstand. Intensiteten i blikket er ikke alltid der Selv fornøyd med bakgrunnen. @ simon: Muligens litt mye clarity. Mulig jeg gjorde det for å få en mer "dirty" look. Er en stund siden jeg tok dette bildet. @ knappapap: Øynene ikke så veldig uskarpe, men kunne nok hvert bedre. Ser bildet er litt front fokusert. Jeg tror også at programmet jeg har brukt til å skalere ned bildet med har tatt en snarvei. Bildet jeg legger med er rett fra lightroom og ikke hvert innom pixresizer etterpå. Ser stor forskjell. Skrudd ned clarity på portrettet og legger ved 100% av øynene. Endret 28. januar 2009 av Dewil Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har du softet huden hans? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det er fortsatt noe rart med det. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 gahhs. hehe.. oppgitt @zodz: ikke softet huden hans men skrudd ned clarity i lightoom da den var veldig høy. som Simon påpekte. @simon: takk for at du tittet innom igjen.. Fortsatt noe rart? hmm.. meget konstruktivt.. hehe Jeg lar dette bildet ligge litt. kanskje det går opp et lys for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå