Gå til innhold

BK: Den gamle, men nokså pene sliteren


Anbefalte innlegg

Som de fleste på Akam kanskje vet hater jeg tele. Jeg syns det distanserer en fra motivet, og at det trekker bildet for mye sammen. Men, siden jeg en gang må bruke tele fra tid til annen, fant jeg her om dagen ut at jeg skulle ta en bytur med telen påmontert kamera. Bare for moro skyld.

 

Jeg kom over dette motivet, en god gammel brannbil utenfor den lokale brannstasjonen. Morsomt nok er brannbilen bedre stand enn veggen den har som bakgrunn.

 

post-36083-1233057589_thumb.jpg

 

exif: E-3, 50-200 @ 50mm, f/4.0, 1/80s, ISO200, konvertert fra RAW.

 

Kommentarer,kritikk og spørsmål velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satt og leste meg delvis blå på det minimalistiske idag, og selv jeg ikke er helt sikker på om dette kan klassifiseres som så veldig minimalistisk, appellerer det litt enkle i bildet til meg. Skiltet. Døren. Den fucka veggen. Den røde bilen. Til sammen ble alt sammen ganske fint, det nye og det gamle, der man faen ikke kan være sikker på hva som er hva. Eneste jeg skulle likt å sett annerledes er at du tok ett steg til høyre, og kuttet litt av venstresiden og fikk med resten av døren, det er ikke noe som trekker ned bildet egentlig, men noe kritisk (og ytterst subjektivt) må man nesten pøse ut, eller hva? :)

 

Me like. Skal vi kjøre brannbil, Simon?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling på bilder og pleier ikke å skrive her, men tenkte med en gang at dette ville blitt en fin forside på et album. Selvfølgelig med artist- og albumnavnet der det står

"Alstahaug brannvesen

BRANNSTASJON".

 

Jeg vet ikke om det er et kompliment eller ikke, bare følte for å si det. :p

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det er et kompliment eller ikke, bare følte for å si det. :p

Jeg vil anse det som et kompliment: du blir inspirert av bildet, og ser det i en setting. Som muligens ikke fotografen hadde tenkt. Men det får Simon bestemme.

 

Jeg har også sansen for dette bildet, ligner litt på min stil, men allikevel helt anderledes.

 

Tom

Lenke til kommentar

Er vel ikke den rette til å gi kritikker, men kan kanskje lære noe av det også.

Om ikke annet så kanskje uforvarende starte en diskusjon og ta lærdom av den :innocent:

Har sans for denne typen bilder. Enkle, man med egen historie å fortelle hvis en ser nøye etter. Syntes først at J@cob hadde et poeng med å ta et steg til høyre, men da ville brannbilen havnet for mye/nær senter av bildet og i mine øyne ødelagt noe av stemningen.

Ser iallefall ut til at de tar godt vare på "doningen" sin.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si, litt for mye av det gode?

Jeg ser Tyra Banks (bilen), Lucy liu (skiltet) og Eva Mendez (rød stolpe) naken på dette bildet. Vet du hva det betyr? Ikke?

Det betyr at blikket flakker mellom alle tre mens jeg sikler og klarer å bestemme meg hvem av dem jeg skal se på :p

Edit. så hvis det var meningen med bildet har du gjort en god jobb

Endret av Inc
Lenke til kommentar

J@cob: Grunnen til at jeg har valgt å kutte døra er som nevnt av andre plasseringen av selve brannbilen i bildet. :)

 

Om vi skal kjøre brannbil? Tja. En kompis kjøpte en gang den gamle brannbilen i nabokommunen, en svær Dodge-sak som brukte 7-8 liter på mila. Og fikk den registrert som nyttekjøretøy (les: du kan kjøre den med traktorlappen!). :p

 

TanTheMan: Jeg ser i alle fall på det som et kompliment. :) Kanskje det kunne gjort seg som albumcover, men da ville jeg heller tatt bildet med noe tilnærmet et kvadratformat for å faktisk tenke kvadrat. ;)

 

Tom: Jeg tenkte nok ikke det, nei. Forøvrig er jeg enig i at du og jeg ofte tenker ganske likt når det kommer til slike motiver. Det enkle er et fellestrekk, tror jeg.

 

Forøvrig er det verdt å merke seg at jeg beveger meg mer og mer mot lite fargemetning for tiden.

 

fulmar: Alle kan gi kritikker! :)

 

Jeg er enig i at å ta med mer av døra ville sentrert bilen for mye. Hvem som eier bilen vet jeg ikke, men jeg har sett privatpersoner bruke den. For å klargjøre det; vi har andre brannbiler i Alstahaug. ;)

 

Inc: Det er ofte det jeg liker i bilder. Noen ganger må man prøve å sette et øyeblikkelig fokus på et enkelt (eller flere motiv). Men dersom jeg kan det vil jeg utfordre den som ser bildet litt. Det er en av grunnene til at jeg liker bildet av Ali Farah (uten å ta noe standpunkt i den saken), nemlig fordi det er et bilde der du dras inn og ikke minst et bilde du er nødt til å fokusere litt på for å se hva som skjer. Karoline Dreflevins bruk av et kompaktkamera for å ta bildet bidrar til dette med sin store dybdeskarphet, og dermed blir det nesten en mellomting av reportasje og street.

 

Men, jeg tror jeg forstår hva du sikter til, ja. :)

Lenke til kommentar

Det er neimen ikke mange Bedford CF å se lenger, så jeg syns bildet har en verdi i det at det er et bilde av et sjeldent kjøretøy. Jeg er en av de som kanskje syns en slik komposisjon blir "litt kjedelig", så jeg ser heller på det som et dokumentarbilde (går det an å kalle det det?) men da skulle det kankje vært en serie med flere detaljerte bilder av selve bilen.

Men det er min mening og min smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...