Hel-H Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg har nettopp anskaffet meg dette objektivet til mitt EOS 450D, blant annet etter tips fra andre i forumet. Og nå lurer jeg på deres erfaringer med dette objektivet, både gode og dårlige, samt kanskje også noen tips. Jeg vil også se eksempler på bilder tatt med objektivet, så om noen har lyst, så gjerne legg ved. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg vil også høre mer om dette objektivet. Morfar har kjøpt et slikt til meg i thailand nå, og er på vei hjem om 2 uker Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 For eksempel-bilder er det alltid lurt å sjekke flickr. F.eks. denne gruppen dedikert til objektivet: http://flickr.com/groups/canon55-250is/pool/ Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 I forhold til prisen er jeg meget fornøyd med objektivet, yter såklart ikke like godt som de som koster 10 ganger mer men med litt tolmodighet og gode lysforhold kan du få helt kurante bilder Eneste bildet jeg fant av mine egne nå i farten på 250mm, var et nattfoto tatt med stativ. http://picasaweb.google.no/lh/photo/s8YLa0...feat=directlink Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Mange fine bilder i flickr-gruppen ja. Og bildet til roskov virket jo veldig skarpt Lenke til kommentar
Jove Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Prøvde litt i går. Men jeg er helt fersk med både speilrefleks (450D) og denne linsen. Det ene bildet: Full zoom, 250mm, og crop i tillegg, slik at det viser 100% av båten. Det andre bildet: Full vidvinkel på kit-objektivet, for å vise hvor langt unna båten var. Synest ikke det ble så bra på 100%, men jeg hadde kanskje fått bedre resultat med andre instillinger. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Vel,du kan jo identifisere båten da Lenke til kommentar
akle Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg har kjempe gode erfaringer med dette objektivet. Litt treg fokus i mørke situasjoner. Men ellers kjempe bra med tanke på pris. Veldig fornøyd Har noen bilder på Flickr'n min: Shadow heart, Suzuki, og bildene av Apen. Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 er også veldig godt fornøyd med det, og veldig imponert over bildekvaliteten ifht. prisen..! eneste gangen jeg har opplevd at det ikke har vært godt nok, var når jeg skulle ta bilder av en skole-fotballkamp i valhall.. selv på iso800 og 1600 ble det for tregt.. Noen av bildene mine med dette objektivet.. Lenke til kommentar
Hel-H Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 I forhold til prisen er jeg meget fornøyd med objektivet,yter såklart ikke like godt som de som koster 10 ganger mer men med litt tolmodighet og gode lysforhold kan du få helt kurante bilder Eneste bildet jeg fant av mine egne nå i farten på 250mm, var et nattfoto tatt med stativ. http://picasaweb.google.no/lh/photo/s8YLa0...feat=directlink åh, det er jo tatt i Molde. Lenke til kommentar
Hel-H Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har kjempe gode erfaringer med dette objektivet. Litt treg fokus i mørke situasjoner. Men ellers kjempe bra med tanke på pris. Veldig fornøyd Har noen bilder på Flickr'n min: Shadow heart, Suzuki, og bildene av Apen. Jeg likte spesielt godt bildene av apen. Og jeg la merke til at bildene var så skarpe. Tok du dem på nært hold, eller brukte du stativ? Jeg har selv lyst å begynne å ta nærbilder av dyr. Det var en av grunnene til at jeg skaffet meg dette objektivet. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=141406 En annen god kilde til eksempelfoto. Lenke til kommentar
akle Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jeg likte spesielt godt bildene av apen. Og jeg la merke til at bildene var så skarpe. Tok du dem på nært hold, eller brukte du stativ? Jeg har selv lyst å begynne å ta nærbilder av dyr. Det var en av grunnene til at jeg skaffet meg dette objektivet. Alle bilder er tatt hånd holdt. Og de er tatt på 200m og 250mm. Avstanden var 3-5 meter kanskje, husker ikke helt, høres det fornuftig ut!? Det var mye lys, og da er dette et kjempe godt objektiv. Endret 28. januar 2009 av akle Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 I forhold til prisen er jeg meget fornøyd med objektivet,yter såklart ikke like godt som de som koster 10 ganger mer men med litt tolmodighet og gode lysforhold kan du få helt kurante bilder Eneste bildet jeg fant av mine egne nå i farten på 250mm, var et nattfoto tatt med stativ. http://picasaweb.google.no/lh/photo/s8YLa0...feat=directlink åh, det er jo tatt i Molde. Om du er kjent i strøket så kan jeg legge til at det er tatt fra utkikkspunktet på varden Lenke til kommentar
cookie007 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Er dette objektivet brukbart til fotballkamper om sommeren, når det er vanlig dagslys, kanskje overskyet?? eller trenger jeg bedre lysstyrke? Skal til Valencia og se kamp, tenkte det hadde vært kjekt med en telezoom. Lenke til kommentar
fulmar Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har hatt dette objektivet i 6 mnd nå og er forsåvidt fornøyd. Prisen tilsier jo at det har sine begrensninger, men brukt "rett" gir det grei kvalitet på bildene. Jeg sier grei, da det i mitt tilfelle ganske snart gikk opp for meg at jeg ønsker noe skarpere og bedre. Alt avhenger selvfølgelig av hva en skal ta bilder av og ambisjonsnivå. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Da har jeg to testbilder pågang her som jeg tror noen vil se. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 18-55mm IS 55-250mm IS Begge er ved samme innstillinger, og ved 55mm. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Er du virkelig helt sikker på det med 18-55mm IS ikke er tatt med f5.6 (størst blender ved 55mm), mens det med 55-250mm IS er tatt med f4 (som er størst blender på dette ved 55mm)? Endret 19. februar 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jo, herregud. Skjønte det måtte være noe gale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå