Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan gjøre hjemmeside søkbar?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber litt på si hvor jeg lager hjemmesider og slikt til andre firmaer, og har for litt siden laget denne siden: www.skogs-mann.no

Dette er en side som er bygget på wordpress.

Jeg har lastet ned noen "plugins" som skal gjøre siden synlig i google. Jeg har skrevet inn stikkord som skal få siden til å synes.

Mulig jeg kan ha gjort noe feil, men jeg kan ikke se denne siden dukke opp overhodet når jeg søker på google. Ikke en gang når man skriver inn nettsideadressen. Noen her som kan finne ut om jeg har gjort noe feil... evt. hjelpe meg litt på vei?

PS! siden er ofte synlig under "betalte plasseringer" på google, men det er altså ikke denne plasseringen jeg snakker om.

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg er ikke noen proff på dette men har fått de fåtall av sidene jeg har laget ganske høyt på googlerankingen. I fra googles egen faq: "

hvis andre webområder ikke har en kobling til en side, kan vi ikke gi siden en PageRank-rangering (vår egen rangering av hvor viktig en side er) på en fornuftig måte" La da først siden til i googles crawle-liste Etter dette så havnet jeg på graskoweb siden, med en liste over steder du kan registrere gratis og mot betaling. Jeg brukte bare de som var gratis (Startsiden, forskjellige bedriftsdatabaser osv.) Etter at jeg registrerte sidene flere steder fikk plutselig google lyst til å ha de med også. I selve kodingen hadde jeg ikke noe annet en (eksempel):

<meta name="keywords"

content="fotball, ffk, fredrikstad fotball, fredrikstad, sport, idrett, soccer, tippeligaen, cup, cup gull" />

<meta name="description" content="Informasjon om ffk , informasjon om fredrikstad fotball, plankebyen, østfold, tippeligaen" />

Skal dog nevnes at ting tar tid før alt blir registrert!

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg har også funnet mange slike sider som lover gull og grønne skoger. Problemet er bare at man må integrere en fryktelig stygg animert gif-banner på siden for at denne skal ha noe effekt.

Pixl:

Har fulgt rådene dine å lagt ur info på sidene du linket til, så får jeg vente å se om siden dukker opp.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel det er jo først når google sine web-roboter har fått indexsert dine sider, at de dukker opp på google sine sider..

Har du en fil som heter robots.txt på domene-root??

Den filen forteller roboter hvor de får lovt til å indexere eller ikke lovt til å indexere dine sider...

Lenke til kommentar

Hey, den dukker opp allerede :)

googlesøk

#1: "Skogsmann" = Treff nr 3

#2: "Skogs-mann" = Treff nr 3

#3: "Sarpsborg linjerydding" = Treff nr 3

#4: "Sarpsborg skogsarbeid"= Treff nr 4

#5: "Sarpsborg stubbefresing" #1 på sponsede linker

Finner du flere "linkesiter" med gratis oppføring så kjør på med stikkord om hva de utfører.

Good Job :)

Lenke til kommentar

Hey!

Faktisk så er "Skogsmann AS" det samme som "skogs-mann.no" så den havner faktisk først opp av alle nåe jeg søker på "skogsmann" og "skogsmann as" Den dukker også opp noen ganger når jeg søker på "trefelling østfold" men da litt lenger ned.

"Skogsmann.no" er en annen som holder til i Oslo, som ikke er en direkte konkurrent... men vi kommer uansett opp før denne også.. hehe. I tillegg til at vi betaler 500 pr. mnd. i Google Adwords.

Lenke til kommentar

For noen dager siden, så kom "skogsmann AS" som er det samme som "skogs-mann.no" helt først under søkeresultatene når man skrev "skogsmann" eller "skogsmann AS" i søkefeltet på google.

Men nå så ser jeg at siden ikke dukker opp i det hele tatt.... Noen som vet hvorfor?

Jeg er klar over at betalte plasseringer blir prioritert etter hvor mye man betaler, men her snakker jeg altså IKKE om de betalte plasseringene (adwords), men vanlige søkeresultater.

Noen som har noen god forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...