Ole_Kr Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hei. Jeg tok dette bildet under en fottur i mine hjemtrakter i jula ('08) - og jeg har fått så mange tilbakemeldinger på at bildet er litt sånn "eventyraktig", så jeg fikk bare litt lyst til å legge det ut her for å se om jeg får noen tilbakemeldinger på det. Har brukt et Nikon D70s med 18-70 kitobjektiv og et Hoya sirkulært polariseringsfilter. Bildet er ikke etterbehandlet på noen som helst måte. Endret 22. januar 2009 av Ole_Kr Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Et lite tips. Resize bildet ned til 1280 eller 1024 på lengste side. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Førsteinntrykket er bra. Men skjermen min er såpass mørk at jeg ser lite av det som er i skyggen. Men det tor jeg er skjermen min. Får sjekke litt mer når jeg komemr hjem fra jobben. Tom Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Veldig pent Kanskje du bør kvitte deg meg pittelitt av sidene, men ellers kjempebra... likte fargene og skyggene Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Som utsiktsbilde synes jeg at dette fungerer bra ,det duse lyset faller fint inn mot porten,som igjen åpner ut mot utsikten over jordet og bakgrunnen ,hvis det skal beskjæres måtte det bli å fjærne lyset til venstre for treet på venstre side (gir en fin innramming av resten) ,men det avgjør du jo selv.Må jo legge til at jeg selv bruker trær som en ,,naturlig,, ramme rundt endel av bildene jeg tar ute,men likte dette. Endret 22. januar 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Det var et flott og stemningsfullt bilde... (Jeg aner en liten skjevhet i vann-kanten, målt til ca 0.88 grader) RandiA Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Har tatt til meg kritikken og croppet in sidene litt. bedre nå? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Det hjalp betraktelig. Croppet strammet opp komposjonen. Mer enn jeg hadde trodd, og det at du måtte kutte litt av porten gorde ikke noe, heldigvis. På en sikkelig skjerm så er skyggene helt fine. Tom Lenke til kommentar
Con Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 nydelig utsikt Må være ett fantastisk sted om sommeren! Crop var best. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Siste versjon synes jeg også var vesentlig bedre enn den første, som i seg selv var et veldig godt utgangspunkt. Den nye beskjæringen fjernet litt av de dominante trærne i forgrunn. Ser fremdeles ut som om det er littegranne skjevt. Dersom du ikke vet hvordan du retter opp skeive horisonter, så skal jeg prøve å forklare i korte trekk, en enkel metode som er basert på Photoshop CS3; Hold inne [shift] og trykk to ganger på . Da skal musepekeren se ut som en liten linjal. Trykk et sted på vannkanten og dra langs vannlinjen, slik at linjen følger vannkanen. Deretter går du opp på Image -> Rotate Canvas -> Arbitrary og "OK". Tallene du ser der er de som er fyllt inn av linjalen, som viser hvor skeivt bildet er. Men som sagt. Et kjempefint bilde med skarphet som sitter, duse fine farger som passer til stemningen og fin komposisjon. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Croppingen satt bra den,var redd det ville ødelegge porten , men funket. Synes lyset er nesten litt magisk . Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Nice,nice,nice! Likte dette meget godt, nydelige skygger og et herlig lanskapsbilde! *henter inspirasjon* Well done! Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Veldig pent, er skikkelig fan av fargetonen du bruker her også. Bruker noe lignende til døde selv. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Ett veldig vakkert bilde. Jeg synes du har komponert det bra, og den siste utgaven er den beste av de. Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Takker for alle tilbakemeldinger. Var mere positivitet her enn jeg hadde håpt på, så da er vel bildet bra da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Så absolutt. Her på kritikken pleier folk vanligvis å lete etter noe å sette fingeren på Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Nydelig bilde, selv ville jeg gått for et mye strammere utsnitt, mer 2:35:1 utsnitt, men det er bare personlig preferanse. Samtidig som det ville kuttet ned noe av greinene, som muligens roter bilde litt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå