Gå til innhold

Erfaringer med Tunisia eller Egypt

jespah

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg til en av disse plassene i sommer. Pga. et reisegavekort fra Apollo begrenser ferieplassene seg til Hammamet, Sousse og Djerba i Tunisia, og El Gouna, Hurghada og Makadi Bay i Egypt.

Ønsker å høre fra de som har erfaringer med en eller flere av disse plassene:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste gang jeg har vært i Tunisia besøkte jeg Djerba. Det var et kjedelig sted. Det var ikke noe god mat å få tak i og menneskene er blandt de dårligere folkene jeg har vært borti. Måten de behandlet dyr, kvinner og barn var rett og slett sjokkerende. Jeg kommer ikke til å dra tilbake til Tunisia og i hvert fall ikke til Djerba.

Egypt er et land jeg har besøkt mange ganger, og kommer til å besøke mange ganger til.El Gouna er en flott liten by/tettsted. Det er veldig turistpreget, men det er også vesentlig roligere enn resten av Egypt. Jeg ville heller valgt å bo her og ta drosje den korte biten det er til Hurghada om man ønsker å oppleve en "ekte" by. Hurgada er langt mer masete med selgere, selgere og selgere. Jeg har aldri vært i Makadi Bay, men vurderer en tur dit nå. Virker som et ok sted, men tror ikke det er så mye annet enn hoteller der. Det er heller ikke så langt unna Hurgada.

Jeg ville valgt der i denne rekkefølgen

1. El Gouna

2. Makadi Bay

3. Hurgada

...

7.Sousse

8.Hammamet

...

1221.Djerba

Vær oppmerksom på at det er VARMT mange av disse stedene om sommeren.

Endret av WiiBoy
Lenke til kommentar

Takker for svar, men om du ikke har vært i verken Sousse eller Hammamet så blir det vel litt feil at du tar med de i rangeringen din. For alt du vet hadde du jo trivdes bedre der enn i Egypt. Lenge siden du var på disse plassene da?

Lenke til kommentar

Det stemmer at jeg ikke har vært der, men jeg har jo lest om plassene og det virket ikke bra. Tuniserne har ikke gitt meg et godt inntrykk heller. Dessuten så er rødehavet et langt mer livlig hav i enn middelhavet, noe som gjør bading/snorkling langt mer gøy.

Jeg var i Djerba og to turer i Egypt, men ikke de plassene du nevner, i fjor. Året før var jeg i El Gouna.

Meningen med å sette opp Sousse og Hammamet i rankingen er at jeg heller vil dra dit, enn tilbake til Djerba.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har ikke vært i sousse eller hammamet,men var i fjor en tur til monastir.

og det var en veldig hyggelig opplevelse. folk var veldig vennelige og matem var bra. prisene der er også utrolig lave hvis du sammenligner med f.eks gran canaria og andre "norske" ferie steder. :dribble: ¨

men pass på innpåslitne selgere.

men er det noen der ute som har vært i sousse? tenkte på 14 dgr der i sommer..

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...