fjeddiu Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 I dag har jeg hørt fra folk/forum at noen tror at Barack Obama er antikrist! Personlig tror jeg ikke noe på det, men likevell hørest det skremmende ut. Jeg er dessuten ikke helt sikker på en antikrist er for noe. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Antikrist (gresk αντί /anti/, «mot» og «i steden for», og χριστος, «den salvede», som referer til Kristos, «Kristus») er innen kristendommens eskatologi en eller flere personer som anses for å oppfylle de bibelske profesiene om en som vil motsette seg Kristus og sette seg selv inn som stedfortreder i Kristi sted. Uttrykket fremkommer fem ganger i Johannes' første og andre brev i Det nye testamente – en gang i flertallsform og fire ganger i entallsform – og er oftest assosiert med troen på en konkurrerende og antatt ond eksistens motsatt Jesus fra Nasareth. Det refereres også til Antikrist tidligere i Bibelen, blant annet i Daniels bok («den gudløse»). Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det er forskjell på en antikristen og antikrist. En som er antikristen er en som motkjemper kristendom. Antikrist er en skikkelse som er beskrevet i Bibelen som en person som engang skal komme ned på jorda og utrette en masse fæle greier. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg er dessuten ikke helt sikker på en antikrist er for noe. Nå vet du det. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Om han var, ville han bli kvitt de folkene som tror på antikrist. Birger Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg visste egentlig det fra før av, men hvorfor Obama? Hvorfor ikke Gandhi? Er dette noe de amerikanske erke republikanerene har spredd ut? Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Om han var, ville han bli kvitt de folkene som tror på antikrist. Birger Dette er vell noe han ville gjort når han har skapt tillit, litt lengre ute i presidentperioden (ikke menstrusjon ) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det er ikke viktig hvem som starter et slikt rykte. Det er antagelig en fleip. Det viktige er hvor mange som sprer det videre... Geir Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg visste egentlig det fra før av, men hvorfor Obama? Hvorfor ikke Gandhi? Er dette noe de amerikanske erke republikanerene har spredd ut? Huff, hva røyker du for noe? For å løse problemene i USA hadde riktignok kommet godt med å være overnaturlig. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg visste egentlig det fra før av, men hvorfor Obama? Hvorfor ikke Gandhi? Er dette noe de amerikanske erke republikanerene har spredd ut? Huff, hva røyker du for noe? For å løse problemene i USA hadde riktignok kommet godt med å være overnaturlig. hahaha enig der. superman-2012 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Om slike forestillinger har spredd seg til Norge så kan jeg garantere at "ryktet" oppstod i en eller annen evangelisk megakirke i USA og videre spredd til norske evangelister via internett og predikanter som Finn Jarle Sæle. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det er ikke viktig hvem som starter et slikt rykte. Det er antagelig en fleip. Det viktige er hvor mange som sprer det videre... neppe en fleip, er ganske utrolig hvor radikalt kristene folk i usa kan være. vi husker jo alle palin sine kirkevideoer på youtube. tror greit et sånnt trossamfunn kunne hatt den teorien der. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Barack Obama er ein 47 år gammal mann som i dag er den sitjande presidenten i USA. Fact. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Antikrist er ikke et ord vi bruker i seriøse politiske diskusjoner. Håper jeg. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Dette er vel et resultat av valgkampen i USA, der Obama ble beskylt for å være marxist, sosialist, muslim og så videre. Mange trodde han også ville gi Israel på båten. Noen ekstreme kristenkonservative har slukt disse påsatndene rått og har dratt den konklusjonen at han er antikrist. Personlig tror jeg ikke han er antikrist, jeg heller mer i retningen at han er en babylonsk skjøge. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Minner meg om et intervju med en fyr på gata i en Israelsk by, som ikke kunne fatte at USA valgte en muslimsk president. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Haha. Ikkesant. "Barack - The Whores of Babylon reincarnated". Huff. Han virkelig multikulturel, han derre Oboma. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 neppe en fleip, er ganske utrolig hvor radikalt kristene folk i usa kan være. vi husker jo alle palin sine kirkevideoer på youtube. tror greit et sånnt trossamfunn kunne hatt den teorien der. Ikke at det spiller noen rolle, men om man skal ofre noen tanker på dette: Det kan selvsagt hende at det er alvorlig ment, men dersom kristne fundamentalister stod bak, og det faktisk var en teori de trodde på, skulle man tro at de ville basere seg på bibelske fakta. Ikke minst siden de så lett lar seg etterprøve. Disse antikrist-SMS'ene/-epostene inneholder "sitater" som ikke finnes i hos Johannes: According to The Book of Revelations the anti-Christ is: The anti-Christ will be a man, in his 40's, of MUSLIM descent, who will deceive the nations with persuasive language, and have a MASSIVE Christ-like appeal....the prophecy says that people will flock to him and he will promise false hope and world peace, and when he is in power, will destroy everything . Men Åpenbaringene sier ikke noe av dette. Det høres ikke logisk ut at en ekte kristen ville tillate seg å forvrenge Guds ord, siden det er helligbrøde. Og hvis formålet i utgangspunktet var å advare andre kristne, ville de neppe bløffet med sine bibelsitater, siden mottageren gjerne kan den på rams selv. Alternativt kunne kampanjen (om det var ment som en kampanje) selvsagt være laget av "kristne" i anførselstegn, men rettet mot ikke-kristne. Men de bryr seg neppe. Dermed er det mer sannsynlig at utgangspunktet som for så mange kjedebrev er en fleip, evetuelt at det er startet av noen som har rent politiske motiver. Jeg har ikke funnet noen kilde på påstandenes opprinnelse. Men det er da som sagt heller ikke så vesentlig. Geir Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Som jeg har nevnt i en annen tråd, har jeg hørt politimenn snakke om Sepo-anmeldelser som "menneskeetere". Jeg har enda til gode å se noen omtale Obama som menneskeeter. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg tror at Barack Obama kan være Antikrist. Men jeg tror ikke at han er det. Vi får vel se i 2012, antar jeg. Det er visst da verden skal gå under, eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå