Gå til innhold

Hjelp til valg av høyttalere

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg er på jakt etter høyttalere til "ren stereo" og lurte på om noen kunne komme med anbefalinger?

Forsterkeren jeg har er en Electrocompaniet ECI - 2 Class A

Høyttalerne skal ha stor responsbredde og skal ha klar, men ikke "skarp" lyd. Gjerne noe bass for "fyldigere" lyd

Jeg så meg litt rundt og fant disse høyttalerne:

http://www.surround.no/product/420049/_Dyn..._Black_Oak.html

http://www.surround.no/product/467593/_Pro..._Black_Oak.html

Dynavoice høyttalerene har fått mye god kritikk og prisen er fin, men jeg ble veldig glad i designet og målene til Proson sine Event 10.

Er Proson Event 10 verdt pengene? Har dere noen andre forslag?

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Det skal mye forsterkerkraft til for å drive høyttalerne fra Proson bra. Dermed tror jeg du vil få et bedre resultat med Dynavoicene.

Hvis jeg skal være helt ærlig ville jeg ikke brukt noen av disse høyttalerne på den forsterkeren. Til det er forsterkeren nesten "for fin". ;)

Lenke til kommentar

leste over det

en skriver:

"Vil ha brukt noen lettdrevne (itje under 90db) hvis du vil ha mest mulig lyd ut av de"

Proson Event 10:

Känslighet: 90 dB

Dynavoicene:

Følsomhet:93 db

har tenkt en del, og har funnet ut at jeg mest sannsynlig vil gå for M-65. har hørt mye svirrende rykter om bassen. flere sier den er elendig, mens andre er storfornøyd. Smak og behag går jeg utifra :p eller kanskje at de som klager bare ikke har spilt inn høyttalerne ennå (går utifra det har en del å si for bass elementene?)

Bruker ett par NHT 1.5 akkurat nå, men vil ha litt mere "trykk"

Endret av 1Shot1Kill
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
leste over det

en skriver:

"Vil ha brukt noen lettdrevne (itje under 90db) hvis du vil ha mest mulig lyd ut av de"

Proson Event 10:

Känslighet: 90 dB

Dynavoicene:

Følsomhet:93 db

har tenkt en del, og har funnet ut at jeg mest sannsynlig vil gå for M-65. har hørt mye svirrende rykter om bassen. flere sier den er elendig, mens andre er storfornøyd. Smak og behag går jeg utifra :p eller kanskje at de som klager bare ikke har spilt inn høyttalerne ennå (går utifra det har en del å si for bass elementene?)

Bruker ett par NHT 1.5 akkurat nå, men vil ha litt mere "trykk"

Høy følsomhet gjenspeiler ofte dårlig bass. Det tyder gjerne på liten oppmerksomhet mot delefilteret fra produsentens side.

Følsomhet er et parameter jeg ikke ville lagt veldig mye vekt ved innkjøp av høyttalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...