vinterharen Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 hei, pcen min er helt død. Tidlig på dagen slo jeg den på og da fungerte den helt normalt, så slo jeg den av i 1 time og skulle slå den på igjen. Da fikk jeg den ikke på. Det er ingen tegn til strøm i pcen i det hele tatt. Det jeg har lagt merke til er at når jeg slår av pcen til vanlig lyser det et grønt lys inne i pcen, men det gjør det ikke nå:S Jeg tror problemet ligger i at strømforsyningen ikke fungerer, men vet ikke selv. Har sjekket at alle ledningene sitter ordentlig i. Pcen er selvbygd og jeg har ikke hatt den i mer enn 3 uker... Hvis noen vet hva som er problemet er så jeg takknemlig for svar Lenke til kommentar
troari Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ta ut 24pins kontakt og teste ved å sette enn binderes mellom grønn ledning (16) og sort (17) Starter ikke strømforsyningsvifte, så er den sannsynligvis defekt. NB har vært borti at de har livnet til igjen. Så test etter en dag eller så før eventuelt du sender tilbake. Du har selvfølgelig sjekket at støpsel sitter ordenlig i ? http://pinouts.ru/Power/atx_v2_pinout.shtml Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Om trådstarter ønsker å "jumpstarte" strømforsyningen, så bruk denne guiden fra Hardware.no. Dette kan du gjøre om du ønsker å sjekke om strømforsyningen din virker. Men vær forsiktig er du snill. Lenke til kommentar
vinterharen Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Løste problemet selv Jeg satt og tuklet inne i pcen, så helt uten mening klemte jeg den tykkeste ledningen til strømforsyninga som skal sitte i hovedkortet i "to" hvis dere skjønner hva jeg mener. Plutselig begynte det grønne lyset å lyse igjen... Mest sannsynlig er det vel noe galt med denne ledningen. For det samme skjedde i dag også, men klemte jeg igjen på denne ledningen.... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Om du ønsker en stabil maskin vil jeg ikke råde deg til å bruke denne strømforsyningen særlig lenge. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Om du ønsker en stabil maskin vil jeg ikke råde deg til å bruke denne strømforsyningen særlig lenge. er ja bare at 24pins satt dårlig i kontakten mest sansynlig, skjedd det samme med meg,, med tanga easycon 480w, den funker helt genialt enda den, hatt den i nesten 4 år:) tagan er alt for lite i norge Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 De selger et par gode fra Tagan på Komplett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå