Gå til innhold

[Løst]Trenger hjelp til å finne ut prisen på denne (gamle) maskinen.

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å kjøpe nye og selge min gamle. Men jeg skulle gjerne likt å vite hva prisen ville vært. Jeg trur prisen er rundt 500-2000kr. PC-en er opprinnelig en game pc til verdi at ca. 10 000kr men trur den kan knapt være et familie / kontor pc nu. Det var også en ide å beholde kabinetten, hardisken og kanskje flere deler men er redd for at prisen på pc-en skal falle dersom jeg bare selger deler og i tillegg er jeg redd for "flasketute effekt". Anyways skal skrive ned komponentene.

Operativ system: Windows xp (norsk)

Prossesor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939

Skjermkort: XFX GeForce 6600gt 128MB, GDDR3, PCI-express, TV-out og har 2 vga utganger

Strømforsyning: Fortron/source strømforsyning ATX rev2 350w 120mm 24pin SATA.

Kabinett: Cooler Master Cavalier 3 kabinett (farge: sort Aluminium) uten

harddisk: Samsung PinPoint P120S 200GB SATA II 8MB 7200RPM NCQ

DvD-brenner: Sony DvD-brenner DWD23AB2 IDE Bulk sort DvD+R/+RW og DVD-R/-RW (Dual Layer)

(trur det er minne): Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit W/Two matched Value Select 1024MB

Hoved kort: MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLan, PCI-Ex16

Disket/floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB sort Floppydisk Intern.

Trur det var alt.

Edit: mer info om pc deler

Satser på det beste at alt er riktig og at jeg ikke har glemt noe. Vet at mye er dårlig men antar at noe kan byttes ut uten å få "flasketute effekt"

Endret av minipilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne maskinen vil jo fungere helt fint til folk med barn, for eksempel. Til nettbruk, skolebruk, 123spill.no, The Sims, CS:S etc vil denne fungere helt greit. Regner med at du kan kreve rundt 3000 for den. Det er vel særlig skjermkortet som trekker verdien litt ned, nesten av utstyret er jo helt ok selv om det ikke er noe råskinn lenger. Dersom maskina er i god stand rent fysisk og ikke ser veldig "brukt" ut, vil du nok lett kunne få 3000 for denne.

Edit: For mange er ikke de nøyaktige specsa så viktig; Så lenge de får gjort det de trenger med maskina, spiller det ofte ingen rolle hvilken CPU eller hvilket skjermkort som sitter i. Du trenger ikke å selge deg grisebillig bare fordi hardware er rimelig for tiden..

Endret av Filthpig
Lenke til kommentar
Rundt 1500 - 20000,- mener jeg. Kommer an på hvilket/hvor mye minne også. DVD brenner har du sikkert?

Edit: Hardware er ikke billig lengre.

20000,-? Ja den er jo nesten for veteran å regne så hvorfor ikke. :!:

Vel, fra spøk til Valborg, går ut fra at det har sneket med seg en null for mye. Det er godt mulig det finnes noen som kan finne på å betale så mye for den, men min mening er at den neppe er verdt mer enn 750,- til 1000,-. Den er nokså håpløs med tanke på senere oppgradering. Dessuten kan man få kjøpte en splitter ny PC med 5 års reklamasjonsrett for 4-5000,-.

Lenke til kommentar

Listen din er jo ikke komplett, men en 1000 kr + kanskje, kommer ant på resten av spesifikasjonene. Kjøpte for ikke så lenge siden en pc med dobbelkjerne prosessor (amd 4850e), 4 gb minne ddr2, 320gb hdd, 780g hk med hd3200, osv. Denne kom på ca. 2400 kr. Så det er nok ikke så mye å hente siden den er såpass gammel.

Lenke til kommentar

Mente selvsagt 2000,- ja :p . Den som kjøper en slik pc i dag, skal bare lese vg og betale regninger uansett. De er ute etter billigst mulig pc. Rundt 1500,- for denne er ikke helt på jordet. Da kan de betale regninger resten av livet, og være fornøyde.

VG lesere bygger ikke pc selv, og på Elkjøp koster slike pcer mer.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Du kan muligens få mer for denne om du plukker den i deler og selger alt separat, men det er vel begrenset hvor mye mer, så om det er verdt bryet er jeg slett ikke sikker på. Hvis du har god tid og litt flaks så kan det nok lønne seg med tanke på hva du må ut med for nytt kabinett, harddisk og dvd brenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...