Strange_quark Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Ikkje eit veldig spanande motiv, men dette er mitt fyrste forsøk. Eg kjøpte meg speilrefleks for omlag ei veke sidan, og er derfor særs uerfaren. Var ut og tok litt bilete i Bergen sentrum i dag. Det er berre å slakte, eg reknar ikkje med at det er eit fantastisk bilete. Men vil vite kva so mkan gjerast betre. Om det er noko som er bra, så nevn gjerne det også. Kameramodell: Nikon D40 F-stopp: f/4.5 Eksponeringstid: 1/125 sek ISO-hastighet: 400 Eksoneringsavvik: 0 trinn Brennvidde: 26 mm Edit: Og eg biletet har vore gjennom ein runde i Photoshop. Endret 15. januar 2009 av Strange_quark Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Dette likte jeg faktisk svært godt! Jeg har dessverre ikke alt for god tid til å gå så dypt inn i bildet, men synes blant annet at den stolpen gjorde virkelig bildet. Velkommen som ny i denne hobbyen, og jeg ser at du vil ha det mye moro i framtiden! Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Joda,falt i smak det her ,velkommen og , lykke til ,fortsett å skyt , særlig i Bergen , den er en meget fotogen by Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Takkar for gode kommentarar. Er einig i at det er takrenna som gjer biletet. Utan den, hadde det nok blitt litt keisamt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Velkommen til bildekritikken. Dette var absolutt en bra debut, stilrent og enkelt. Det er egentlig ikke noe spesielt å utsette på selve bilet. Det som jeg desverre må terpe på, er at vi ikke godtar linking til bilder i bildekritikken, ref retningslinjene. Vi hr også en guide for hvordan man på enklest måte legger inn bildene. Tom Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Årsakar for feilen. Det skal vere fiksa no. Eg hadde for så vidt lest retningslinjene, men eg tenkte mest på å skalere bildet, og gløymde korleis det skulle leggast ut. Og igjen takk for gode tilbakemeldingar. Det var det bildet eg var mest fototeknisk nøgd med i dag. Det er mange spanande motiv i Bergen, men det var det å få festa det på film på ein bra måte då... Edit: La til litt til. Endret 15. januar 2009 av Strange_quark Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Øvelse gjør mester. Prøv forskjellige vinkler og brennvidder. Besøk samme steder mange ganger. Før eller senere så sitter det. I dette tilfellet så traff du Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå