Ashaman Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Her håper jeg dere kan komme med deres meninger om SG: Atlantis prosjektet mitt. Loggen finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1061026 Dersom dere synes det er noe jeg burde endre på, noe jeg glemmer, eller noe jeg gjør helt feil så er dere hjertlig velkommen til å skrive det i denne tråden. Da veit jeg hva jeg skal tenke på og hva andre folk enn meg tror og mener om ting og tang. Setter stor pris på all ros jeg kan få, og om noen har noe som kan inspirere meg i jobben på prosjektet så si ifra! På forhånd takk for alle kommentarer! - Ashaman Endret 13. januar 2009 av Ashaman Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Stilig! Skal følge med her Går det helt fint å kutte aluminiumen med en slik sag eller er det anbefalt med en annen med et finere blad? Blir det ikke litt trangt i bakkant for radiatoren. Eller lyver det siste bilde litt? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Går helt fint å kappe med en slik sag (listesag), så lenge man passer på å legge delene godt og passe fingre og slikt. Det er en stor fordel å ha ett blad med mye tenner, pluss ett billig ett som ikke skal brukes til tre senere. Man får eventuellt tak i blader som er beregnet til metall, men aner ikke noe pris på dem. Tror kanskje jeg skal flytte radiatoren til undersiden av kabinettet, og lage meg noe rundt. Dette vil ødelegge litt for "minst mulig" planen min, men blir en mye bedre løsning, da kan jeg også kjøre dobbel ratiator om det skulle bli nødvendig. Fint att noen følger med hvertfall! Hehe. Kommer antaglig en update i morgen kveld, når jeg har kommet hjem fra anlegg, må bare få tatt noen bilder først. - Ashaman Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hva slags maskinvare har du tenkt å fylle det med? Og hva er prisen for profil alluminiumen? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Skal ha i det jeg har på PCen nå: AMD AM2 6400+ GTX 260 6 GB RAM 1,5 TB harddisk Og så kommer jeg til å vannkjøle det, når dollaren har blitt litt billigere. Jeg kjøte aluen via en på jobben som arbeider med metall, så fikk det veldig billig. Men betalte for kiloen, ikke meteren. Men din lokale blikkenslager kan sikkert få tak i, eller en som har ett firma som driver med stål og sveising. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 *mine innlegg* Fint prosjekt Liker å se slik kreativitet! Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 *mine innlegg* Fint prosjekt Liker å se slik kreativitet! Takk skal du ha! Ingen som har noen forlag angående bunn/radiator plassering? Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg får vel skrøyte av deg, når du skrøt av meg ' Sinsykt kult og kreativt prosjekt. Det er krevende å få til et "så lite som mulig prosjekt" og jeg ga selv opp mitt Catrine case. Ser ut som om du har fått det godt til Angående den radiatoren så tror jeg at det blir kulest, og kansje mest effektivt vis du monterer den utpå kabinettet uten å gjømme den under. Lager til noen korte stålstenger eller no, og monterer den horisontalt på toppen . Da vil kabinettet fortsatt se lite ut, men ha mye å by på. Men vis du mot all formodning ikke vil dette, så tror jeg jeg hadde gått for bunnen. Bare husk på å sette på et støvfilter Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Inspirerende ... Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Takk folkens! Skal se om jeg får gjort noe denne helgen... Ble ikke noe forrige helg, så håper jeg får gjort noe nå. Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Dette ser låvende ut Du har virkelig tallent Skal følge med på denne! .Salbu! Endret 31. januar 2009 av Salbu Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 gleder meg til å se denne ferdig, er STOR fan av alt som har med stargate å gjøre:) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei. Det er et fint prosjekt.. Hyggelig at du bygger det fra grunnen. Liker også Stargate.. Hvordan skal du gjøre veggene,- har du tenkt å bruke plexiglass eller aluminium? Syntest du skal ha radiatoren nederst i systemet slik at du får best mulig fjerning av luft fra systemet ditt. Du kan fortsette med samme mønster under som ellers, bare motsatt slik at du får uregelmessige hull, og så har du filter på baksiden. Da bevarer du symetrien vidre på babinettet ditt Bare et forslag.. Har kappet aluminium på listesag og gjerdesag også, det går fint så lenge man tar seg god tid, men noen tenner har gått med.. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Tusen takk for hyggelige kommentarer folkens! Dette gir meg inspirasjon til å gjøre noe på prosjektet igjen, har mistet pågangsmotet litt etter trøbbel med hengslene til dørene og diverse. Har ikke fått gjort noe siden sist heller, har blitt litt travelt med scooterkjøring og reparering istede. Er dessuten bikkjekaldt ute i fjøset hvor jeg jobber. Men skal kanskje ut en tur nå og se litt, og så håper jeg at jeg får litt tid på kveldene etter jobb... Det er et fint prosjekt..Hyggelig at du bygger det fra grunnen. Liker også Stargate.. Takk skal du ha Alu-Tech! Er utrolig hvor mange som liker serien! Trodde det var en serie som var litt for spesiellt interresserte jeg... men tydeligvis ikke! Hvordan skal du gjøre veggene,- har du tenkt å bruke plexiglass eller aluminium? Kommer til å bruke plexi ja, fikk 4 kvadrat med plexi fra england i sommer, så kommer til å bruke opp endel av det, kan hende jeg må bestille en runde til... får se litt. Syntest du skal ha radiatoren nederst i systemet slik at du får best muligfjerning av luft fra systemet ditt. Du kan fortsette med samme mønster under som ellers, bare motsatt slik at du får uregelmessige hull, og så har du filter på baksiden. Da bevarer du symetrien vidre på babinettet ditt Bare et forslag.. Tror også jeg kommer til å gå for denne løsningen, og med Thermaltake Multidirectional Fans over radiatorene, så sparer jeg litt høyde. Tenkte du samme mønster som over, bare att feltene som som stikker ut oppe, går innover isteden?Filer må man ha! Gruet meg når jeg rensket CPUkjøleren idag. :S Har kappet aluminium på listesag og gjerdesag også, det går fint så lenge man tar seg god tid, men noen tenner har gått med.. Bare å ha noen billigblader på lager det, så går det kjempefint. Men vernebriller er ett MUST! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei. Du er heldig som har så mye plexi. Vist du da bruker 2 plater på hver vegg. Så har du en hel plate underst og deler den øverste i det mønsteret du vil ha og limer det med klar epoxylim på den underste med 6mm mellomrom. Stemmer: Under så kunne det være motsatt slik at du får mye lufting med filter på baksiden. Vist du vil ha litt kontrast så kan du øke rtykkelsen på veggen ved å legge til plexi Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei. Hvordan går det med prosjektet ditt!! Hadde vært hyggelig å sett litt mer uppdate Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Går visst treigt... er my styr på jobb for tiden, pluss att jeg holder på å skal søke på skole, så får ikke tid til noe på kveldene. Men håper jeg får tid til å sette på dørene en av de nærmeste dagene, slik at jeg kanskje kan begynne med litt annet til helgen. Time will show. Men kommer en update når dører er på og slikt hvertfall! Fint att noen gidder å mase litt på meg, så kanskje jeg får surra meg til å gjøre noe! Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Må bare si en ting: Jeg syntes prosjektet ditt er et av de tøffeste prosjektene jeg noen gang har sett. Du har gjort en utrolig god jobb med SG:Atlantis kabinettet ditt. Jeg er helt sikker på at dette kommer til å bli utrolig tøfft når du er ferdig. Stå på videre.. MVH HansiFansi Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Tusen takk Hansi! Har akkuratt vert ute og prøvd å få til dørene... Kan vel si att det ikke gikk bra... Kommer vel til å skrinlegge hele metoden jeg brukte til nå. Får bare sette meg ned og pønske ut en annen metode å lage dørene på. Kommer tilbake når jeg har funnet på en annen metode, eller gjort noe annet på modden... Edit: Noen som har en smart ide eller to? Endret 21. februar 2009 av Ashaman Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hei Hva med å bruke magneter Ingen problemer.... Kan brukes på alle dører.. Eller en skinne på begge sider som døren glir i, du behøver kun skinner på den nederste delen. Endret 21. februar 2009 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå