Typho Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Hei. Jeg har lite irriterende problem med videoavspilling på den nye pcen min. Når jeg prøver å se på film så er det akkurat som det blir en flimrende "ramme" eller kant som beveger seg rundt filmen. Det er vanskelig å forklare. Her er et bilde jeg tok som viser problemet: Denne kanten beveger seg ettersom hva som skjer på skjermen. På noen videoer går denne kanten rundt hele bildet, men på mesteparten av videoer så er det på toppen. Mitt oppsett er: Hovedkort: ASUS Rampage Formula X48 CPU: Intel Core 2 Duo E8500 Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4870x2 RAM: Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance Harddisk: Western Digital VelociRaptor 150GB Strømforsyning. Corsair HX1000W OS: Windows Vista Home Premium 64-bit. Har prøvd Windows Media player, VLC player og Media player classic, men det er ingen forskjell. Har lagt inn ffdshow. Hvis noen har vært borti dette før så setter jeg stor pris på litt hjelp! Endret 13. januar 2009 av Typho Lenke til kommentar
ChristianEx Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Gjelder dette alle typer video? Videoer du har digitalt på maskinen og/eller på fysisk plate? Har hatt dette problemet før med ett par filmer, men i disse tilfellene var det videoene og ikke maskinen/software som var problemet. Men dersom dette gjelder alle videoer/filmer for deg er det nok muligens noe som ikke stemmer helt nei. Endret 13. januar 2009 av ChristianEx Lenke til kommentar
Typho Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Hei og takk for svar! Det forekommer på de fleste videoer jeg har testet, men i forksjellig grad. Også på orginale dvd filmer. Har også testet de samme videoene på den gammle pcen min og der er de helt fine... Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Minner litt om når jeg spiller av NTFS DVD-filmer på DVD spilleren og viser på TV'en som selvfølgelig er PAL, men kompatibel med NTFS. Da kan jeg få forstyrrelser øverst i bildet, med litt farger. Vet ikke om det er slike symtomer du har på din pc, men det du kan jo ta en sjekk. Lenke til kommentar
Typho Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Hmm... Nei, tror det er noe annet. Som sagt så fungerer de samme filmene fint på den gammle pcen. Flashet nettopp biosen på hovedkortet til den nyeste versjonen, men det hjalp ikke Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12906623 Lenke til kommentar
Typho Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Ville bare si takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ville bare si takk for hjelpen! Om du vil kan jeg hjelpe deg til Hardware GPU rendering av mkv/Xvid/Divx, allt med knallbra Freeware, og svært gode resultater uten denne irriterende kanten. Eier CPU decoding fullstendig, og trenger ikke en eneste codec... Er forøvrig et par bra guider ute også Lenke til kommentar
Typho Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Sier ikke nei takk til det! Ble veldig nysjerrig på dette med Hardware GPU rendering. Ble forresten kvitt kanten ved å velge Haali Renderer i media player classic. Edit: Dette også med Aero aktivert Endret 27. februar 2009 av Typho Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Minner litt om når jeg spiller av NTFS DVD-filmer på DVD spilleren og viser på TV'en som selvfølgelig er PAL, men kompatibel med NTFS.Da kan jeg få forstyrrelser øverst i bildet, med litt farger. Vet ikke om det er slike symtomer du har på din pc, men det du kan jo ta en sjekk. umm antar du mener NTSC og ikke ntfs som er såvidt jeg vet noe HELT annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå