CCola Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Heisann! Sitter på en laptop som kjører internett via kablet nett for tiden. Det er også trådløst nettverkskort i PC'en. Er det mulig å få internett på en annen PC og forsåvidt en iPhonen via denne laptopen? Hvordan isåfall? Step by step takk ^^ Mvh, Jon Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Iphone har vel ikke mulighet til å fungere som modem out of the box, og må vel jailbreakes. Kan ta feil på dette, men mener jeg har lest noe i den gaten. Å kjøre pcen i bro med den pcen som har internett vil gi deg nett på begge. Start/Kontrollpanel/Nettverkstilkoblinger og marker de inngangen du bruker, høyreklikk og velg Opprett bro. Gjerne er dette Lokal Tilkobling og Lokal Tilkobling 2, men kan også hete noe annet. Denne metoden forusetter du har 2 nettverksinnganger på laptopen da Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Poster her også. Må lage et nettverk på PC'en med passord osv og så finner du nettverket i listen på iPhonen. Tror det var slik. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Denne metoden forusetter du har 2 nettverksinnganger på laptopen da Hvordan kan jeg sjekke det? Jeg har en HP dv9575 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Poster her også. Må lage et nettverk på PC'en med passord osv og så finner du nettverket i listen på iPhonen. Tror det var slik. Så det er mulig nå å bruke Iphone til modem orginalt? Det er nice Denne metoden forusetter du har 2 nettverksinnganger på laptopen da Hvordan kan jeg sjekke det? Jeg har en HP dv9575 Se der du putter i kabelen. Har du en inngang ledig etter du har puttet i internettkabelen har du 2 innganger Endret 12. januar 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Husker ikke om det var eksakt sånn man gjorde det, men hvertfall ikke så langt unna. Nettverks -og deligssenter, oppdrett en et nytt nettverk, lag passord og så finner du den på listen. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Se der du putter i kabelen.Har du en inngang ledig etter du har puttet i internettkabelen har du 2 innganger Det var egentlig uhyre logisk... Jeg fant ut at jeg kun har en nettverkskabel-inngang. Men rett ved siden av er det en inngang merket med en telefon. Kan jeg telle med den? Ellers har jeg trådløst også. Trådløs + kabel = 2? Endret 12. januar 2009 av -MK- Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Se der du putter i kabelen.Har du en inngang ledig etter du har puttet i internettkabelen har du 2 innganger Det var egentlig uhyre logisk... Jeg fant ut at jeg kun har en nettverkskabel-inngang. Men rett ved siden av er det en inngang merket med en telefon. Kan jeg telle med den? Ellers har jeg trådløst også. Trådløs + kabel = 2? Ari Gold, hvor er du har aldri testet med trådløst kort, men om du følger det Ari Gold skrev burde det kanskje gå det Endret 12. januar 2009 av archongamer Lenke til kommentar
CCola Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg mener det skal gå om du kjører internett over kabel, så skal jeg/du kan sende signaler via det trådløse nettet til telefon/andre PC'er. Jeg har prøvd å lage nettverk på nettverks og delingssenter, men jeg finner det rett og slett ikke i lista på iPhonen.. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Nå bare spekulerer jeg og vet ikke resultatet. Men, hva om du lager en bro mellom trådløs og Lokal Tilkobling? Det trådløse signalet blir jo ikke sikret med noe passord, og er sikkert på ingen måte beste metode, men funker det kan det jo være verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Lagde du et nettverk i "Konfigurer et trådløst nettverk ad hoc-nettverk (datamskin- til- til datamaskin)? Var det jeg gjorde og da fant jeg det i listen over nettverk på iPhonen. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Nope, fant det på en annen maskin, men ikke på iPhonen. Fikk ikke internett heller på den andre maskinen.. Hmm.. Godt mulig det er internettet her. Vi må ha passord og brukernavn for å logge på. Er på "skolenettet". Samme type nett iallfall. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ahh, kom på noe nå. Må skru av eller på en innstilling på mobilen for at den skal oppdage nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå