Jo Are Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Hei Fikk i dag Samsung LE40A656, og lurer på hva som er opptimale innstillinger til tven. Jeg trenger innstillinger for spill (hdmi) film (hdmi) og tv (compositt via hdd opptaker) Hadde vært fint om noen som har tven kunne kommet med innspill. Jeg har nettopp innstalert siste firmware oppdatering, hvis det er viktig. Takk for svar Endret 13. januar 2009 av Jo Are Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det er veldig forskjellig hva man liker men få en person eller tips fra en som er dyktig til å stille inn din tv. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Det er veldig forskjellig hva man liker men få en person eller tips fra en som er dyktig til å stille inn din tv. Er klar over det. Det er bare det at jeg hater å kalibrere, og ønsker derfor ulike innstillinger folk mener er bra som jeg kan prøve. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 ta å google litt.. jeg googla bare litt åsså fant jeg en side der mange var enige om en kalibrering, har selv en 52" le656 Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 ta å google litt.. jeg googla bare litt åsså fant jeg en side der mange var enige om en kalibrering,har selv en 52" le656 Skal ta å google litt selv på skolen i dag Kan du gi link til den kalibreringen du fant? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 jeg husker ikke hvor jeg fant den, gikk bare på en random link som kom opp da jeg googla.. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Du kan også kjøpe en kalibrerings-DVD/Blu-ray; https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...ering=min_price Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Skal se om jeg ikke finner noe med google søk. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 http://letmegooglethatforyou.com/?q=Samsung+A656+calibrate Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 http://letmegooglethatforyou.com/?q=Samsung+A656+calibrate Hehe Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Vel, det stemmer at folk har forskjellige preferanser av bildet, men det finnes faktisk standarder for kalibrering. Disse blir fulgt under produksjon av kildemateriale, så med disse settingene vil man oppleve kildene slikt de er ment å oppleves. Som en start kan du kikke her: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm Ver klar over at dette ikke nødvendigvis representerer korrekte innstillinger for deg. Dette har bla. med forskjellige firmwareversjoner (baseline settings og slidere trenger ikke være likt), forskjellige kilder, små produksjonsvariasjoner og omgivelser (hovedsaklig lys). Det er nok en pekepinn, og ett steg i riktig retning, men kjøp av kalibrerings-DVD er nok en god investering. Personlig synes jeg dette er et minimum av hva man bør gjøre etter å ha svidd en del tusenlapper på ny TV. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Vel, det stemmer at folk har forskjellige preferanser av bildet, men det finnes faktisk standarder for kalibrering. Disse blir fulgt under produksjon av kildemateriale, så med disse settingene vil man oppleve kildene slikt de er ment å oppleves. Som en start kan du kikke her: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm Ver klar over at dette ikke nødvendigvis representerer korrekte innstillinger for deg. Dette har bla. med forskjellige firmwareversjoner (baseline settings og slidere trenger ikke være likt), forskjellige kilder, små produksjonsvariasjoner og omgivelser (hovedsaklig lys). Det er nok en pekepinn, og ett steg i riktig retning, men kjøp av kalibrerings-DVD er nok en god investering. Personlig synes jeg dette er et minimum av hva man bør gjøre etter å ha svidd en del tusenlapper på ny TV. Har prøvd de innstillingene der, men likte de ikke. Har googlet meg frem til et forum som heter avforums.com, har funnet en del innstillinger der som jeg skal prøve. Har brukt monster sin kalibrerings dvd, men enda ikke helt forønyd. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei*snip* Jeg har nettopp innstalert siste firmware oppdatering, hvis det er viktig. Takk for svar Litt OT, hvilken/hvor har du lastet ned FW? har du nordisk eller europeisk tv? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Hei*snip* Jeg har nettopp innstalert siste firmware oppdatering, hvis det er viktig. Takk for svar Litt OT, hvilken/hvor har du lastet ned FW? har du nordisk eller europeisk tv? Lastet ned fra samsung sine egne sider: Link Har europeisk versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå