Gå til innhold

Opptimal kalibrering av Samsung A656 TV, trenger hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk i dag Samsung LE40A656, og lurer på hva som er opptimale innstillinger til tven.

Jeg trenger innstillinger for spill (hdmi) film (hdmi) og tv (compositt via hdd opptaker)

Hadde vært fint om noen som har tven kunne kommet med innspill.

Jeg har nettopp innstalert siste firmware oppdatering, hvis det er viktig.

 

Takk for svar :)

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det stemmer at folk har forskjellige preferanser av bildet, men det finnes faktisk standarder for kalibrering. Disse blir fulgt under produksjon av kildemateriale, så med disse settingene vil man oppleve kildene slikt de er ment å oppleves.

 

Som en start kan du kikke her:

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm

 

Ver klar over at dette ikke nødvendigvis representerer korrekte innstillinger for deg. Dette har bla. med forskjellige firmwareversjoner (baseline settings og slidere trenger ikke være likt), forskjellige kilder, små produksjonsvariasjoner og omgivelser (hovedsaklig lys). Det er nok en pekepinn, og ett steg i riktig retning, men kjøp av kalibrerings-DVD er nok en god investering. Personlig synes jeg dette er et minimum av hva man bør gjøre etter å ha svidd en del tusenlapper på ny TV.

Lenke til kommentar
Vel, det stemmer at folk har forskjellige preferanser av bildet, men det finnes faktisk standarder for kalibrering. Disse blir fulgt under produksjon av kildemateriale, så med disse settingene vil man oppleve kildene slikt de er ment å oppleves.

 

Som en start kan du kikke her:

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm

 

Ver klar over at dette ikke nødvendigvis representerer korrekte innstillinger for deg. Dette har bla. med forskjellige firmwareversjoner (baseline settings og slidere trenger ikke være likt), forskjellige kilder, små produksjonsvariasjoner og omgivelser (hovedsaklig lys). Det er nok en pekepinn, og ett steg i riktig retning, men kjøp av kalibrerings-DVD er nok en god investering. Personlig synes jeg dette er et minimum av hva man bør gjøre etter å ha svidd en del tusenlapper på ny TV.

 

Har prøvd de innstillingene der, men likte de ikke.

Har googlet meg frem til et forum som heter avforums.com, har funnet en del innstillinger der som jeg skal prøve.

Har brukt monster sin kalibrerings dvd, men enda ikke helt forønyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...