McMuffin Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei! Er en gutt på 18 år, 180 høy, 60 kilo. Iom at jeg ikke vil ha noe fornuftig å ta meg til de neste 3 mnd, tenker jeg å begynne å trene ganske hardcore. Trenger da hjelp til å legge opp en treningsprogram som dekker stort sett hele kroppen, men mest overkropp og armer. I tillegg er det viktig at jeg vedlikeholder kondisen/fart, så løping må også være med. Er ikke noe problem å bruke 2-3 timer om dagen på dette, så kjør på med gode forslag! Er forresten i noenlunde god form fra før, så trenger ikke starte med "babysteps" Tusen takk på forhånd for alle svar Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 RYP Grunnprogram Sammen med 4x4 Merk at øke muskelmassen og prioritere løping er vanskelig. Iallefall på et høyere nivå. Må ha et kcaloverskudd for å øke massen men så løper du av deg kcal igjen så må du spise enda mer. Du kan godt trene med vekter og løpe men det vil i bunn og grunn bli for å beholde muskelmassen. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Takk for link. Skal sies at jeg ikke er ute etter å prioritere løping på høyt nivå, men vil definitivt ha over gjennomsnittet god kondis og beholde farten min (er ganske rask). Flere innspill? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 4X4 er nok det mest fornuftige programmet per dags dato dersom du ønsker å øke i kondisjon, men er også et meget fornuftig program med tanke på kaloriunderskudd og fettforbrenning. 1.80 høy og 60 kg kroppsvekt vil si at du har någet lav BMI, noe som betyr at du må spise mer under et slikt program enn det du pleier. Du må neste finne ut hva du ønsker å oppnå. Dersom du vil legge på deg musklatur vil jeg anbefale deg å droppe 4X4 med det første. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Hmmm, tror jeg skal prøve litt 4x4 også, ønsker ikke å droppe løpinga helt. Flere innspill? EDIT: Ser nå at det ikke blir mulighet for bruk av vektstang eller benk. Noen tips til øvelser som kan erstatte disse? Endret 13. januar 2009 av McMuffin Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Du kan trene bryst ved hjelp av push-ups, må ikke nødvendigvis ha benkpress til det. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Mkay, så det er en god substitutt? Takk. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 God, effektiv og gratis. Når armhevingene blir for enkle er det bare å hive på seg en ryggsekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå