Fritz0r Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Da Nissan GT-R Tråden begynner og bli ganske stor, og dette er en ganske unik bil, så tenkte jeg at vi lager en egen tråd for Spec-V utgaven av denne supersports bilen. Nissan GT-R R35 [CBA-R35] Spec-V Spec-V er som de fleste vet, Victory spec utgaven av Nissans GT-R, og har alltid vært den mest ekstreme Nissan GT-R en kan få, bortsett fra NISMO og tunede versjoner av bilen. Motor: 3.8 liter V6, plasma behandlet, med twin turbo [VR38DETT - V serie Racebreed 3.8 liter Digital Enigne management Twin Turbo] 3799 cc, Motoren er håndbyggd i ett spesielt "clean room" på fabrikken i Yokohama, hvor den blir satt sammen med girkassen, og hver motor gir ulik ytelse, men er tillnærmet lik samme. Motor og drivverk: - Motoren blir en VR38DETT (Twin Turbo 3.8-liter V6 med 520 hester og 440 pound-feet m. torque) - En kan IKKE velge manuel girkasse - Titan eksos annlegg - Girkasse: GR6 Dual clutch (Ingen manuel kasse) - Dempere: Bilstein DampTronic suspension system [lagt til 24.10.09] - Bilen kommer med 4 hjuls trekk, ATTESA-ETSCAS. Wikilinker: ATTESA-ETS: http://en.wikipedia.org/wiki/ATTESA-ETS Vekt: ca. 3,615 lb (1643 KG). (blir bekreftet siden) Farge: Ultimate Black Opal Bilen er noe forrandret fra standard GT-R R35, den får blandt anna karbon front og karbon bakende, Internt får den carbon bøtte seter fra Recaro. Pris: 15,750,000 yen Kommer den til Europa?? fullt mulig, og en skal ikke se bort ifra at denne bilen får nærmere 550 hester i Europa. **Oppdatering 11.03.2009 Nå skal vi endelig få se hva Spec-V er god for, da bilen skal testes sammen med GT-R 09 på Nurburing, og tidene er bare og spekulere i, info kommer siden. Nissan GT-R R35 [CBA-R35] Spec-V: Kilde, flere bilder og press release: http://www.thetorquereport.com/2009/01/post_18.html Kilde for oppdatering: 11.03.2009: http://www.egmcartech.com/2009/03/10/nissa...and-gt-r-specv/ Endret 11. mars 2009 av Fritz0r Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 hver motor gir ulik ytelse, men er tillnærmet lik samme. Og det betyr? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Alle motorer og girkasser er satt sammen på samme fabrikk, men da hver girkasse er custom laget for hver motor, så er ytelsen noe varriabel fra bil til bil. Er samme selskap som lager girkassa til Bugatti Veyron 16.4 som lager girkassen til Nissan GT-R R35. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Var vel amerikanere som hadde målt ytelse på rundt 510hk i en standard GT-r. Ikke gale for en bil oppgitt med 480hk. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Blir spennende å se hvordan rundetider de klarer med denne på nurburgring. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Artikkel oppdatert. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Den bilen er faktisk kjempefin å se på. Skjønner ikke hvorfor alle biljournalister syter om at den ser så stygg ut og bla bla bla. Med den mørkerøde fargen, så begynner jeg å se store likheter med tidligere modeller av GT-R. En kjempefin bil, spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå