Gå til innhold

[Løst]Falske DualShock3-kontrollere fra Gamezone?

Myron

Anbefalte innlegg

Lurer veldig på om det er flere enn meg som har kjøpt dualshock3-kontrollere fra gamezone.no den siste tiden. Jeg kjøpte min for under 3 uker siden, og den begynner allerede å 'løsne'. Og den har ikke vært brukt mye heller.

Den knirker noe enormt - bare ved å ta på den - og det høres ut som løse deler/knapper når jeg rister lett på den fra side til side.

Jeg begynte å inspisere den nærmere da kjæresten min klaget over at det være elendig respons på den (og dama har aldri hørt om latency/lagg, eller andre spillrelaterte uttrykk). Det viser seg at PS-knappen, som sitter i midten av kontrolleren virker å være anderledes enn den som f.eks fulgte med konsollen. PS-logoen har en mye fetere/tjukkere font, samt veldig hvit i fargen. All skrift ellers på kontrollen har en klarere farge enn originalen, i tillegg til at den mangler CE-godkjennelsen under kontrollen, OG den mangler den lille søppelbøtte-logoen med kryss over, som indikerer at den ikke må kastes med vanlig avfall.

Ønsker å høre om flere som har kjøpt der i fra.

Jeg mistenker STERKT at denne er fake/falsk/kopi/bakromslaget, og kommer mest sannsynlig til å høre med Sony Norge allerede i morgen.

Ikke rart de klarer å holde prisene nede hvis de selger slikt.

Nå kan det jo også hende at det dreier seg om gråimport, og jeg skal i så fall ta tilbake en del av mine påstander, men det er fortsatt en dårlig sammenskrudd kontroll.

Noen her som kan kaste lys over saken?

Edit: Skriveleif

Endret av Myron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har 3 stk, ikke tegn til slark hos meg. Er ikke så veldig gamle, 2-3mnd men 2 er brukt en del. Ta et bilde og vis oss?

Hvis noen her kan hoste bildene for meg og legge de ut...?

Send meg en PM med mail, så skal jeg maile over bilde i løpet av kort tid!

Lenke til kommentar

Jeg har 5. Å eneste problemet jeg har hatt, er at den første jeg kjøpte begynte L3 å bli dårlig på. Men samme feilen fikk jeg på den som følgte med ps3n. På de 4 andre er det ikke antydning til noe galt med! Å det er vel regler på at ting skal verece merket hvis den skal selges i norge, uten at jeg er 100%sikker

Lenke til kommentar

Da har jeg sendt bilder til dr3as.

Tok 2 bilder av hver kontroller, samt to (2) side-by-side, der jeg byttet plass på kontrollene, slik at ingen kan si at det er lyset som gjør forskjellen.

Forskjellen er markant, og jeg minner om at originalkontrolleren ble min samtidig med min ps3 for nesten 4 uker siden, mens gamzonekontrolleren er 3 uker gammel. Ikke store forskjellen med andre ord.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Min som er kjøpt før DS3 kom til Norge fra utlandet, har et helt annet klistremerke enn på de bildene.

ikke noe slark i min...

så nå har vi 3 forskjellige, tror dette bare er snakk om forskjellige "modeller"

hva skjer hvis du søker på modell nr?

min har nr CECHZC2J

den andre SixAxis kontrollen min ser ut som "Orginal" bak.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hei!

Vi her på Gamezone har tatt dette på alvor, og sjekket grundig mot vår leverandør av disse håndkontrollene. De har garantert at produktet kommer fra en 100 % offisiell Sony kilde.

Det som derimot viser seg, er at vi har mottatt et parti som ikke var ment for det europeiske markedet, og dette kan skyldes de små variasjonene på utseende.

Det virker også som om dette er et dårlig parti – da vi har fått unormalt mange returer på kontrollere fra dette partiet.

Det er normalt at det er kvalitetssvinginger på ulike partier.

Alle som ikke ønsker å beholde kontrollerne kan selvsagt få returnert dem til oss, og det er selvfølgelig full garanti på dem, så dersom noe ikke virker tilfredsstillende vil det bli erstattet.

Ved henvendelser, send mail til kundeservice [at] gamezone.no

Lenke til kommentar

Googla litt,og det ser ut som om disse "IDA standards" er noe Singapore-greier (bakpå gamezone-kontroller), så vi vet hvor den kommer fra. Men hør med butikken og få greie på hvor de får kontrollerne fra.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Jeg har pratet med Nordisk Film, som importerer/distribuerer PS-produkter, samt Gamezone.

Det viser seg at kontrolleren det her er snakk om, kommer fra Hong Kong, men er IKKE en kopi i.fl. Nordisk Film.

Gamezone har også tatt i mot meg på mesterlig måte og ordnet med retur allerede. Det skal sies at jeg aldri har opplevd så god kundeservice og oppfølging for en så liten/billig ting. De har i alle fall bevist for meg at de ordner opp, og jeg kommer til å fortsette å benytte Gamezone til mine spillrelaterte innkjøp.

Lenke til kommentar

Gamezone ser ut til å ha en bra holdning til sine kunder og jeg kommer til å handle der igjen helt klart.

Jeg kjøpte HDMI kabel til PS3, den første greide ikke å kjøre 1080p og det gjorde heller ikke den andre (selv om det stod på boksen). Ingen problem med retur.

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...