Gå til innhold

Hjelp med nettverkskabel (kat6)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Etter en dårlig opplevelse med hakking under videoavspilling fra mediaserver har jeg da bestemt meg for å legge en cat6 kabel til rommet som opplegget benyttes i. Det skal legges i et skjult rør som har en estimert lengde på 25+ meter. Problemet mitt er at jeg ikke finner en kabel for salg som ikke har ferdig påsatte nettverksplugger da jeg ikke får strekt kabelen med pluggene påsatt.

Har noen en ide om hvordan jeg kan løse mitt problem? Kabelen skal kunne sende gigabit innhold og jeg har bestemt meg for å bruke en kabel som støtter cat6. Den skal videre plugges inn i både en xbox 360, xbox1 og en ps3.

Har noen hjelp å tilby meg?

Vennlig hilsen SpecialForce

edit: Etter det jeg ser vil jeg nok også gå for en Cat6 kabel som støtter stp.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Dine lokale elektrikere har tilgang til cat6 i metervare.

Ring litt rundt og be om pris hvis det er av betydning.

Om du er ukjent med terminering av cat6 så be om en liten veiledning der du kjøper kabel (og plugger/uttak).

Nå er jeg ikke kjent med forholdene der du skal bruke kabelen, men som oftest i hjemmeinstallasjoner er skjermet kabel unødvendig, fordyrende og medfører mere jobb.

*

Lenke til kommentar

Helt riktig. Problemet er forøvrig delvis løst da kabelen er i hus. Jeg valgte da å få en utp kabel av installasjonstypen, har bare 2 problemer:

1: Halo 2 på 360 finner ikke nettverket mitt ennå jeg er signet inn med mer

2: Vista media center melder om at kabelen min klarer akkurat å streame tv-innhold

Forslag?

Lenke til kommentar

Fryktelig rart hvis en nettverkskabel ikkje skal klare å streame tv-innhold. Tror jammen med en vanlig cat 5 skal klarer det lett. Cat 5e klarer det uten tvil.

Tviler på at det blir brukt 125MB/s. Det blir sikkert ikkje brukt halvparten engang ;)

Ps: en raptor 74gb har en gjennomsnitt lesehastighet på 62 MB/s.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Fryktelig rart hvis en nettverkskabel ikkje skal klare å streame tv-innhold. Tror jammen med en vanlig cat 5 skal klarer det lett. Cat 5e klarer det uten tvil.

Tviler på at det blir brukt 125MB/s. Det blir sikkert ikkje brukt halvparten engang ;)

Ps:

Jeg streamer DVDer, men Media Center sier at jeg ikke kan streame HDTV.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Ps:

Jeg streamer DVDer, men Media Center sier at jeg ikke kan streame HDTV.

dvdspillere leser vel med en max hastighet på ca 30MB/s , så det er nok noe feil i mediacenter tenker jeg.

DVD-ROM 22.16 Mbytes/s (16x) max.

Kanskje mediacenter pc'en er for treig? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...