Qumad Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Jeg er på jakt etter det samme som thunderball i Trådløs harddisk tråden, en trådløs disk. Så at han fikk et svar der denne disken var ett av alternativene. Da mine spørsmål hovedsaklig gjelder denne disken regner jeg med at det er best å opprette en ny tråd. Forstår jeg det rett når jeg antar at WD My Book World Edition 1TB NAS kan kobles rett i det trådløse multimodemet mitt fra telenor via en RJ-45 kabel og da vil jeg finne den som en nettverksdisk? Har jeg også forstått det rett når jeg antar at jeg kan koble en hvilken som helst annen ekstern tråløs disk til My Book via USB inngangen og da også få denne disken opp som en nettverksdisk? Endret 9. januar 2009 av Qumad Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 De fleste routere støtter ikke lagringsmedier på USB porten, den er som oftest beregnet til Printer ol. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Etter å ha gått på WD sine sider på disken, og klikket på [360 View] roterer jeg den til baksiden og holder musepekeren over boblen med USB koblingen så kommer det opp en boks med følgende informasjon: USB 2.0 port Includes a hot-swappable USB 2.0 host port for additional USB hard drives. (This port is for drive expansion only and cannot be used to connect the frive to a computer) Ethernet Connection 1000/100/10 compatible Ethernet connection Derfor trodde jeg at måten man koblet denne disken til var via RJ-45 kabel inn i en router? Endret 8. januar 2009 av Qumad Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det er helt riktig. Du kan kun koble Mybook World edition med RJ-45. USB på mybook kan brukes til å koble flere eksterne harddisker på. USB på routeren er for skrivere og lignende, og godtar normalt ikke lagringsenheter. Jeg var ikke helt sikker på hvilken USB du snakket om, men det over burde svare på de fleste spørsmål uansett. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Har ett Telenor Speedtouch Multimodem ST780WLT modem, det står USB skrevet på baksiden (er "forseglet" med en propp, fikk den ikke ut sist jeg prøvde, men ville ikke bruke for mye makt. Men den så ikke ut til og være stor nok til en USB port uansett, var firkentet som en RJ-45 kontakt, og virket ikke lang nok til en USB kontakt. Regnet uansett ikke med at det funket på det modemet. Har Du denne harddisken? Kan jeg koble i hvilken som helst annen ekstern HD der eller må det være en My Book disk? (eventuelt om det må være en NAS disk, eller går det med en helt vanlig ekstern disk? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg har hatt 3 WD mybook, men ingen world edition. Slik jeg forstår det så fungerer den mot alle nettverk, og USB porten på baksiden støtter alle USB lagringsenheter, så du kan bruke alt fra en minnepenn til en ekstern USB harddisk. Om den eksterne ekstra harddisken du kobler til er fra WD har ingen ting å si, men det er mulig filformatet på den har noe å si. Det må du lese i spesifikasjonene. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Takk for svarene Noen som hvet om det går ann og koble i en USB-hub bak i My Book disken for så å koble flere harddisker til huben? [Edit]Glemte vanlig høflighet å takke for hjelpen Endret 9. januar 2009 av Qumad Lenke til kommentar
tor1986 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 så hvis jeg kjøper en sånn nas harddisk med USB, så kan jeg bare koble den til nettverket, og ikke direkte til pc'en? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 så hvis jeg kjøper en sånn nas harddisk med USB, så kan jeg bare koble den til nettverket, og ikke direkte til pc'en? Jepp, derfor den har N'en. NAS = Nettwork Attached Storage. Og derfor trenger den en egen kontroller for dette, og koster mer penger enn en ekstern USB harddisk (som har SATA-USB kontroller), eller en intern disk. Lenke til kommentar
tor1986 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 betyr det at jeg ikke kan koble den direkte til pc'en? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Noen som vet hva som er forskjelden på My Book World Edition og My Book World Edition II? Ser på denne siden at forskjelden er at Edition II har RAID enabled og er User serviceable. Men ellers så fungerer de likt? Noen som vet? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 De skal ellers fungere helt likt ja, som vanlige NAS disker. Det er mulig verson 2 har høyere ytelse, men da må du sjekke specs og benchmarks. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Usikker på hvilken versjon jeg skal gå for mellom My Book World Edition som kan fås hos PS.no for 1538,- eller My Book World Edition II som kan fås hos Mamoz.no for 1 995,- Ser på denne siden at forskjelden er at Edition II har RAID enabled og er User serviceable. Extra data protection with RAID 1 - For extra data protection, dedicate half the capacity for mirroring, and automatically and instantaneously back up data every time you save it. User serviceable - Easy access allows you to open the case and replace a drive. There’s no need to send the entire system in for service. Usikker på hvilken versjon jeg skal gå for å om det er verd de ekstra pengene for å få Edition II Pr. nå så ser jeg ikke for meg at jeg kommer til og kjøre disken med speiling i RAID, hva fremtiden bringer vet jo som sagt ingen.. Noen som har noen tanker rundt dette? Endret 18. januar 2009 av Qumad Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Vell, du får en annen veldig stor fordel med Edition II: Du kan åpne den og ta diskene ut og inn uten å miste garantien. Det står at den støtter raid 1, men går det ann å deaktivere det og ha 2 partisjoner i stedet? Sjekk WD forum eller send de en mail før du gir opp (de svarer ganske fort på mail, 1-2 virkedager) Lenke til kommentar
cencer77 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg får ikke tilstrekkelig overføringshastighet Ligger på 211 kb/sek når jeg kopierer fra pc'en til WD MB WE 1T WD MyBook WE --> SpeedTouch 780 [Koblet med nettverkskabel] Noen som har tips eller gode råd for mulig løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå