Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

ultimate date hjelp


Gjest Guest_Tomas_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Tomas_*

Hei, noe ny på dette med forum og greier, men tenkte kanskje dette er det beste stedet å spørre, siden jeg er gutt og har dårlig med fantasi :)

 

Kjæresten min har vært syk en stund pga operasjon, så nå har jeg lyst å overraske henne med en kjempe romantisk "date". Men siden det er vinter så rekker liksom ikke fantasien min helt til, så derfor lurte jeg på om noen av dere kanskje har noen supre ideer eller erfaringer på dette? Eventuelt sett i filmer, hørt om ect..

 

Har veldig få grenser, men har ikke råd til å ta hun med til Roma for en helg akkurat nå, men ellers er det bare å slippe seg løs =D

 

Tusen takk for alle eventuelle bidrag hilsen meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Tomas_*

Beklager, ordla meg kanskje litt feil :) Hun er helt frisk nå, men det er en stund siden vi har gjort noe "spesielt" sammen, så lyst å overraske henne med å gjøre noe fint siden hun har ligget stille hele jula =)

Men kanskje det enkle er det beste? :p

Lenke til kommentar

Tur med hest og slede er jo veldig romantisk, og kanskje du er heldig mtp pris :) Ellers er jo et godt måltid, tente lys og massasjeolje en sikker vinner for de fleste :)

 

Og så kan du gjøre noe for kjæresten din som jeg og kjæresten min gjorde: Skrive opp en liste over hva du liker best ved henne og lese denne opp for henne :) Nå mener jeg ikke kroppsdeler, selvfølgelig, men spesielle, små ting ved henne som gjør henne uimotståelig for deg :) Som et eksempel så hadde kjæresten min dialekten min som et punkt på lista ^^

Og du kan jo fortelle henne om idéen også, så kan hun gjøre det samme for deg :) Det er kjempekoselig :)

Lenke til kommentar

Nå vet jeg jo ikke hvor du bor, da. Men dette her er noe jeg hadde satt pris på:

 

Tur til Megazone (laserspill)

Reptilparken

FOD gården

EKT Rideskole og Husdyrpark

Skøyter (Spikersuppa)

Akebakken (Korketrekkeren)

Museum (f.eks historisk)

Gokart

Paintball

 

Med tilhørende middag til forslagene :) Jeg vet at dette kanskje ikke er like klassisk som f.eks filmkveld, men jeg er litt lei av sånt, så jeg hadde satt pris på noe litt annerledes.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Tomas_*

Tusen takk for mange geniale forslag, tror jeg skal klare å sette sammen noe utifra dette =) Rart hvor mange oppfinnsomme hoder det er der ute, og takk for det =)

Lenke til kommentar

har hun vært syk en stund har hun kanskje ikke fått sett veldig mye til vennene sine?

 

hadde gått fram slik isåfall (uten å vite hva slags person hun er eller hva hun liker):

- begynn med en blomst. alltid win.

- så _overrasker_ du henne med bowling. bare si at du skal ta henne på date, men ikke hva eller hvor. på forhånd snakker du med vennene hennes og får de til å være på bowlingsenteret før dere kommer -> surprise = win. du har gått gjennom trøbbelet med å få vennene hennes med dette og overrasket henne++ = credz.

- avslutt med 1on1 filmkos hjemme i sofan -> her scorer du for de credza du fikk tidligere idag. det blir sykt bra hvis du bruker stearinlys/lagd noe mat eller dessert/strødd roseblader(litt drøyt kanskje) slik at hun får inntrykk av at du har planlagt dette nøye. da får du enda mere credz og sjansen to get lucky har akkurat økt betydelig.

 

mitt forslag :D

Lenke til kommentar

Jeg vil tusen ganger heller ha en god opplevelse sammen med kjæresten min enn en ting :) Men så hater jeg smykker også, da :p

 

Hurra for menn som tenker outside the box og ikke går for det enkleste; nemlig ting :)

 

Blomster, kanskje bare én blomst, derimot, er alltid koselig :)

 

Kom forresten på en date broren min fortalte meg om en gang. Han hadde plukket opp at jenta hans likte en sjokoladekake på en spesiel restaurant. Hva gjorde han? Jo, han reserverte hele andreetasjen på denne restauranten og ber de ansatte om å gjøre det litt spesielt ^^ Så tar han henne med fra sted til sted hvor hun f.eks får en blomst eller de tar en matbit, før de spiser kake på restauranten, og så drar de hjem til film og kos :)

 

Viser ikke det utrolig mye mer omtanke enn om han hadde kjøpt en ting ?

Lenke til kommentar

Så derfor ville du heller kjøpt en gjenstand enn å prøvd å få til en spesiell opplevelse som dere to kunne delt? :p

Jeg tror egentlig ikke det der kostet så mye, og det er uansett verdt bryet. Dessuten går det ann å ordne billigere, men like fine opplevelser, bare man gidder å bry seg såpass at man planlegger litt.

 

Man kan f.eks gå tur i en park og ha med seg varme tepper og noe og kose seg med, så kan man sitte tett sammen på en benk og ha det fint sammen ^^ Eller gå ut om kvelden, finne et sted uten noe særlig lys, og legge tepper på bakken sånn at man kan ligge og se på stjernene.

Lenke til kommentar

Det spiller ingen trille hvor dyrt det er, eller hva det er.. Det viktige er å vise at du har tenkt på henne, og at du vil glede henne. Om du bruker 10.000kr på en diamant, eller 200kr på en nøye planlagt piknik, så er det hva det hele symboliserer som betyr noe.

En jente er ute etter følelsen av at kjæresten har tenkt på henne. Dette kan du vise på flere måter. En diamant f.eks. er en fysisk gjenstand som viser at du har tenkt på henne. Men du kan få akkurat samme responsen ved at du har planlagt en helaften kun for henne, hvor du ikke har latt noe gå til tilfeldighetene.

 

Paaskehare kommer med mange glitrende eksempler her, og jeg syns du kan plukke opp litt derfra. :) Hun er jo tross alt fra det kjønnet du prøver å imponere, og hun er i et forhold så hun veit hva jenter i forhold vil ha. :)

 

For å vise litt hva jeg mener.. Så kan en tekstmelding til dama di midt på dagen, helt ut av det blå med teksten "Satt her og begynnte å tenke på deg.." gi jenta den samme følelsen som en Diamant til 10.000 kan gjøre.. Eneste forskjellen er at Diamanten varer lenger enn tekstmeldingen, så følelsen sitter lenger. :) (og den er dyrere :p)

Lenke til kommentar
For å vise litt hva jeg mener.. Så kan en tekstmelding til dama di midt på dagen, helt ut av det blå med teksten "Satt her og begynnte å tenke på deg.." gi jenta den samme følelsen som en Diamant til 10.000 kan gjøre.. Eneste forskjellen er at Diamanten varer lenger enn tekstmeldingen, så følelsen sitter lenger. :) (og den er dyrere :p)

 

Så sant, så sant! Søte, små, uventede ting som dette er gull verdt :)

 

Jeg har tatt vare på de aller, aller søteste meldingene kjæresten min har sendt meg, sånn at jeg kan kikke på dem, mimre, og smile litt for meg selv mens det kiler godt i magen - enda noen av meldingene er et halvannet år gamle ^^

Lenke til kommentar
Jeg vil tusen ganger heller ha en god opplevelse sammen med kjæresten min enn en ting :) Men så hater jeg smykker også, da :p

*fjernet del av innlegg*

Viser ikke det utrolig mye mer omtanke enn om han hadde kjøpt en ting ?

Jeg har møtt talløse kvinner som _sier_ det samme som deg her. Men jeg har enda ikke møtt en kvinne som faktisk _mener_ det når det kommer til stykket. Jo mer klær, smykker og frisører du kan underholde henne med, jo lykkeligere blir hun.

Lenke til kommentar
Jeg vil tusen ganger heller ha en god opplevelse sammen med kjæresten min enn en ting :) Men så hater jeg smykker også, da :p

*fjernet del av innlegg*

Viser ikke det utrolig mye mer omtanke enn om han hadde kjøpt en ting ?

Jeg har møtt talløse kvinner som _sier_ det samme som deg her. Men jeg har enda ikke møtt en kvinne som faktisk _mener_ det når det kommer til stykket. Jo mer klær, smykker og frisører du kan underholde henne med, jo lykkeligere blir hun.

Jeg har møtt flere kvinner som faktisk mener det :)

 

Jeg har vært i noen forhold hvor jeg virkelig har vært generøs.. Har gitt flere gaver i mnd.. Smykker, klær, tok hun med på restaurant.. you name it.

 

Men har lært meg nå at man får akkurat samme responsen av å gjøre noe med omtanke i. Man må bare gjøre det litt oftere enn man hadde måttet kjøpe noe.

Seff skal ikke et forhold være helt uten gaver og det er alltid morro å overaske med et halskjede eller en middag på byen, men i mine siste forhold har jeg fått mer suksess med å gjøre noe med omtanke, enn å kjøpe et smykke..

 

De materielle tingene er for de som ikke har fantasien eller orken til å finne på noe skikkelig. ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil tusen ganger heller ha en god opplevelse sammen med kjæresten min enn en ting :) Men så hater jeg smykker også, da :p

*fjernet del av innlegg*

Viser ikke det utrolig mye mer omtanke enn om han hadde kjøpt en ting ?

Jeg har møtt talløse kvinner som _sier_ det samme som deg her. Men jeg har enda ikke møtt en kvinne som faktisk _mener_ det når det kommer til stykket. Jo mer klær, smykker og frisører du kan underholde henne med, jo lykkeligere blir hun.

 

spørs hva slags kvinner du dater og da :) opplever selv iaff at de som bryr seg mer om gjenstander og ting, bryr seg mer om det enn deg for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...