Gå til innhold

Skal handle på DealExtreme for første gang!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nå skal eg handle fra Dealextreme..

Men lurer på noen ting:

1. Har hørt at pakkene blir stoppa i tollen og retunert. Hvordan skal eg forhindre dette?

2. Skal handle for omtrent 1000kr. Tenkte da å sende i alt kanskje 6 pakker (i og med at det er gratis frakt), for å ungå toll osv. Er dette noe god idé?

3. Hvor lang tid vil det ta før pakkene kommer til Norge?

 

 

Svar mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Nå skal eg handle fra Dealextreme..

Men lurer på noen ting:

1. Har hørt at pakkene blir stoppa i tollen og retunert. Hvordan skal eg forhindre dette?

Pass på at samlet beløp for hver pakke blir <200NOK

2. Skal handle for omtrent 1000kr. Tenkte da å sende i alt kanskje 6 pakker (i og med at det er gratis frakt), for å ungå toll osv. Er dette noe god idé?

jupp no problem, spre d gjerne i 100 pakker om du vil :p

3. Hvor lang tid vil det ta før pakkene kommer til Norge?

har tatt alt fra 1 uke(!) til halvannen måned, men da ble pakken splittet opp, gratis seff, pga det var en ting som de ikke hadde på lager som jeg hadde bestillt sammen med andre ting

Svar mottas med takk!!

hversågod :) og god handel :D

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Nå skal eg handle fra Dealextreme..

Men lurer på noen ting:

1. Har hørt at pakkene blir stoppa i tollen og retunert. Hvordan skal eg forhindre dette?

Pass på at samlet beløp for hver pakke blir <200NOK

2. Skal handle for omtrent 1000kr. Tenkte da å sende i alt kanskje 6 pakker (i og med at det er gratis frakt), for å ungå toll osv. Er dette noe god idé?

jupp no problem, spre d gjerne i 100 pakker om du vil :p

3. Hvor lang tid vil det ta før pakkene kommer til Norge?

har tatt alt fra 1 uke(!) til halvannen måned, men da ble pakken splittet opp, gratis seff, pga det var en ting som de ikke hadde på lager som jeg hadde bestillt sammen med andre ting

Svar mottas med takk!!

hversågod :) og god handel :D

 

Hjertelig tusen takk for svaret Bjorna!!

Lenke til kommentar
1. Har hørt at pakkene blir stoppa i tollen og retunert. Hvordan skal eg forhindre dette?

Returnert? Hvorfor skulle de bli det?

Det var en stund her i høst at nesten alle pakker fra DX ble returnert. Det ble visst gjort forbi DX har trikset med verdisettingen på pakkene de sendte, men dette er blitt ordnet opp i nå.

Lenke til kommentar
1. Har hørt at pakkene blir stoppa i tollen og retunert. Hvordan skal eg forhindre dette?

Returnert? Hvorfor skulle de bli det?

Det var en stund her i høst at nesten alle pakker fra DX ble returnert. Det ble visst gjort forbi DX har trikset med verdisettingen på pakkene de sendte, men dette er blitt ordnet opp i nå.

 

Verdisetting OG at de merket som gift. Dette likte ikke Tollen. Det skal merkes med rett verdi og IKKE gift men vanlig kjøp fra bedrift. Tror DX har lært nå etter å ha fått flere paller med pakker/brev i retur, og alle forsendelser til Norge skal bli merket rett :)

Lenke til kommentar

Om det står loff eller knekkebrød på pakken har ikke noe å si hvordan pakken blir behandlet i tollen. De er ikke helt dumme ;) Det har du allerede fått med deg i forbindelse med aksjonen Tollen hadde mot DX.

 

Og nei, man betaler ikke gebyr og moms på forsendelser under 200 spenn. Jeg anbefaler deg å lese her:

 

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...uage=NO#kostnad

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Om det står loff eller knekkebrød på pakken har ikke noe å si hvordan pakken blir behandlet i tollen. De er ikke helt dumme ;) Det har du allerede fått med deg i forbindelse med aksjonen Tollen hadde mot DX.

 

Nå ja. helt smarte er de heller ikke. Hos meg har de eks stoppet en monokikkert, sendte brev og krevde MVA for "kameralinse". Saken kostet forøvrig 40 kr xD ellers stopper de vanligvis basert på størrelse. ikke engang merket noe til noen aksjon

Lenke til kommentar
Om det står loff eller knekkebrød på pakken har ikke noe å si hvordan pakken blir behandlet i tollen. De er ikke helt dumme ;) Det har du allerede fått med deg i forbindelse med aksjonen Tollen hadde mot DX.

 

Nå ja. helt smarte er de heller ikke. Hos meg har de eks stoppet en monokikkert, sendte brev og krevde MVA for "kameralinse". Saken kostet forøvrig 40 kr xD ellers stopper de vanligvis basert på størrelse. ikke engang merket noe til noen aksjon

 

De kan ikke kreve deg for MVA for noe til en verdi av 40 NOK uten å engang vite verdien. Det de krevde deg for var dokumentasjon på verdien på forsendelsen. Har fått det samme mange ganger. Det har de full rett til hvis ikke: Pakken er korrekt merket utenpå OG det ligger faktura/verdidokumentasjon på innsiden.

 

Det jeg mente var at de stopper hva som helst, og er ikke så dumme at de lar pakker som står "hjemmebaka knekkebrød til ho mor" utenpå gå uåpnet forbi bare fordi det står akkurat dette på forsendelsen. Det vil igjen si at å fjerne DX logoen på forsendelsen og få de til å merke den som gift ikke er noen som helst garanti gjennom tollen slik han/hun spurte om.

Lenke til kommentar
Merverdiavgift

Du må betale merverdiavgift på 25 prosent for alle varer som importeres. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift.

 

Betyr det at ALLE varer, UANSETT pris blir det krevd MVA?

Altså viss eg bestiller 6 pakker får eg MVA på alle pakkene??

 

Eit lite, kanskje dumt spørsmål til slutt.

Hvor mye må man egentlig betale viss varen får eit tollgebyr?

Lenke til kommentar
Merverdiavgift

Du må betale merverdiavgift på 25 prosent for alle varer som importeres. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift.

 

Betyr det at ALLE varer, UANSETT pris blir det krevd MVA?

Altså viss eg bestiller 6 pakker får eg MVA på alle pakkene??

 

Eit lite, kanskje dumt spørsmål til slutt.

Hvor mye må man egentlig betale viss varen får eit tollgebyr?

 

Nei (som sagt for 49575757856. gang) Du kan lese videre her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0

 

99 NOK for forsendelser under 1000 NOK og 199 NOK for forsendelser fra og med 1000 NOK tar Posten Norge i gebyr i tillegg til momsen

Lenke til kommentar

Så lenge hver individuelle pakke ikke overstiger 200 kroner i verdi må du ikke betale mva eller tollavgift. Frakten er gratis fra DealExtreme, så er ingen grunn til ikke å dele opp handelen i flere deler. Hos meg har det pleid å ta rundt tre uker før jeg fikk varene jeg bestilte. Og de blir ikke stoppet i tollen lengre, da DealExtreme nå merker varene med riktig verdi og ikke krysser av for gift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...