Gå til innhold

PC Prosjekt: Antec Skeleton

Anbefalte innlegg

Skal sette sammen en pc helt fra scratch siden jeg har solgt den gamle. Det eneste som er fastsatt er et pristak på 10.000 eksludert skjerm.

Filosofien er å få så mye som mulig for pengene samtidig som den kan clocke cpu til en fair hastighet.

Det jeg lurer på er hva DU vile gjort annerledes i dette opsettet:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=84328

(kjølepasta, dvd brenner og egen cpu kjøler er eksludert)

---

tnList_-236277750_1_0_Big.jpg

Flere bilder: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=112058

---

EDIT:

Det blir 2x1TB raid 0 setup om det blir penger til overs, noen som vet om det ligger noen begrensinger i NTFS/WinXP for 2tb partisjoner?

Endret av nts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fin ut den der, enig i forslaget om 2*2GB RAM brikker. Lettere å oppgradere til 8GB hvis du måtte føle for det. Ellers har jeg samme planer som deg, bygge et Skeleton kabinett, lurer i det minste. Jeg skal i såfall fylle min maskin med et m-atx hovedkort fra Gigabyte med Nvidia 9400 chip og en billig CPU.

I det store og det hele planlegger jeg å kjøpe en maskin med en billig intel CPU (e7200 f.eks) med billig RAM. Maskinen vil havne på under 5k med 4GB minne og en helt grei CPU. Meningen med min maskin er å tjene som en mediaserver/maskin/kontormaskin så jeg har ikke de største krav. Dessuten ønsker jeg å bygge meg en Core i7 rigg og sparer derfor litt kr for det formålet.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke tro at 4870x2 er så mye ytelse for pengene. Hadde 2 stk 3870 kort for en stund siden, og kan ikke si det var verdt pengene.

Foresten så har jeg fortsatt intrykk at AMD kort er der du får mest for pengene for tiden, lest en del tester rundt 2xx serien til nVidia vs HD 48xx serien til AMD.

DDR3 blir nok for dyrt i forrhold til ytelsen..? Eller er det kommet brikker til en overkommelig pris i forrhold til ytelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...